کد خبر: ۱۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از فروش ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در بخش مجازی تا ساعت ۱۳ امروز خبر داد و گفت: بالغ بر ۹۴ هزار نسخه کتاب نیز فروش رفته است.

ثبت فروش ۱۱ میلیاردی در بخش مجازی نمایشگاه کتاب

مخاطب۲۴ : نخستین نشست خبری سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌الماللی کتاب تهران امروز در دومین روز از نمایشگاه برگزار شد.

علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در این نشست که در سالن کوشک نمایشگاه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به استقبال مردم از این سالن گفت: امسال نیز تلاش کردیم تا هم نمایشگاه با طراحی متفاوت نسبت به دوره‌های گذشته طراحی شود و هم محیط آرام‌تری را برای مردم، ناشران و خانواده‌ها فراهم کنیم. ولذا چینش بخش‌ها و سالن‌ها کمه سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی عریض‌تر انجام شده بود، امسال نیز ادامه یافت.

وی با اشاره به فروش نمایشگاه نیز گفت: آمار فروش در بخش مجازی تا ساعت ۱۳ امروز، ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، سهم ناشران از این میان ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و سهم کتابفران ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

رمضانی با اشاره به فروش تعداد نسخه نیز گفت: هم‌چنین ۹۴ هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب فروخته شده است، در سال گذشته در بازه زمانی مشابه این رقم ۵۰ هزار نسخه بوده است.

وی درباره تعداد بسته‌های ارسالی توسط پست گفت: مجموعه بسته‌های ارسالی به پست ۲۷ هزار بسته بوده است که از این میان ناشران ۷ هزار بسته را تحویل پست داده‌اند و بعد از تحویل بسته‌ها به مخاطبان حتماً تسویه با آن‌ها صورت می‌گیرد.

رمضانی با اشاره به بن‌کارت‌های دانشجویی نیز گفت: تا شب گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای بن دانشجویی و اساتید و طلاب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از تمدید ساعت کاری نمایشگاه در روز‌های پنجشنبه و جمعه تا ساعت ۲۱ خبر داد و گفت:‌حداقل تخفیف برای خرید کتاب در نمایشگاه ۱۰ درصد است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران درباره موضوع نشر روزنه و رفتنش از نمایشگاه نیز گفت: ناشران برای حضور در نمایشگاه باید قوانینی را رعایت کنند و ممکن است ناشری فرآیند را طی نکرده باشد و نتواند در نمایشگاه حضور پیدا کند، در این خصوص خود ناشر در این زمینه اطلاع دارد و می‌تواند پاسخگو باشد.

وی درباره عدم حضور فیزیکی برخی ناشران در نمایشگاه و اصطلاحا تحریم این دوره توسط ناشران و حضور آن عده در نمایشگاه مجازی گفت: حوزه بزرگ و عظیم صنعت فرهنگ کشور و مهمترین رویدادن یعنی کتاب، قابل تحریم نیست. امسال کوشک کتاب در مان جریان اصلی نمایشگاه بوده و ناشران و مخاطبان از نشست‌های روزانه آن استفاده می‌کنند.

رمضانی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستر را برای حضور در این رویداد آماده کرده و شاید نهایتا ۴_۵ درصد ناشران در این رویداد بزرگ حضور پیدا نکردند. اما ناشرانی که در بخش مجازی هستند در حال تلاشند که اثارشان را عرضه کنند و ما از این مسئله استقبال می‌کنیم. نمایشگاه نه دعوتنامه اختصاصی برای کسی فرستاد و نه مطابق تقاضای کسی عمل کرد. مردم بهتریین قضاوت را درباره عملکرد ناشران خواهند کرد.

وی در ادامه درباره مهیا شدن دیر هنگام برخی از غرف‌های توضیح داد: بخشی به این برمی‌گردد که اهتمام کافی نمی‌کنند. برخی در شهرستان هستند و به دلیل مسائل مالی ترجیح می‌دهند دیرتر اقدام کنند و برخی هم به روحیات ما مربوط می‌شود که دیرتر کار‌ها را انجام می‌دهند. امروز شاید در مجموع کل نمایشگاه کمتر از ۱۵ غرفه خالی بود که آن‌ها نیز آماده می‌شود.|تسنیم 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.