به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :در این شماره علاوه بر پیامها نوروزی دکتر محمود زاده رییس هیات مدیره و مهندس سلطانی مدیرعامل شرکت، در سرمقاله این شماره، به قلم مدیرمسؤل میخوانیم: در دنیای فناوری محور امروز، تمامی فرایندها، برنامه ها، عملکردها، افکار و اندیشههای سازمانهایی که به برتری رقابتی معقتدند، درحال تغییر است. این تغییر ورفتن به سمت هوشمندی سازمان و کسب وکار، توانسته راه را برای توسعه هرچه بیشتر وبهتر، هموارتر کند.
مدیرمسئول همچنین در بخش دیگری از سرمقاله خود آورده: برای هوشمندی کسب وکار این است که در آیندهای بسیار نزدیک، سازمانهایی موفق هستند که هوشمند باشند؛ چابک و نوآور و از نظر عملیاتی توان رقابت سخت را داشته باشند. آنها باید بتوانند در بازارهای متنوع اثربخشی لازم را داشته و از نیازمندیهای متغیر ذینفعان آگاه باشند.
در بخش دیگری از سر مقاله نیز آمده: یک سازمان هوشمند حتی دولتها را مجبور میکند در برابر تحولات مقاومت را کنار گذاشته وهمسو شوند. طبیعتا نیروی انسانی در یک سازمان هوشمند با صرف وقت کمتر راندمان کاری بالاتر و رضایت شغلی بهتری خواهد داشت.
همه اینها نشان میدهد شرکت مخابرات ایران نیز بنابر برنامه پنجسالهای که به عنوان راهبرد شرکت درنظر گرفته است؛ قدم در این راه گذاشته تا این سفر طولانی، اما ناگزیر را به همت مدیران و سرمایههای انسانی اش، تجربه کند تا در نهایت با کمک ذی نفعان آگاه ومشتریان راضی و نیروی انسانی خود، یکه تاز بازار رقابت آی سی تی در ایران و حتی در خارج از مرزهای کشور باشد؛ و این آیندهای که ترسیم شده بسیار نزدیک است اگر تغییر و تحول از تک تک مدیران، کارشناسان، متخصصان و سایرنیروی انسانی شرکت آغاز شود. امید است با فرارسیدن بهار که بهترین بازگوکننده ضرورت تحول در دنیاست؛ همه ما ابتدا تحول از خود را آغاز کرده و سپس با تحول در سازمان خود همسو و همراه شویم تا شرکت مخابرات ایران را سربلند و افتخار آفرین دوباره بسازیم و خود نیز به اینکه در چنین سازمانی فعالیت میکنیم؛ ببالیم.
در بخش گزارش ها، مطالبی، چون «هوشمند سازی، کسب و کار سازمانی را رونق میبخشد» «نیروی انسانی مخابرات ایران متناسب با فعالیتهای گسترده شرکت است» «شرکت مخابرات ایران موتور محرک استارتاپها در حوزه کسب و کارهای نوین است» «هوشمندسازی کسب وکار سازمانی را رونق میبخشد» «مخابرات ایران و بایدهای ورود به هوشمندسازی کسب و کار» «تجاری سازی خدمات راهبرد اساسی مخابرات در بهره وری حداکثری است» «تشویق مشترکان به استفاده از تلفن ثابت، موجب کاهش هزینه ارتباطات در سبدخانوار شده است» «در هشتمین استان، راهبرد تحول گرایی، شفافیت مالی، «برند برتر»، شفافیت حداکثری در صورتهای مالی، موجب حصول نتایج بهتر در توسعه تعامل سازمانی مخابرات با شبکه استارتاپی و نوآوری کشور، نشست هم اندیشی کسب و کار خراسان رضوی نظام پژوهش و فناوری در شرکت مخابرات ایران» را میخوانیم.
در گزارش تحلیل اخبار آمده: زمستان امسال در حالی برای شرکت مخابرات ایران آغاز شد که این شرکت عزم خود را برای ادامه اجرای طرح جهادی نجما بیش از پیش جزم کرد. تا به امروز که آذربایجان غربی به عنوان هشتمین استان کشور طرح نجما را رسما آغاز کرد هفت استان دیگر کشور در زنجیره طرح جهادی فیبرنوری قرار گرفتند.
این درحالی ست که دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت از شفافیت حداکثری در صورتهای مالی میگوید که موجب حصول نتایج بهتر در توسعه میشود، همین امر در اجرای طرح توسعهای فیبرنوری در کشور نیز به نوعی صورت میگیرد، زیرا که مبنای تامین سرمایههای طرح نجما، منابع داخلی موجود در شرکت است. رتبه برتر در میان صدشرکت برتر، اخذ جایزه برنامه ریزی و با چند رویداد مخابراتی دیگر، شرکت مخابرات ایران زمستان ۱۴۰۱ را به پایان رساند.
در بخش گفتگو، میتوانید سخنان دکتر محمودزاده رییس هیات مدیره شرکت مخابرات را با عنوان «هوش مصنوعی در حوزه مخابرات یک الزام جدی برای آینده است» بخوانید.
در بخش فرهنگ وسازمان مطلبی با عنوان «چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم» دو کتاب «سرمایه فکری و اهمیت دانش در کسب و کار جدید» «خلق مدل کسب و کار استرولدر» در بخش معرفی کتاب برای خوانندگان گرامی معرفی شده است.
در بخش دانش تحول، «اَبَرروندهای آیندهساز»، را با هم میخوانیم.
در بخش جهان نما، مطالبی با عنوان «دنیای آینده متعلق به وب ۳ است» آمده است.
بخش مقاله این شماره فصلنامه ارتباطات، مقاله «هوش مصنوعی، روابط عمومی داده محور و هوشمند» را در خود جای داده است.