کد خبر: ۱۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
مهاجرت به ترکیه سنتی طولانی دارد. از سال 1960 تا 1970 تعداد زیادی از ترکان به اروپای غربی مهاجرت کردند و این سنت مهاجرت از وطن در ترکیه ادامه داشت ولی هم اکنون ترکیه خود سرزمینی برای مهاجران است و دروازه ورد به اروپا است.

دلیل علاقه ایرانیان به مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه سنتی طولانی دارد. از سال 1960 تا 1970 تعداد زیادی از ترکان به اروپای غربی مهاجرت کردند و این سنت مهاجرت از وطن در ترکیه ادامه داشت ولی هم اکنون ترکیه خود سرزمینی برای مهاجران است و دروازه ورد به اروپا است.

با دنیاب همراه باشید.

از سال 1923 تا 1997 بیش از 1.6 میلیون مهاجر به ترکیه مهاجرت کردند و بیشتر این افراد از کشورهای بالکان به ترکیه آمدند. ترکیه دیگر سرزمینی برای مهاجران است و بسیاری از افراد برای ساختن آینده‌ای روشن وارد این سرزمین می‌شوند. اما چرا ترکیه؟ چرا بسیاری از ایرانیان ترکیه را برای مهاجرت انتخاب میکنند؟ 

کشور ترکیه جزو بیست کشور ثروتمند جهان است که به نوعی دروازه ورود به اروپا محسوب می شود. تحصیل در این کشور از جایگاه و اعتبار بالایی برخوردار است و مدارک ارائه شده دانشگاه ها منطبق با تائیدیه اروپا می باشد.

این کشور مهاجران را به راحتی و بدون نیاز به ویزا پذیرش می کند و به دلیل اقتصاد پویایی که دارد افراد برای یافتن یک شغل مناسب بدان سفر می کنند. با این وجود، می توان گفت که ایرانیان علاقه بسیاری به مهاجرت آسان این کشور دارند. البته طبق بررسی ها اخیرا افراد بسیاری به دلیل مهاجرت تحصیلی و یافتن شغل بدان جا سفر کرده اند که ایرانیان نیز مستثنی نیستند.

یکی از رایج ترین دلایل علاقه ایرانیان به مهاجرت ترکیه این است که زندگی در ترکیه ارزان تر از ایران است. البته این نکته را باید لحاظ کنید که این امر بسته به شرایط مالی هر فرد نیز متفاوت است اما به طور کلی هزینه زندگی در ترکیه به مراتب از کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. همچنین دانشگاه ها و مدارس عالیه این کشور وسوسه مهاجرت را برای افراد فراهم کرده است. این کشور دانشگاه های بین المللی و ممتازی چون: دانشگاه آیدین، دانشگاه اطلس، دانشگاه ایستینیه، دانشگاه بیکنت، دانشگاه باهچه شهیر، دانشگاه مدیپل، دانشگاه ینی یوزییل را داراست که دانشجویان با اتمام تحصیل خود در آنها می توانند به کشورهای آمریکایی و اروپایی مهاجرت کنند زیرا مدرک تحصیلی معتبر در دستشان است و می توانند برای خود یک زندگی رویایی را رقم بزنند.

کشور ترکیه دارای آب و هوای بسیار مساعد و معتدلی است و افرادی که یکی از دلایل مهاجرت از سرزمین خود را زندگی سالمتر در آب و هوای پاکیزه تر بیان میکنند ترکیه میتواند مقصد ایده آلی برای آنها باشد. سرزمینی تاریخی با آن خیابانهای دوست داشتنی و سنگ فرشهای دیدنی، کافه‌ها و بوی قهوه ترک که فضا را پر کرده است و گلهای صورتی که از دیوارها آویزان است و طبیعت را در بافت شهری خود جای داده است.

دلیل علاقه ایرانیان به مهاجرت به ترکیه

علاوه بر آب و هوای پاکیزه باید گفت که کیفیت غذایی در ترکیه بسیار بالاست و هزینه خوراک نسبت به بسیاری از کشورها با این کیفیت عالی بالا نیست. پس شمایی که به دنبال سبک زندگی سالم هستید بهترین مقصد ممکن را انتخاب کرده اید.

برای مهاجرت به کشور ترکیه همچون سایر کشور ها، روش های مختلفی وجود دارد، که افراد بسته به شرایط خود، یکی از این روش ها را انتخاب می کنند. شناخت این روش های مهاجرتی می تواند برای افرادی که قصد اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند مفید باشد.

