به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران: بر این اساس در پیام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران آمده است:
روز جهانی ارتباطات امسال که همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه است، با هدف کمک به افزایش آگاهی از امکاناتی که فنآوری فراهم میآورد، بر روی اینترنت و نقش آن در توانمندسازی مکانها و کشورهای کمتر توسعه یافته و تحقق عدالت ارتباطی از مسیر فنآوریهای اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) متمرکز شده است و از این رو به عنوان پلی برای رفع شکافهای دیجیتالی در دنیای رو به رشد امروزی مورد توجه قرار گرفته است.
در روزگاری که نزدیک به ۳میلیارد نفر از جمعیت جهان، بخصوص در مناطق روستایی و کشورهای در حال توسعه، هنوز امکانات ارتباطی ندارند؛ مسئولیتهای بزرگی برای اپراتورهای ارتباطی دنیا ایجاد میشود.
امروز ابزار ارتباطی، به وسیلهای برای آموزش و تحقق توسعه کشورها تبدیل شدهاند. ارتباطات به ویژه از جنس الکترونیکی، بخش لاینفک زندگی بشر امروز در حوزههای مختلف است و اطلاعات و ارتباطات در جامعه فراصنعتی و بحران زده کنونی، معیار اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی محسوب میشود.
ارتقاء بهرهوری لازمه بقا و رشد جوامع آینده است و مهمترین راه این ارتقاء استفاده از ICT است. با توسعه ICT در تمامی ارکان صنعت، میتوان بهرهوری را بالا برد و اشتغال را افزایش داد.
در دنیای امروز که از آن به عنوان عصر ارتباطات یاد میشود، تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان، از اصول اساسی در هر سازمان است و به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حیات اجتماعی به شمار میرود؛ همچنان که بهبود کیفی فعالیتها و افزایش بهرهوری سازمانی ناگزیر از برقراری ارتباطات تعاملی است.
از سوی دیگر، گرامی داشت ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان بیانگر اهمیت و جایگاه والای ارتباطات و روابط عمومی است. در زمانی که ارکان کسب وکار استفاده از ارتباطات را به عنوان رکن اصلی واساسی حوزه تجاری میدانند؛ گرامیداشت این روز، فرصت ارزشمندی برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای صادقانه سخت کوشان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است.
بی تردید این روز گرامی یادآور نقش پررنگ و روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات نیز، هست که امروزه به قلب تپنده سازمانها تبدیل شده و جهان را به دهکده جهانی مبدل کرده است. روابط عمومی پل ارتباطی مستحکمی است بین افراد جامعه، سازمانها و نهادها که همواره به عنوان یکی از عناصر اصلی و کاربردی در ارتقاء و پیشرفت سازمانی جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است.
در پایان ضمن قدردانی از تلاش تمامی همکاران در شرکت مخابرات ایران که جهادگرانه با تحولات پرشتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش رفته و همپا با تحولات دیجیتال دنیا توانستهاند در عرصه دیجیتال شرکت خود را همسو کنند؛ از تمامی این عزیزان میخواهم که رشد وگسترش بسترهای مخابراتی و ارتباطی را سرلوحه وظایف خود کرده و در مسیرهای تازه گام نهند تا با اتکا به توانمندیهای داخلی و تأسی از شعار امسال مقام معظم رهبری «سال مهار تورم و رشد تولید»، تا رسیدن به خلق نوآوریهای جدید، از تلاش دست برندارند.
مجیدسلطانی
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران