کد خبر: ۱۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
بورس تهران چهارمین روز کاری سال جدید را نیز با رنگ سبز پشت سر گذاشت. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

پیش بینی بورس فردا ۹ فروردین ۱۴۰۲

مخاطب24:بورس امروز نیز مسیر صعودی خود در سال جدید را ادامه داد و توانست بازاری سبز را به سهامداران ارائه دهد. اگرچه در میان تقاضای خوبی که در بازار وجود دارد همچنان اندک عرضه‌ای در برخی سهام دیده می‌شود، اما قدرت خریداران فعلا در سطوحی قرار دارد که اجازه کاهش قیمت را به نماد‌ها نداده و بخش عمده‌ای از بازار در روند افزایشی قیمت قرار دارند. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ثبت یک بازدهی مثبت ۰.۷۵ درصدی علاوه بر تثبیت در کانال ۲ میلیون واحدی، فاصله خود تا سقف تاریخی را به حدود ۳ درصد رساند تا بورس تهران حداقل از نظر نماگر اصلی خود فاصله‌ای تا بازگشت به اوج سال ۹۹ نداشته باشد. در سمت دیگر، اما همچون روز گذشته، کوچکتر‌های بازار عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشتند و شاخص هم‌وزن توانست رشد ۱.۹۶ درصدی را به ثبت برساند. ارزش معاملات خرد سهام در بازار امروز عدد ۱۰۸۷۴ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و شاهد ورود پول ۷۰۹ میلیارد تومانی از سمت کد‌های حقیقی بودیم.

روند صعودی بورس تهران در سال جدید با نوسانات اندکی همچنان ادامه دارد و این موضوع دلایل متعددی را پشت سر خود می‌بیند که بار‌ها به آن اشاره شده است. اکنون، اما در روند روزانه بازار موضوعی که به چشم می‌خورد، تقاضا برای نماد‌هایی است که عملکرد بهتری از لحاظ عملیاتی و مالی در ماه‌های گذشته داشته‌اند یا چشم‌انداز بهتری را در آینده نزدیک دنبال می‌کنند. در کنار این موضوع نیز مسائل کلان اقتصادی نقش مهمی را در روز‌های سبز بورس تهران بازی می‌کنند که باعث می‌شوند همچنان بتوانیم آینده خوبی را برای بازار سهام متصور باشیم. در ادامه با بررسی این عوامل و متغیر‌های تاثیرگذار بر روند‌های روزانه، به پیش بینی بورس فردا بپردازیم.

ردپای گزارش‌های ماهانه در طراوت بورس
چند روزی است که پس از تعطیلات آغاز سال جدید، گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها برای اسفند ماه روانه سامانه کدال شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد. اگرچه به دلایل مختلفی همه شرکت‌ها گزارش‌های یکسانی را مخابره نکرده و شاید برخی نیز عملکرد قابل قبولی را به ثبت نرسانده‌اند، اما می‌توان برآیند کلی گزارش‌ها را مثبت ارزیابی کرد که یکی از اصلی‌ترین محرک‌های این روز‌های بورس تهران شده است. روند رو به بهبود عملکرد شرکت‌ها در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ و عبور از مشکلاتی که اغلب در فصل سرد سال در حوزه انرژی برای بسیاری از صنایع ایجاد می‌شود، موجب شده است تا تقاضا برای بسیاری از نماد‌ها قدرت بیشتری از قبل بگیرند و شاهد تغییر تمرکز بازار در برخی گروه‌ها باشیم که اغلب در سکتور‌های کوچکتر بازار قرار می‌گیرند.

از سمتی، اما با وجود حرکت مثبت در گروه‌های بزرگ، قدرت روند در این نماد‌ها نسبت به روز‌های گذشته کمتر شده است و فعالان بازار سرمایه تمایل بیشتری برای خرید سهام کوچک دارند. فارغ از مبحث گزارش‌های ماهانه، گروه‌های بزرگ بازار فعلا با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند که تا حدودی مانع از صعود‌های قدرتمند شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم مشخص شدن وضعیت نهایی نرخ خوراک و سوخت صنایع، کاهش نرخ دلار در معاملات بورس کالا به خصوص در گروه فلزات اساسی، روند نه چندان مثبت در کامودیتی‌ها و... اشاره کرد. از این رو انتظار می‌رود که در بورس فردا نیز وضعیت معاملات مشابه روز جاری ادامه یابد و عملکرد بهتری را در سهام شرکت‌های کوچک شاهد باشیم.

نگاهی به روند‌های روزانه
اگر به روند روزانه شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری نگاهی بیاندازیم، مشخص است که پس از تقاضای قدرتمند ساعت ابتدایی، قدرت خریدار تا حدی تحلیل رفته، اما در انتها بار دیگر با برگشت تقاضا همراه بوده است. از سمت دیگر، اما وضعیت ارزش و تعداد صف‌های خرید و فروش نشان می‌دهد که تا انتهای معاملات، خریداران با فاصله خوبی توانسته‌اند فروشندگان را پشت سر بگذارند.

پیش بینی بورس فردا
با توجه به نکات ذکر شده در بالا و ذکر این نکته که پس از روز آینده بازار به مدت ۴ روز تعطیل خواهد بود، انتظار می‌رود که در بورس فردا نیز همچنان تقاضا برای نماد‌هایی که گزارش‌های ماهانه بهتری داشته‌اند، بیشتر باشد، اما قدرت تقاضا نسبت به روز جاری کمتر شود.

 
برچسب ها: بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.