به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :مهندس سلطانی در نشست مشترک با مدیران مخابرات منطقه تهران که شنبه ۲۰ اسفند ماه سال جاری در سالن کنفرانس ساختمان شهید یزدی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر شرکت مخابرات با عدم توازن در درآمدها و هزینهها مواجه است و هنوز هزینهها و درآمدهای شرکت به نقطه سربه سر نرسیده است.
وی با بیان اینکه سیاستها و مصوبات هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در راستای تسهیل و تسریع امور عملیاتی استانها قرار دارد، افزود: با تحولات خوبی که در مخابرات استانها صورت میگیرد، شاهد افزایش درآمدها و رفع کمبود نقدینگی خواهیم بود، تا به کمک تمامی همکاران استان تهران و سایر استانهای بزرگ، تامین و تکمیل نقدینگی میسر شود.
مهندس سلطانی با تاکید بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر مدیران مخابرات منطقه تهران با نماینگان مجلس شورای اسلامی، ارایه گزارشها و مستندات پیشرفت پروژهها و امور مخابراتی را در تشریح هر چه بیشتر موقعیت و شرایط موجود شرکت مخابرات ایران موثر دانست و خاطر نشان ساخت: تلاشها و فعالیتهای زیادی در مخابرات منطقه تهران انجام میشود، که باید نمود خارجی داشته باشد و اطلاع رسانی و تبلیغات در فضای مجازی و رسانهها درباره خدمات و تلاشهای انجام گرفته شده در سطح مخابرات منطقه تهران امری ضروری است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که بمنظور هماهنگی و هم اندیشی برای رفع مشکلات مخابرات منطقه تهران در نشست مدیران این منطقه حاضر شده بود، در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هم کد سازی تلفن ثابت، هزینههای زیادی را بر شرکت مخابرات ایران تحمیل کرد و از سویی دیگر، تاخیر در ابلاغ افزایش هزینه نگهداری و افزایش بار مالی ناشی از تکلیف دایری یک میلیون پورت ftth در سال، منجر به عقب ماندگیهای مالی زیادی برای شرکت مخابرات ایران شد.
وی مسکوت ماندن ۹ ماهه تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر افزایش تعرفه خانگی توسط ستاد تنظیم بازار را منجر به تحمیل ضرر مالی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به شرکت مخابرات دانست و تصریح کرد: بلاتکلیف ماندن افزایش تعرفه تجاری از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون نیز بر مشکلات مالی شرکت مخابرات ایران افزوده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اعتقاد به اینکه درآمدهای شرکت مخابرات، تدریجی، اما هزینهها متمرکز و گسترده است، اظهار داشت: اگر حق مخابرات داده شود، تمام مشکلات حل شده و پرداختی پرسنل شاغل و بازنشسته با احقاق حق مخابرات در بخش تعرفهها امکان پذیر است.
هماهنگی هرچه بیشتر میان معاونت تجاری و معاونت فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران با مخابرات منطقه تهران، بهبود و ارتقای سامانههای مورد استفاده و پیاده سازی تجهیزات سخت افزاری و بازمهندسی سایر سامانهها از دیگر مباحث مطرح شده توسط مهندس سلطانی در این نشست بود.
شایان ذکر است مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران نیز با ارایه گزارشی به تشریح آخرین اقدامات انجام شده و برنامههای در دستور کار مخابرات منطقه تهران پرداخت و ضمن طرح موانع و چالشهای پیش رو، راهکارهای پیشنهادی لازم را ارایه داد.