کد خبر: ۱۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
اگر‌ای اف سی تصمیمی بگیرد، دلایلش را خواهد گفت؛
رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تیم امید و صدور مجوز حرفه‌ای برای سرخابی‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

توضیح تاج درباره شایعه حذف پرسپولیس

مخاطب 24: مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که صبح امروز در جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی شرکت کرده بود، پس از این جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: امروز جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک بود و من هم در این جلسه بودم. بحث درباره تیم امید بود و شرایط، موانع و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تیم امید و توانمندی‌های کشورمان را اعلام کردیم و همه صحبت‌ها را شنیدند و تصمیم‌گیری خوبی انجام شد. قرار شد که به سرعت سرمربی تیم ملی امید را اعلام کنیم و شاید همین امروز این موضوع را اعلام کنیم.

وی افزود: البته همه موضوعات، سرمربی نیست، اما الان از نظر ما به عنوان فدراسیون فوتبال، زمان آن است که به سرعت این موضوع اعلام شود و اگر ما قبلا هم اعلام می‌کردیم، امکان برگزاری اردو نبود، اما این هفته لیگ ما تمام می‌شود و باید به سمت تشکیل اردو‌های تیم ملی امید و تیم‌های دیگر برویم. به همین دلیل امروز، روز مناسبی برای ستاد عالی بازی‌ها بود که گزارش فدراسیون فوتبال هم به صورت مفصل مطرح شود.

تاج در خصوص گزینه‌ها هدایت تیم امید گفت: بنا شده که امروز اعلام شود. به هر حال گزینه‌هایی هست و کشور هم قابلیت‌ها و مربی‌های خوبی دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. همین که الان حساسیتی برای تیم امید هست که بعد از سال‌ها همه نگران این هستند که به المپیک صعود کند، خیلی خوب است. این حساسیت قبلا به این شیوه نبود. ارزیابی من روی این موضوع مثبت است و امیدوارم بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مطرح شدن نام مجتبی حسینی و علیدوستی برای سرمربیگری تیم امید عنوان کرد: به جز این دو نفر هم کسان دیگری هستند که مطرح شده است. فقط امروز و فردا باید برای این موضوع صبر کرد و قطعاً اعلام می‌شود و هفته آینده کار شروع می‌شود.

تاج درباره جذابیت هفته‌های پایانی لیگ و همچنین رعایت مساوات برای تیم‌های لیگ برتری در هفته پایانی توضیح داد: ضعف‌هایی وجود دارد؛ اما خوشبختانه قابلیت‌ها خیلی بیشتر است و همین که میلیون‌ها نفر به ورزشگاه می‌آیند و همه استادیوم‌ها پر است، نکته مثبتی است و از طرفی همه چیز هم به هفته آخر کشیده شد. مجموعه بخشنامه‌هایی صادر شده که یکی مربوط به ناظران است که دیروز ناظر‌ها کارشان را انجام دادند. البته برای سال آینده ممکن است تغییراتی در نگاه ناظران لیگ و ناظران داوری انجام بدهیم؛ اما دیروز، روز خوبی برای ناظران لیگ و ناظران داوری بود و داوری‌ها هم بد نبودند؛ البته به هر جهت اشتباهاتی هم داشته‌اند که من دقیق نمی‌دانم.

او ادامه داد: در خصوص هفته پایانی، پس فردا جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال با حضور مسئولان سازمان لیگ، کمیته داوران، کمیته انضباطی و اخلاق برگزار می‌شود و صحبت‌هایی هم شده که مطمئناً کمیته اخلاق و کمیته انضباطی تصمیماتی جدی برای آن خواهد گرفت.

