کد خبر: ۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
گل آل‌کثیر برای قهرمانی سرخ‌ها کافی بود
پرسپولیس پس از کسب ۴ عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، امروز در مسابقه سوپر جام ۹۹-۹۸ در آزادی به مصاف تراکتور رفت و موفق شد با تک‌گل زیبای عیسی آل‌کثیر چهارمین قهرمانی پیاپی پوکر قهرمانی در سوپر جام را جشن بگیرد

اولین جام قرن جدید ایران به‌نام پرسپولیسپرسپولیس پس از کسب ۴ عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، امروز در مسابقه سوپر جام ۹۹-۹۸ در آزادی به مصاف تراکتور رفت و موفق شد با تک‌گل زیبای عیسی آل‌کثیر چهارمین قهرمانی پیاپی در سوپر جام را جشن بگیرد.
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور به عنوان قهرمان لیگ برتر نوزدهم و قهرمان جام حذفی شامگاه امروز یکشنبه دیدار سوپرجام فوتبال ایران را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان تهرانی به پایان رسید. عیسی آل کثیر (۶۱) برای پرسپولیس گل زد.


پرسپولیس در این دیدار با حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی (۸۸ سیامک نعمتی (۹۴ علی شجاعی)، امید عالیشاه (۷۱ مهدی عبدی)، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر (۷۱ شهریار مغانلو) به میدان رفت.

تراکتور تبریز
محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمدرضا خانزاده (۶+۹۰- سعید ایران‌خواه)، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری (۷۴- اکبر ایمانی)، حمید بوحمدان، سید ابوالفضل رزاق‌پور، مهدی تیکدری، محمد قادری (۷۴- علی فتحی)، سامان نریمان‌جهان، محمد عباس‌زاده

پرسپولیس بازی را هجومی‌تر از حریف آغاز و سعی کرد و با فرار از جناحین و به خصوص از سمت چپ، دروازه حریف را تهدید کند. نخستین موقعیت جدی در دقیقه ۱۰ رخ داد که فرار مهدی ترابی از سمت چپ با پاس در عرض و خطرناک این بازیکن همراه شد که مدافعین تراکتور توپ را دفع کردند. در دقیقه ۱۶ و روی اشتباه مدافع و دروازه‌بان پرسپولیس، تراکتور می‌توانست به گل برسد، اما ضربه سامان نریمان‌جهان از کنار دروازه به بیرون رفت. دو دقیقه بعد این احمد نورالهی بود که با شوتی سنگین دروازه محمدرضا اخباری را تهدید کرد، اما واکنش این دروازه‌بان توپ را به کرنر فرستاد. پس از این توپ، بازیکنان تراکتور بودند که برای دقایقی توپ و زمین را در اختیار گرفتند و حتی می‌توانستند در دقیقه ۲۲ به گل برسند، اما شوت محکم بوحمدان به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی در اواسط نیمه نخست با سرعت بالایی دنبال می‌شد و دو تیم دائم به محوطه جریمه یکدیگر نزدیک می‌شدند، اما بی‌دقتی در پاس‌های آخر مانع از موقعیت‌سازی می‌شد. پس از وقت استراحتی که داور به خاطر گرمای هوا در دقیقه ۳۰ به دو تیم داد، بازی آرام‌تر دنبال شد و سرعت بازی کاسته شد. در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول، توپ و میدان دست شاگردان یحیی گل محمدی بود، اما پرسپولیسی‌ها علیرغم نزدیک شدن به محوطه جریمه تراکتور، توان ایجاد فرصت‌های خطرناک روی دروازه تراکتور نداشتند تا بازی در این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.
اولین جام قرن جدید ایران به‌نام پرسپولیس
نیمه دوم هم با روال نیمه اول شروع شد و رسول خطیبی به شاگردانش تاکید کرده بود هدف اولشان گل نخوردن باشد. به همین خاطر همان دفاع منطم و کم اشتباه نیمه اول ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۶۱ امید عالیشاه با عبور از بازیکنان تراکتور در میانه میدان توپی را پشت محوطه جریمه برای عیسی آل کثیر ارسال کرد که این بازیکن پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و پس از عبور از یار مستقیمش با ضربه‌ای فنی دروازه تراکتور را باز کرد. در ادامه تراکتور از لاک دفاعی خارج شد و تلاش برای رسیدن به گل تساوی را آغاز کرد. این اتفاق فضا را برای پرسپولیس باز کرد تا در ضدحملات دروازه مهمان تبریزی را تهدید کند.

در حالی که تراکتور تلاش می‌کرد به گل تساوی دست پیدا کند در دقیقه ۷۸ مهدی تیکدری خطایی را روی سعید آقایی انجام داد که با کارت قرمز مستقیم علی صفایی از بازی اخراج شد تا آب سردی بر پیکر تیمش بریزد. با این حال تیم تبریزی دست از تلاش برنداشت و حملاتی را روی دروازه سرخ پوشان پی ریزی کرد، اما نتوانست به دروازه برسد. در شرایطی که ۹۰ دقیقه بازی به پایان رسیده بود و بازی وارد ۶ دقیقه وقت اضافه شده بود سیامک نعمتی که اواخر بازی به زمین آمده بود به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف راست مصدوم شد و جایش را به علی شجاعی داد. این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت تا سرخ‌پوشان برای چهارمین بار فاتح این جام شوند.

پس از پایان بازی و در جشن قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران که امشب در ورزشگاه آزادی انجام شد، یحیی گل‌محمدی شادمان از قهرمانی تیمش در کنار شاگردان خود بود و جام قهرمانی را در کنار سیدجلال حسینی و حسین کنعانی‌زادگان و البته دیگر سرخ‌پوشان بالای سر برد تا این‌چنین ضیافت پنجمین قهرمانی دوران مربیگری یحیی گل‌محمدی در ورزشگاه آزادی به پا شود.
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.