کد خبر: ۱۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
با کسب رتبه نخست در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان محقق شد
بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بانک تجارت طی سال ۱۴۰۱ در چارچوب عمل به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» رتبه نخست را در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان به دست آورد.

پرچم‌داری بانک تجارت در تحقق شعار سال ۱۴۰۱

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک تجارت :این بانک در سال ۱۴۰۱ با یک رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۹۷ فقره تسهیلات، جمعاً به مبلغ ۹۵۱۱ میلیارد ریال و ۴۹۵ فقره تعهدات جمعاً به مبلغ بیست و‌یک‌هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال به شرکت‌های معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی اعطا کرد تا در میان شبکه بانکی کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این آمار، مجموع تسهیلات پرداختی بانک تجارت از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱ با طی کردن روندی صعودی به ۴۷۸ فقره و جمعاً بیست و چهار هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال بالغ شده است.

در بخش تعهدات نیز بانک تجارت با مجموع ۱۸۳۰ فقره و جمعاً شصت‌و‌یک‌هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال، فاصله‌ای معنادار با سایر بانک‌های کشور دارد.

به این ترتیب و بنا بر اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک تجارت در سال ۱۴۰۱ حائز رتبه اول ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

این آمار نشان می‌دهد که ضمانتنامه‌های صادره توسط بانک تجارت ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان به تنهایی حدود یک سوم کل ضمانتنامه‌های بانکی صادرشده برای این شرکت‌ها را شامل شده است.

همچنین بانک تجارت تنها بانک ارائه دهنده خدمت اعتبارات اسنادی بوده و در زمینه تعهدات (ضمانتنامه و اعتبار اسنادی)، با اختلاف، بیشترین سهم را در میان بانک‌های همکار با صندوق، دارا است.

این بانک با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و طراحی خدمات متنوع مالی، عزم این را دارد که در سال مهار تورم و رشد تولید نیز همچون سنوات گذشته گام‌های موثری را در افزایش سهم حمایتی خود از شرکت‌های دانش بنیان برداشته و نقش‌آفرینی خود در این حوزه را قدرتمندتر از گذشته دنبال کند.


***

همکاری بانک تجارت با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با انعقاد تفاهمنامه دوجانبه از فروردین سال ۱۳۹۸ با هدف کمک به نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده و در این مدت دفتر بانک تجارت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به‌صورت تخصصی و بی‌واسطه پذیرای شرکت‌های معرفی شده از سوی این صندوق بوده است.

صدور انواع ضمانتنامه‌های ریالی از جمله ضمانتنامه شرکت در فرآیند ارجاع کار، ضمانتنامه انجام تعهدات، ضمانتنامه پیش پرداخت، ضمانتنامه کسور وجه الضمان و ضمانتنامه گمرکی، پرداخت انواع تسهیلات بانکی از جمله سرمایه درگردش، خرید تجهیزات سرمایه‌ای، تسهیلات لیزینگ به خریداران محصولات دانش‌بنیان، طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و خرید دفتر کار از جمله خدمات مالی بانک تجارت به شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

بانک تجارت همچنین به‌عنوان بانک تخصصی در ارائه خدمات اعتباری به مشتریان، در حوزه گشایش اعتبار اسنادی داخلی نیز خدمات متنوعی از جمله بابت خرید کالا تا سررسید شش‌ماه و بابت سایر موارد (خدمات – دانش فنی) تا سررسید ۱۸ ماه به این شرکت‌ها ارائه کرده است.

یکی دیگر از خدمات ارزنده بانک تجارت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خدمات انتشار اوراق نوآوری به این شرکت‌ها و پذیرش مشاور عرضه اوراق با نرخ‌های توافقی، فروش اوراق به عنوان کارگزار و سایر امور مربوط به انتشار اوراق نوآوری بوده است.

 
برچسب ها: بانک تجارت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ژست عاشقانه بازیگر و همسر جانش! title
عکس عاشقانه و جدید نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در اکران نمایش خارشتر پربازدید شد.
بازی مافیا به خاطر یک دختر رنگ خون گرفت title
پسر جوان که در جریان بازی مافیا به خاطر یک دختر همبازی‌اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
تغییر چهره شگفت انگیز بازیگر سریال «نوروز رنگی» title
حمیدرضا حافظ شجری که با نام جعفر در سریال نوروز رنگی شناخته شد حالا با ۲۰ کیلو کاهش وزن ۲۰ سالگی خود را جشن گرفته است. او این روز‌ها برای بازی در سریال طنز ۹۰ شبی «چرخ گردون» با بازی حمید لولایی و علیرضا خمسه جلوی دوربین رفته است.
عمو کاووس نون خ چند ساله است؟ title
ماشاالله وروایی با نقش عمو کاووس در سریال نون خ در حال حاضر ۷۴ ساله است.
اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشرشده از درگیری بازیگر زن و یک مامور title
به دنبال انتشار ویدیویی از درگیری یکی از بازیگران زن با مامور پلیس، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد که این موضوع ارتباطی به طرح عفاف و حجاب ندارد.
شبکه‌های اجتماعی عملکرد بخشی از مغز نوجوانان را مختل می‌کند title
محققان کالیفرنیا طی مطالعه‌ای بر روی مغز نوجوانان دریافتند استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی در عملکرد بخشی از مغز که مربوط به تصمیم‌گیری است، اختلال ایجاد می‌کند.
استاتین‌ها برای افراد بالای ۷۵ سال هم موثرند title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی افراد بالای ۷۵ سال نیز می‌توانند از مزایای قلبی ناشی از مصرف استاتین‌ها بهره‌مند شوند.
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.