کد خبر: ۱۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰
فاصله پنج امتیازی در صدر جدول در پایان نیم فصل اکنون با اختلاف چهار امتیازی و حضور در جایگاه سوم همراه شده تا قهرمانی برای دومین فصل دور از دسترس پرسپولیس قرار گیرد.

روندی که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد

مخاطب۲۴ : فاصله پنج امتیازی در صدر جدول در پایان نیم فصل اکنون با اختلاف چهار امتیازی و حضور در جایگاه سوم همراه شده تا قهرمانی برای دومین فصل دور از دسترس پرسپولیس قرار گیرد.

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ بیست و دوم پرسپولیس در حالی در ورزشگاه آزادی برابر شاگردان ژوره مورایس وسپاهان قرار گرفت که در دقایق پایانی طلایی‌پوشان با گل محمد کریمی موفق شدند نزدیکترین تعقیب کننده به این تیم در صدر جدول را شکست دهند و با ۴۹ امتیاز بالاتر از استقلال و پرسپولیس در صدر جدول قرار بگیرند.

شاگردا یحیی گل محمدی با توجه به پیروزی ۴ بر ۲ برابر سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان که منجر به حذف مدعی جدی جام حذفی شد، بسیار امیدوار بودند تا با پیروزی در این بازی به صدر جدول صعود کنند. اما پرسپولیس نه تنها نتوانست در این بازی به پیروزی برسد و صدرنشین شود بلکه با شکست در این بازی و با توجه به پیروزی ۲ بر صفر استقلال برابر فولاد خوزستان اکنون رتبه دوم خود را نیز در آستانه سال نو از دست داده و به جایگاه سوم سقوط کرد تا از رقیب سنتی خود نیز عقب بماند.

پرسپولیس در پایان هفته بیست و سوم در حالی با کسب ۱۳ برد، ۶ مساوی و ۴ باخت و تفاضل ۱۷ + و کسب ۴۵ امتیاز در رده سوم قرار دارد که در دو فصل قبل این تیم عملکرد متفاوتی را نسبت به این فصل داشته است.

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم تا پایان هفته بیست و سوم با کسب ۱۴ برد، ۷ تساوی و ۲ باخت و تفاضل ۱۷ + و کسب ۴۹ امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت که نشان می‌دهد این تیم نسبت به فصل گذشته ۵ امتیاز کمتر کسب کرده است. پرسپولیس در پایان لیگ بیست و یکم پایین‌تر از استقلال در رده دوم جدول قرار گرفت و به عنوان نائب قهرمانی رسید. پیروزی در تقابل مستقیم با سپاهان در هفته گذشته می‌توانست آن‌ها را با آمار فصل گذشته‌شان تقریبا برابر کرده و حتی جایگاه اولی را نصیب شاگردان یحیی گل محمدی کند.

در لیگ بیستم، سرخ‌پوشان در پایان هفته بیست و سوم با کسب ۱۳ برد، ۹ تساوی و یک باخت و تفاضل ۱۹ + و کسب ۴۸ امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت و نسبت به فصل جاری ۳ امتیاز بیشتر کسب کرده بود. پرسپولیس در پایان لیگ بیستم موفق شد برای پنجمین دوره متوالی به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر دست پیدا کند. شرایطی که در این فصل نیز می‌توانست با عبور از شاگردان مورایس در تقابل روبرو برای آن‌ها شکل گیرد، اما یحیی و تیمش از این موقعیت به سادگی عبور کردند.

بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد پرسپولیس نسبت به دو فصل گذشته در لیگ بیست و دوم عملکردی ضعیف‌تری را داشته است و این تیم علیرغم تغییرات بسیاری که در کادرفنی و بازیکنان با نظر مربی این تیم یحیی گل محمدی داشته است حتی نتوانسته عملکرد سال‌های گذشته خود را تکرار کند و رفته رفته از جمع مدعیان خارج شده است. مهمترین موضوع هم برخلاف فصول گذشته، تعداد شکست‌های پرشمار این تیم است که آن‌ها را از شمایل تیم مدعی قهرمانی دور کرده است. چهار شکست در پایان هفته بیست و دوم آماری بود که سرخ‌ها طی سالیان اخیر فاصله زیادی با آن گرفته بودند.

با این حال اکنون هفت هفته به پایان فصل باقی مانده است و باید دید یحیی و تیمش قادر خواهند بود از این فرصت و امتیاز از دست دادن‌های احتمالی سپاهان و استقلال به سود خود بهره برده و به شکلی دراماتیک بار دیگر قهرمانی را جشن بگیرند یا خیر.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت title
برنارد هیل بازیگر سینما که بیشتر برای بازی در فیلم‌های تایتانیک و ارباب حلقه‌ها شناخته شده بود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.
کیک تولد سعید حدادیان title
عکسی از تولد حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) را مشاهده می‌کنید.
دختر می خواهی بخری یا پسر؟ title
پسر حدود ۵۰‌میلیون تومان، دختر حدود ۷۰ تا ۸۰‌میلیون تومان. قیمت کودک و نوزاد خیلی متفاوت است. نوزاد‌ها از کودکان گران‌تر هستند؛ آن هم اگر نوزاد دختر باشد. خرید و فروش نوزاد می‌کنند؛ آن هم به‌طور حرفه‌ای. چت می‌کنند و شماره می‌دهند، ارسال چند تا عکس، واریز پول و در آخر تحویل نوزاد.
افعی تهران به معلم‌ها نیش زد و توقیف شد! title
در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.
آتش سوزی در خیابان لاله زار! title
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.