مخاطب ۲۴،رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: شاهدیم که در برخی موارد خودپردازهای بانکی خالی از پول نقد هستند یا درست کار نمیکنند و مردم ناچارا برای دریافت پول نقد به پمپ بنزینها مراجعه میکنند و نمیدانیم دقیقا باید چکار کنیم که نه شرمنده مردم شویم و نه مشکل قانونی و مالیاتی داشته باشیم. درخواست ما این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی سریعا اظهارنظر و تدبیر کنند.
به گزارش ایسنا، اسدالله قلیزاده اظهار کرد: مردم راحتترین و در دسترسترین راه برای دریافت پول را پمپ بنزینها میدانند و مراجعه دارند. آمار بالایی از مراجعات داریم و لازم است مسئولین سریعا تدبیری بیاندیشند.
وی افزود: ما سعی کردیم طی سالیان اخیر مردم را ترغیب کنیم که بهای سوخت را الکترونیکی پرداخت کنند و تا حدودی موفق بودیم و شاهد کاهش روز افزون پول نقد در جایگاهها هستیم و امیدواریم با غلبه بر نگاه بسته برخی افراد و ورود تکنولوژی جدید و روشهای متنوع پرداخت هرچه بیشتر در این زمینه پیش برویم.
قلیزاده ضمن انتقاد از بی تفاوتی برخی بخشهای سیستم بانکی به این مساله گفت: ما انتظار داریم بانکها پاسخگو باشند، اینکه بانکها در ایام کرونا خیلی کم پول نقد از مردم دریافت میکردند و پمپ بنزینها محل خرج کردن پولهای نقد مردم شده بود و حالا وجه نقد در برخی خودپردازها به درستی توزیع نمیشود و مردم برای رفع نیازشان به پمپ بنزینها مراجعه دارند قابل پذیرش نیست، جایگاههای سوخت خودپرداز بانکی نیستند و لازم است بانک مرکزی به طور جدی در این مساله ورود کند.
منبع ایسنا