کد خبر: ۱۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
خدمات بانک تجارت در سال ۱۴۰۱
بانک تجارت به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینان اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۱ همچون گذشته حمایت از صنایع مختلف بزرگ و کوچک و دانش بنیان و همچنین اقشار گوناگون جامعه را در راستای عمل به وظیفه عملیاتی و تخصصی خود در دستور کار قرار داد.

پیشرفت را در «تجارت» دنبال کنید

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک تجارت :سال ۱۴۰۱ با نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین با تمام دشواری‌های حاصل از تحریم‌های ظالمانه و تلاطم‌های اقتصادی با دستاورد‌های اقتصادی متفاوتی همراه شد.

بانک تجارت به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینان عرصه اقتصادی ایران اسلامی در این سال همچون گذشته حمایت از صنایع مختلف بزرگ و کوچک و دانش بنیان و همچنین اقشار گوناگون جامعه را در راستای عمل به وظیفه عملیاتی و کارویژه تخصصی خود در دستور کار قرار داد.

انعقاد ده‌ها تفاهمنامه همکاری با مشتریان

بانک تجارت در این سال و در راستای گسترش تعامل خود با هلدینگ‌های مالی و صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی تفاهمنامه‌های متعدد و مهمی را با این مجموعه‌ها منعقد کرد. امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت‌هایی همچون سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران‌خودرو (ایسیکو)، گروه صنایع گیتی پسند، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، گروه ماموت، گروه صنعتی ایران ترانسفو، صنایع غذایی بیژن، سازمان بورس اوراق بهادار و چندین شرکت دانش بنیان و نوپا تنها گوشه‌ای از عملیات توسعه بازار این بانک در سال ۱۴۰۱ به شمار می‌رود.

خدمات ویژه بانک تجارت برای شرکت‌های بزرگ

در بانک تجارت هلدینگ‌های بزرگ که حجم تعاملات گسترده‌ای را با بانک دارند و نیاز به راهکار‌های پیچیده تامین مالی و اعتباری ارزی و ریالی دارند در قالب بانکداری شرکتی مورد حمایت قرار می‌گیرند. به‌منظور تسهیل کسب‌وکار مشتریان و پوشش تمامی نیاز‌های آن‌ها محصولات مختلفی در بانک تجارت طراحی و ارائه شده که از آن جمله می‌توان به تامین مالی زنجیره‌ای، توسعه پلتفرم‌ها، محصولات «پی بار» و «همیار بار»، «صنعت یار»، خدمات بانکداری باز، شخصی‌سازی محصولات در بورس کالا و توسعه محصولات مالی غیربانکی از جمله انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارزش آفرین بانک در چهارچوب سوپرمارکت مالی بانک تجارت اشاره کرد.

بانک تجارت همچنین در سال جاری در چارچوب سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی، تامین مالی زنجیره تامین (SCF) را عملیاتی کرد و به‌عنوان یکی از بانک‌های پیش‌رو این خدمت نوین را به شرکت‌هایی همچون ایران خودرو و مجتمع فولاد مبارکه ارائه کرده است. بر همین اساس و در یکی از سمینار‌های تخصصی بانک، حمید آذرمند مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی، بانک تجارت را بانکی پیشرو در تامین مالی زنجیره تولید خواند و گفت: با توافق صورت گرفته با وزارت صمت بخشی از زنجیره‌های تولید از جمله خودرو، لوازم خانگی، پتروشیمی و صنایع غذایی که بخش عمده‌ای از آن‌ها جزو بانک تجارت هستند در اولویت این زنجیره تامین قرار گرفتند.

سرآمد در خدمات ارزی

بانک تجارت در زمینه ارائه خدمات ارزی و بانکداری بین‌الملل به مشتریان بخش‌های مختلف همواره دارای شهرتی خاص در شبکه بانکی کشور بوده و در آخرین آمار بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز طی نه ماهه ۱۴۰۱ بانک تجارت رتبه اول انواع پرداخت‌های ارزی در شبکه بانکی کشور را داشته است. از منظری دیگر تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ تسهیلات جاری بانک تجارت معادل ۱.۶۵۵ میلیون دلار بوده و با وجود تمام تنگنا‌های ناشی از تحریم نسبت به پایان سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بانک تجارت در سال ۱۴۰۱ با نگاه حمایت از قشر پرتلاش و محترم کارگران و کارمندان بسته ارزش کارنو را طراحی و از طریق طرح کارنووام به کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها تسهیلات خرد اعطا کرد.

