مخاطب24:محمدعلی تیموری در جمع مدیران گروه خودروسازی سایپا، با بیان اینکه اولین برنامهای که ضرورت دارد به صورت جدی در سال جدید به آن بپردازیم تحویل به موقع خودروها به متقاضیان است، ادامه داد: هدف گذاری شده که در سال جاری ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و تحویل مشتریان شود؛ البته عدد یاد شده زیاد نیست چرا که در ۶ ماهه دوم سال گذشته توانستیم روزانه بین ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید داشته باشیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه ۱۴ فروردین ماه سال جاری هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تولید شد و این امر گواه آن است که با ادامه این مسیر اهداف تولید محقق میشود، اظهارداشت: در راستای تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده رئیس جمهور و همچنین تنظیم بازار خودرو، متعهد شده ایم که در نیمه اول سال جاری روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو و در نیمه دوم سال جاری روزانه حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید کنیم.
او با تاکید بر اینکه حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از تولید عقب هستیم و این امر از طریق مونتاژ جبران خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که از خردادماه با همکاری شرکتها موضوع skd خودروهای چانگان و زوتی را انجام دهیم، به طور قطع تحقق عدد یاد شده دور از انتظار نیست.
تیموری با اشاره به اینکه افزایش تولید خودرو با تمام توان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال"مهار تورم و رشد تولید" است، تصریح کرد: با افزایش تولید خودرو، با شرایط بهتری میتوان تنظیم گیری بازار خودرو را انجام داد و از سوی مردم با آرامش میتوانند محصولات سایپا را خریداری کنند.
او گفت: از سال گذشته در جهت مهار تورم و جلوگیری از رشد قیمت، اقدامات متعددی صورت گرفت که از جمله آن کاهش قیمت خریدهای خارجی است، سال ۱۴۰۱ در خریدهای خارجی به خصوص در بخش قطعات چه در بعد گیربکس وارداتی و چه در حوزه قطعات الکترونیکی دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است؛ رویه جدید سبب شد که شاهد ۳ هزار میلیارد تومان کاهش قیمت خریدهای خارجی باشیم. از دیگر اقدامات صورت میتوان به فعال سازی ساختار بازرگانی شرکتهای مگاموتور و سازه گستر اشاره کرد، حال این مجموعهها باید همت کنند تا کاهش قیمتها و افزایش بهره روی با جدیت بیشتری پیگیری شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: گروه خودروسازی سایپا با هدف تحقق مهار تورم و رشد تولید در صنعت خودرو، برنامه راهبردی تدوین کرده و از تمام شرکتهای گروه خواسته شده که برنامه را کنترل و پایش کنند تا گلوگاههای احتمالی به سرعت رفع شود.
او گفت: در سال ۱۴۰۰ در بخش لوازم یدکی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۲ هزار میلیارد تومان آن گارانتی قطعات بوده است (۹۰.۹ درصد لوازم یدکی مشمول گارانتی بوده است)، این هنر نیست بلکه هزینه است؛ از اینرو از سال گذشته به صورت جدی برای ارتقاء کیفیت محصولات گروه برنامه ریزی کردیم تا مدیریت هزینه صورت گیرد، از همین رو سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان فروش لوازم یدکی داشتیم و سهم گارانتی از این عدد کمتر از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۲۵ درصد از فروش لوازم یدکی مشمول گارانتی شده است) بوده است؛ این اتفاق برای ما به منزله مهار تورم است، لذا با ارتقا کیفیت محصولات میتوان خدمات بهتری به مشتریان داد و از هزینههای سربار کاست.
تیموری به سایر شاخصهای اثرگذار در مهار تورم در گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و افزود: از سال گذشته موضوعات مربوط به اثربخشی نیروی انسانی و اثربخشی ماشین آلات مورد پیگیری جدی قرار گرفت.