تاج در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای برای سرخابی‌ها توضیح داد: عده‌ای گفتند که ممکن است یک تیم اوت شود و یک تیم اوت نشود، اما اصلاً چنین نگاهی وجود ندارد. هر باشگاهی حذف می‌شود، دلایل آن به صورت جدی از سوی AFC و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام خواهد کرد و این‌طور نیست که با حرف کسی، یک باشگاه حذف شود و یک باشگاه حذف نشود و حتماً باید دلایل آن با کد‌های صدور مجوز حرفه‌ای اعلام شود. من وضعیت باشگاه‌های کشورمان را خوب می‌بینیم و مثل کسانی که نگران هستند و نگرانی خودشان را به همه تعمیم می‌دهند، منفی نگاه نمی‌کنم؛ اما به هر جهت باید صبر کنیم تا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام نظر کند و سپس راستی‌آزمایی از طرف AFC انجام می‌شود. نگرانی خاصی نیست؛ نه اینکه همه تیم‌ها تأیید شوند، اما اینکه نفوذی صورت بگیرد یا فردی بتواند کاری کند، درست نیست و با دلیل یک باشگاه حذف یا ابقا خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مشکل سیستم بلیت‌فروشی توضیح داد: هفته آخر مدیریت می‌شود؛ اما بلیت فروشی کلاً در اختیار باشگاه‌ها است؛ مسئولیت، کنترل، برنامه‌ریزی و... کاملاً در اختیار باشگاه‌ها است و سازمان لیگ تنها یک نقش نظارتی دارد که می‌تواند آن را بیشتر کند. در شرایط فعلی ورزشگاه آزادی به لحاظ جمعیت و نظرات برخی نهادها، مشکلاتی دارد؛ اما امیدواریم سال آینده به یک برنامه‌ریزی برسیم با هر فردی با بلیت خریداری شده، روی صندلی خودش بنشیند. این اتفاق کار سختی نیست و حتماً حل می‌شود.

او در پایان در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود ورزشگاه آزادی میزبان لیگ قهرمانان آسیا نخواهد بود، گفت: من چنین چیزی را نشنیده‌ام و فکر نمی‌کنم صحت داشته باشد.

منبع: ورزش سه

برچسب ها: فوتبال المپیک
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
از بیماری‌های شایع فصل بهار چی می‌دونید؟ title
حساسیت‌های بهاری، آلرژی فصلی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا، آبله مرغان شایع‌ترین بیماری‌های دیده شده در فصل بهار هستند.
شما هم استرس جنگ با اسراییل را دارید؟ title
استرس باعث تغییرات فیزیولوژیکی مانند افزایش سطح هوشیاری، تنفس و ضربان قلب سریع‌تر، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و افزایش تنش عضلانی می‌شود.
خاله شادونه درباره حمله دیشب ایران به اسراییل چی نوشت؟ title
ملیکا زارعی در صفحه خود در اینستاگرام نسبت به حمله ایران به اسرائیل نوشت: امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند...
حمید معصومی‌نژاد: بازیگری مثل خبرنگاری سخت است title
حمید معصومی‌نژاد خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا با فیلم «سال گربه» برای اولین بار وارد دنیای سینما شد.
عشق فضای مجازی باعث طلاق در فضای حقیقی شد! title
مرد جوان وقتی متوجه شد همسرش علاقه زیادی به فضای‌مجازی دارد برای جدایی از وی درخواست طلاق داد.
نیویورک تایمز: ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک شلیک کرد title
مقامات اسرائیلی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز مدعی شدند که ایران در حملات امروز خود ۳۳۱ پهپاد و موشک کروز استفاده کرده است.
لحظه اصابت موشک‌های ایرانی در منطقه نقب در اسرائیل + فیلم title
ببینید موشک‌های سپاه برای اولین بار بر فراز آسمان مسجدالاقصی قدس
برگزیده
رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت title
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اینجانب به‌پیروی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و به‌پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیرو‌های مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.
برخورد پلیس با زنان بی‌حجاب با عنوان طرح نور title
طرح نور با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های در سراسر کشور و از سوی فرماندهی انتظامی کل کشور از امروز اجرا می‌شود.
اگر در فضا بمیرید، چه اتفاقی برای جسد شما رخ می‌دهد؟ title
شرایط فضا ابدا برای انسان مناسب نیست به‌همین‌خاطر فضانوردان با تجهیزات فراوان و لباس‌های مخصوص از زمین خارج می‌شوند. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که در صورت مردن یک فضانورد چه اتفاقی برای جسد او در فضا رخ می‌دهد؟