کد خبر: ۱۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
تاکید مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مخابراتی:
از آنجا که شرکت مخابرات ایران و اپراتور‌های تلفن همراه، ثروت‌های ملی کشور هستند و طی سال‌های گذشته صد‌ها هزار میلیارد تومان برای ایجاد شبکه‌های آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است، لذا دولت باید با حمایت از این اپراتورها، مانع از فروپاشی و ورشکستگی آن‌ها شود، چراکه با از بین رفتن این اپراتورها، بخش ICT کشور هم از بین خواهد رفت.

لزوم تصمیم گیری عاجل دولت برای جلوگیری از نابودی بخش ICT کشور

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :دکتر صمد صمدیانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولیدی سیستم‌های انتقال مخابراتی، در گفتگو با خبرنگار سیتنا، گفت: شرکت مخابرات ایران و اپراتور‌های موبایل، ثروت‌های ملی کشور هستند که در طی سال‌ها ایجاد شده اند و صد‌ها هزار میلیارد تومان برای ایجاد شبکه‌های آن‌ها سرمایه گذاری شده است، لذا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید از این شرکت‌ها حمایت و مانع از فروپاشی و ورشکستگی آن‌ها گردند، چراکه با از بین رفتن این اپراتورها، بخش ICT کشور هم از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: متاسفانه در حدود ۱۳ سال گذشته سیاست‌های دولت‌های مختلف به گونه‌ای بوده است که باعث کاهش درآمد‌های ثابت و افزایش هزینه‌های این شرکت‌ها شده است، به طوری که هم اکنون از نظر بنده هر سه شرکت مخابرات ایران، شرکت همراه اول و شرکت ایرانسل در آستانه ورشکستگی می‌باشند که باید نظام با دید پدرانه به این سه شرکت بنگرد و راهکار‌هایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رهایی از این مشکلات تدوین گردد.

صمدیانی در تدوین راه‌حل کوتاه مدت برای رفع مشکلات شرکت مخابرات ایران، توضیح داد: منطقی کردن تعرفه تلفن ثابت بر اساس کارکرد‌های مسکونی، اداری و تجاری بدین صورت که برای تلفن‌های خانگی کمترین تعدیل قیمت تعرفه صورت پذیرد و برای کاربرد‌های اداری و تجاری مطابق نرخ تورم چند ساله‌ای که تعرفه مکالمه تغییر نکرده است و شرایط اقتصادی روز، اصلاح انجام شود، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی پبرامون تعرفه‌ی سرویس اینترنت شرکت مخابرات ایران هم گفت: در این مورد برای استفاده‌های حداقلی و الزامی خانواده‌ها حداقل قیمت در نظر گرفته شود و برای مصارف بالاتر به صورت پلکانی افزایش قیمت صورت پذیرد.

صمدیانی پیرامون راه حل کوتاه مدت برای اپراتور‌های تلفن همراه هم گفت: با توجه به عدم تغییر تعرفه‌های مکالمه و اینترنت همراه در چند سال اخیر، باید اپراتور‌های موبایل هم بازنگری جدی در تعرفه‌های مکالمه و اینترنت همراه داشته باشند.

وی گفت: در نهایت با سیاست یک بام و دو هوا که بخش دولتی در رابطه با افزایش تعرفه‌های برق، گاز و آب هر ساله در دستور قرار داده و از طرف دیگر نرخ‌های ارتباطات مخابراتی تغییر نمی­‌کند، آینده ICT کشور به شدت تیره و تار است و شرکت‌های تولیدی دانش بنیان این بخش در حال ورشکستگی بوده و نخبگان هم به مهاجرت روی خواهند آورد.

صمدیانی در پایان تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت فعال بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها، باید دولت محترم با مشارکت سندیکای صنعت مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات مخابراتی سریعا نسبت به تصمیم گیری عاجل برای جلوگیری از نابودی بخش ICT کشور اقدام کند.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.