به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش :عزت اله محمدی رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، صبح چهارشنبه دهم اسفند با حضور در برنامه زنده تلویزیونی کیشانه صدا و سیمای مرکز کیش، در خصوص ارائه خدمات بندری و فروردگاهی به صورت شبانه روزی در ایام نوروز، گفت: ارائه این خدمات از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت.
به گفته محمدی در راستای ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مسافران نوروزی؛ این مهم به شرکتهای هواپیمایی اعلام شده تا بتوانند برای افزایش پروازها در مسیر کیش محدودیت ساعتی نداشته باشند و از تمام ظرفیتهای شبانه روزی برای برقرار پروازها استفاده کنند.
وی اظهار داشت: گردشگرانی که از اقصی نقاط کشور قصد سفر به جزیره کیش را دارند میتوانند نسبت به تهیه بلیت خود اقدام کنند.
عزت اله محمدی با بیان این که در حوزه فرودگاهی از آمادگی لازم برای ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی برخوردار هستیم، گفت: در نخستین جلسهای که با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم بر توزیع پروازهای داخلی و خارجی تاکید شد تا جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری در اولویت قرار گیرد و در این زمینه مذاکرات خوبی انجام شده است.
محمدی خاطر نشان کرد: از شرکتهای هواپیمایی درخواست کردیم تا قبل از ۲۰ اسفند برنامههای پروازی خود را به این مجموعه اعلام کنند.
وی تاکید کرد: از نظر ظرفیت فرودگاهی محدودیتی نداریم و فرودگاه کیش با برگزاری مانور دو سالانه طرح اضطراری نشان داد که از آمادگی عملیات فرودگاهی برخوردار است و برنامه ریزی به گونهای انجام شده تا بتوانیم در ایام نوروزی بهترین خدمات را به مسافران نوروزی ارائه دهیم.
رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی در خصوص نرخ بلیت ایرلاین ها، بیان داشت: سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیت را بر اساس ضوابطی که از طریق وزارت راه و انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام میشود، ابلاغ میکند، ما نیز تابع ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی هستیم.
عزت اله محمدی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به گران فروشی بلیت در داخل فرودگاه کیش نیست و در این زمینه نظارتهای فراگیر در دستور کار قرار گرفته است.
وی، افزود: گردشگرانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند با کمترین دغدغه میتوانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
عزت اله محمدی با بیان این که تعداد ۲۰ فروند لندیگراف در حوضچه بندرهای، کیش، چارک و آفتاب جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر شدند، اظهار داشت: سامانه نوبت دهی خودرویی و مسافری به آدرس: http://ticket.kishports.com که از چارک به کیش راه اندازی شده، گردشگران میتوانند نسبت به دریافت خدمات مورد نظر خود اقدام کنند
محمدی، گفت: برای نخستین بار تلفن: ۴۴۸۸ به عنوان سامانه پاسخگویی بنادر کیش که متشکل از ۲۰ خط راه اندازی شده از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۲ فعال میباشد و مسافران میتوانند از اقصی نقاط کشور با این تلفن تماس بگیرند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: این خدمات از ۲۴ اسفند به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به تماسهای عموم مردم از نقاط مختلف کشور خواهد بود.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش گیتهای ورودی و دوربینهای پلاک خوان در بندر چارک خبر داد و گفت: ضمن ارتقاء سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری، شبکه اینترنتی در قالب فیبر نوری اجرا شده و مدت زمان پذیرش خودور به زیر ۴۰ ثانیه رسیده است.
به گفته محمدی هم زمان با افزایش گیتهای ورودی و تامین تعداد اسکلههای مورد نیاز؛ شرایط تسریع در برای بارگیری خودروها به شناورهای مستقر در بندر فراهم شده است.