کد خبر: ۱۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
اراضی تپه عباس آباد که هم اکنون از آن به عنوان نگین سبز پایتخت یاد می‌شود در گذشته هیچ کاربردی برای شهروندان تهرانی نداشت که با تغییر کاربری، از یک نهاد صرفا خدماتی کم کم به قطب گردشگری و فرهنگی پایتخت ایران اسلامی تبدیل شد.

جاذبه‌های دیدنی مجموعه گردشگری عباس آباد تهران

مخاطب24:مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد که در محدوده‌ی تپه‌های عباس آباد قرار دارد به عنوان قطب تفرجگاهی، گردشگری و تفریحی شهر تهران به شمار می‌آید.

این مجموعه با مساحت ۶۸ هکتاری خود در اراضی بکر و دست نخورده تهران در سال ۱۳۸۴ شروع به کار کرد. مجموعه‌ی گردشگری تپه‌های عباس آباد از بخش‌های مختلفی همچون گنبد مینا، بوستان آب و آتش، بوستان نوروز، پل طبیعت، باغ نمایش، بوستان توسعه، باغ موزه جواهرات و باغ فلسفه تشکیل شده است که مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد. گنبد مینا یکی از پلانتاریوم تهران محسوب می‌شود که عنوان بزرگ‌ترین آسمان نمای خاورمیانه و برترین آسمان نما‌های جهان را به خود اختصاص داده است که در مجموعه اراضی تپه عباس آباد واقع شده است.

این پروژه جلوه گاه درخشش ماه، خورشید و ستارگان است و با استفاده از مدرن‌ترین و به روز‌ترین امکانات دنیا، تصویرِ کهکشان‌ها، ستارگان و افلاک را در فضای سه بعدی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است.

شما می‌توانید در اراضی تپه عباس آباد از فرصت سوار شدن بر کالسکه‌های مناسب و لذت‌بخش بهره‌مند گردید و دقایقی از زندگیتان را در کنار طبیعت زیبای عباس آباد که در دل شهر تهران واقع شده است، سپری کنید. بزرگترین اسکیت خاورمیانه در این مجموعه قرار دارد، همچنین با گشت‌وگذار در عباس آباد می‌توانید از مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر پیاده‌روی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های آن استفاده کنید و لحظات به یادماندنی را در کنار همراهانتان ثبت نمایید.

جاذبه‌های دیدنی مجموعه گردشگری عباس آباد تهراناز دیگر امکانات فرهنگی که در تپه‌های عباس آباد وجود دارند، می‌توان به باغ کتاب، کتابخانه‌ی ملی، باغ موزه دفاع مقدس و مجموعه فرهنگستان اشار کرد. این مجموعه با تمامی بوستان‌ها، پارک موضوعی، امکانات و تجهیزات ویژه، مدرن و به روز همچون پلانتاریوم، پل طبیعت، موزه و دریاچه‌ی مصنوعی روزانه از هزاران نفر از بازدیدکنندگان و گردشگران تور تهران میزبانی می‌کنند.

در کنار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متداولی که در مرکز تفریحی و توریستی تپه‌های عباس آباد تهران انجام می‌شود، روز‌های ملی و بین المللی ثبت شده در تقویم عمومی نظیر روز آتش، نشانی، روز دریانوردی که میزبان ده‌ها هزار نفر از شهروندان است که به صورت با شکوهی در این مجموعه برگزار می‌گردد.

همچنین در این مجموعه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیبا با معماری جدیدی به چشم می‌خورند که شما می‌توانید از خوردن خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های آن، در فضای دلپذیر و جذابی که در دل جنگل و طبیعت تپه عباس آباد واقع شده است، استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.

در بازدید از تپه عباس آباد از دیگر دیدنی‌های تهران که در نزدیکی این تپه قرار دارند همچون باغ هنر، بوستان آب و آتش، باغ کتاب، پل طبیعت، پارک طالقانی، باغ موزه جواهرات، باغ موزه دفاع مقدس و گلستان منظومه شمسی نیز بازدید کنید تا لذت سفر و گشت‌و‌گذارتان در تهران چندین برابر شود.

برای رفتن به تپه‌های عباس آباد تهران، باید به آدرس اتوبان حقانی تقاطع اتوبان مدرس و اراضی عباس آباد بروید و از مناظر زیبا و چشم‌نواز این منطقه بهره‌مند گردید.

جاذبه‌های دیدنی مجموعه گردشگری عباس آباد تهران

گفتنی است، نام خیابان اصلی این محله نیز خیابان عباس‌آباد می‌باشد که پس از هفتم تیر ۱۳۶۰ به نام خیابان شهید بهشتی تغییر یافت. از خیابان‌های مهم این محله می‌توان به سهروردی، آپادانا، نیلوفر، نوبخت، مهناز، اندیشه، سورنا، میرعماد و پارسا اشاره کرد. این محله از شرق به خیابان شریعتی از شمال به بزرگراه شهید قاسم سلیمانی و اراضی عباس‌آباد، از غرب به خیابان ولیعصر و محله یوسف آباد و از جنوب به خیابان مطهری (تخت‌طاووس) منتهی می‌شود.

منبع:تابناک

 
برچسب ها: تهران عباس آباد
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.