بانک تجارت حامی جوانان ایرانی

این بانک همچون سال‌های گذشته در کنار انجام حمایت‌های مالی و تسهیلاتی خود از بخش‌های مختلف اقتصادی در قالب ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، اقدامات عام المنفعه‌ی بسیاری را به انجام رسانده است. بانک تجارت از بین طرح‌های معرفی شده از محل بند الف تبصره ۱۸ (از محل تفاهم‌نامه بانک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) تا یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ به ۲۶۳ طرح معرفی شده جمعا به مبلغ بیش از یازده هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است. همچنین بانک تجارت به تعداد ۱۸۷ طرح اقتصادی معرفی شده در سفر‌های ریاست‌جمهوری به استان‌های مختلف کشور جمعا بالغ بر ۷۱۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

حمایت از جوانان از طریق پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری یکی دیگر از اقداماتی است که بانک تجارت به صورت ویژه در سال ۱۴۰۱ به انجام رسانده است. بر اساس آخرین آمار این بانک تا پایان بهمن‌ماه سال جاری با ۱۲۰ هزار و ۹۴۲ فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج و ۸۵ هزار و ۸۹۹ فقره تسهیلات فرزندآوری در زمینه ازدواج و جوان سازی جمعیت ایران اسلامی فعالیت داشته است. علاوه بر این اعطای ۲۳ هزار و ۹۶۵ فقره تسهیلات به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور جمعا به مبلغ بیش از ۲۰ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال از دیگر اقدامات حمایتی بانک تجارت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

اجرای سیاست‌های بانکداری دیجیتال اینجا یک ضرورت است

بانک تجارت تحت سیاست‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اجرای طرح بانکداری دیجیتال ساختار پیاده‌سازی نقشه راه بانکداری دیجیتال خود را تحت نظارت کمیته تحول دیجیتال و با پیگیری و اجرای دفتر استقرار بانکداری دیجیتال طراحی و اجرا کرده است. جایگاه پروژه‌های تحول دیجیتال و بهبود تجربه مشتری و برنامه زمانبندی آن کاملاً مشخص است و قرار است تا سال ۱۴۰۲ سامانه مدیریت پرداخت نهایی شود. در همین راستا اپلیکیشن «باجت» به‌عنوان دروازه پرداخت‌های موبایلی، احراز هویت و پرداخت تسهیلات امروز در دسترس بوده و قرار است از طریق بانکداری دیجیتال بهبود تجربه مشتریان، افزایش کارایی و سرعت عمل ارائه خدمت به مشتریان را دنبال کرده و یک بازمهندسی فرایند‌ها را از طریق توانمندسازی و ایجاد مهارت در بین کارکنان این بانک به اجرا درآید. محصولات و خدماتی همچون اکوتام، مدیریت پرداخت، صنعت‌یار، اپلیکیشن باجت، تکمیل و توسعه سامانه اعتبارسنجی (LOS)، بانکداری باز، راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک تجارت، راه‌اندازی آکادمی دیجیتال بانک تجارت و تدوین نظام مدیریت و حاکمیت داده از دیگر اقدامات بانک تجارت در چارچوب بانکداری دیجیتال به شمار می‌رود.

سامانه‌ی کاربردی «باجت» مراجعه به شعب و تردد غیرضروری افراد را کاهش داده و فرآیند‌های آن به گونه‌ای طراحی شده که وام‌گیرنده پس از ثبت درخواست و ارسال الکترونیکی مدارک، تنها با یک بار مراجعه به شعبه می‌توانند تسهیلات خود را دریافت کند. به عنوان نمونه متقاضیان وام ازدواج پس از ثبت نام در سامانه بانک مرکزی، در صورتی که بانک عامل آن‌ها تجارت باشد، می‌توانند از طریق اپلیکیشن باجت مراحل بعدی مانند ارائه درخواست، ارسال مدارک گیرنده تسهیلات، ضامن‌ها و... را انجام داده که این امر وام‌گیرندگان و ضامنین آن‌ها را از مراجعات مکرر به شعبه، چاپ و ارائه مدارک و مستندات بی‌نیاز می‌کند.

جایگاه VIP برای دانش بنیان‌ها

عملکرد بانک تجارت در حوزه تسهیلات تا پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۱ روندی صعودی داشته به نحوی که تسهیلات پرداختی این بانک به نخبگان بیش از ۲۹۱ میلیارد ریال، طرح جهش مسکن به تعداد ۱۳۳۲ فقره و جمعا مبلغ دو هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال، بند الف تبصره ۱۸ در قالب ۳۰۵ فقره و جمعا بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال و تامین نیاز‌های ضروری ۹۴۳۹ فقره جمعا به مبلغ بیش از ۱۳۰۳ میلیارد ریال و سامانه‌های سامد و طرح‌های اقتصادی ریاست جمهوری جمعا ۵۶۷۶۸ فقره و بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال اعطا شده است.

این بانک علاوه بر این به ۱۲۷۸ طرح اقتصادی دانش بنیان در سراسر کشور جمعا بالغ بر ۱۳۳ هزار میلیارد تسهیلات تا پایان دی ماه سال جاری پرداخت کرده است.

اقتصاد ایران در برهه امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به اعتمادآفرینی و آرامش بخشی به بازار و همدلی و همراهی بخش‌های گوناگون کشور با اهداف خرد و کلان دارد و بانک‌های کشور نیز در این میدان می‌توانند در چارچوب وظایف حرفه‌ای خود و در راستای اهداف کلان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرینی کنند. عبور از گردنه‌های دشوار و مقابله با تندباد‌هایی همچون تحریم و تورم ممکن می‌شود اگر صنعت و تولید را بر بنیان دانش دنبال کرده و پیشرفت و توسعه را در تجارت دنبال کنیم.

 
برچسب ها: بانک تجارت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.