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه
  • مهاجرت کاری به ترکیه
  • سرمایه گذاری در ترکیه
  • خرید ملک در ترکیه
  • مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه
  • مهاجرت از طریق پناهندگی به ترکیه

بهترین روش مهاجرتی با توجه به شرایط هر فرد متفاوت می باشد. از آنجا که شرایط اقامت در ترکیه برای ایرانیان بسیار مناسب است و مهاجران ایرانی می توانند در این کشور به کار، تحصیل و سرمایه گذاری بپردازند، این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان می باشد. دانشگاه های خصوصی این کشور شهریه های بالایی داشته و سبب بالا رفتن هزینه های مهاجرت به این کشور خواهد شد. مهاجرت به ترکیه از طریق کار نیز در صورتی که افراد بتوانند شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند، از بهترین ارزان ترین روش های مهاجرت به کشور ترکیه محسوب خواهد شد.

از این رو تعداد زیادی از هموطنان ما به دنبال پیدا کردن بهترین روش مهاجرت به کشور ترکیه هستند تا بتوانند ادامه زندگی خود را در این کشور خوش آب و هوا سپری کنند. اگر علاقه مند به ورود به خاک ترکیه و زندگی در این کشور هستید، برای پیدا کردن بهترین روش مهاجرتی در جامعه اول باید شرایط خود را بررسی کرده و در ادامه از بین روش های قانونی مهاجرت به این کشور یک روش را انتخاب نمایید.

بهترین روش مهاجرت به ترکیه بر اساس شرایط شما تعیین می شود. اگر علاقه مند به ادامه تحصیل هستید می توانید روش تحصیلی را انتخاب کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر در کشور ترکیه محدودیت سنی دارند. به این ترتیب چنانچه می خواهید در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شوید، حداکثر سن شما باید ۲۴ سال باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید حداکثر سن شما 30 سال باشد و در صورت علاقه به تحصیل در مقطع دکترا، حداکثر سن برای ورود به دانشگاه چهل سال می باشد.

از دیگر الزامات برای تحصیل در کشور ترکیه تسلط به یکی از زبان های ترکی یا انگلیسی و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. البته برخی از رشته ها و دانشگاه ها الزامی برای شرکت در آزمون ورودی ندارند. اگر تمایل دارید تا از بدو ورود در کشور ترکیه درآمد داشته باشید، باید روش کاری را انتخاب کنید. در روش کاری نیز شما باید مدرک تحصیلی معتبر به همراه سابقه کار کافی ارائه دهید. همانطور که در بخش های قبلی گفتیم، امروزه مشاغل فنی، مشاغل حوزه کامپیوتر و آی تی، گردشگری و پزشکی و پرستاری شرایط شغلی مناسبی در ترکیه دارند.

همچنین داشتن دعوت نامه کاری از سوی یک کارفرما در ترکیه برای دریافت ویزای کاری این کشور الزامی می باشد. در روش سرمایه گذاری نیز شما باید سرمایه کافی برای ثبت شرکت یا خرید ملک در ترکیه را داشته باشید. برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک یا دیگر روش های سرمایه گذاری باید حداقل سرمایه لازم را ارائه دهید.

به عنوان مثال حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک، ۴۰۰ هزار دلار می باشد؛ بنابراین شما باید در مرحله اول شرایط خود را از نظر سن، تمکن مالی و دیگر اهداف ارزیابی کرده تا بتوانید بهترین روش را برای مهاجرت و ورود به خاک ترکیه انتخاب کنید.

برچسب ها: مهاجرت ترکیه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
هیس... پوران درخشنده با شبکه خانوادگی می‌آید! title
پوران درخشنده کارگردان “هیس دختر‌ها فریاد نمیزنند” به دنبال ساخت فیلمی دوملیتی و سریالی ملودرام برای شبکه خانگی است.
سمی با خاصیت زیبایی! title
بوتاکس معمولا درمان اول برای میگرن نیست و کسی که دچار میگرن است، لازم نیست یا هیچ اولویتی ندارد که از همان ابتدا به فکر بوتاکس باشد.
استایل پلنگی همسر بهرام رادان با کلاه کابویی title
مینا مختاری، همسر بهرام رادان که معمولا آیتم‌های جذابی را در استایلش به کار برده و با تیپ‌های متفاوتش می‌درخشد
مرد ۵۰ساله با دندان گوش پسر جوان را در نانوایی ابوسعید کند! title
مرد میانسالی که در درگیری صف نانوایی محله ابوسعید گوش یک پسر ۲۴ساله را گاز گرفته و قسمتی از آن را کنده بود، دستگیر شد.
برگزیده
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد