کد خبر: ۱۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
این پرنده مجهز به تجیهزات به روز شناسایی است و با تکیه بر هوش مصنوعی می‌تواند دست به عملیات بزند. پیش از این تصویری از این پرنده در حال پرواز کنار سوخو ۵۷ در رسانه‌ها منتشر شده بود.

توانایی عجیب مرموزترین پهپاد روسیه

مخاطب۲۴ : روسیه اولین پهپاد جهان با قابلیت پرواز خارج از جو را ساخته است؟ پهپاد پیشرفته و مرموز اوخوتنیک می‌تواند این رویا را محقق کند؟

پهپاد اس ۷۰ اوخوتنیک پیشرفته‌ترین پرنده بدون سرنشین نظامی روسیه است که در اساس برای همراهی با جنگنده نسل پنجم سوخو ۵۷ در جنگ‌های شبکه محور طراحی شده است.

این پرنده مجهز به تجیهزات به روز شناسایی است و با تکیه بر هوش مصنوعی می‌تواند دست به عملیات بزند. پیش از این تصویری از این پرنده در حال پرواز کنار سوخو ۵۷ در رسانه‌ها منتشر شده بود.

اوخوتنیک با موتور توربوجت ای‌ال ۳۱ می‌تواند با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند و بردش به بیش از ۶ هزار کیلومتر می‌رسد.

این پهپاد می‌تواند تا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مهمات را در محفظه‌های درونی خود حمل کند که نشان از توانایی بالای رزمی آن دارد.

در طرح روسیه برای جنگ‌های آینده گروهی از این پهپاد‌های پیشرفته توسط یک فروند هواپیمای سوخو ۵۷ به پرواز در می‌آیند و کنترل آن‌ها با جنگنده نسل پنجم خواهد بود.

توانایی عجیب مرموزترین پهپاد روسیه

یوری ناتوف مورخ نظامی روس به قابلیت این پرنده بدون سرنشین برای پرواز در ارتفاع بسیار زیاد اشاره می‌کند و از توانایی آن برای پرواز در خارج از پرده برداشته است.

این توانایی یک پیش شرط دارد که هنوز محقق نشده است. پیشرانه کنونی اوخوتنیک توانایی لازم برای پرواز خارج از جو را ندارد و برای این کار باید پیشرانه‌ای جدید ساخته شود.

البته کارشناسان نظامی غربی به این ماجرا به دیده شک می‌نگرند.

برچسب ها: روسیه پهپاد
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.