کد خبر: ۱۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
با توجه به ادامه برودت هوا و بارش برف در تهران و ادامه وضعیت کمبود گاز در برخی از شهر‌های کشورمان و لزوم تمهید تصمیلات ضروری برای کاهش میزان مصرف گاز، احتمال تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در برخی از شهر‌ها از جمله در تهران بسیار بالاست.

جدیدترین تصمیم‌ دولت برای تعطیلی مدارس/ تهران دوشنبه هم تعطیل می‌شود؟

مخاطب ۲۴، با شروع هفته جاری و برودت شدید دمایی، یخبندان و بارش برف در بسیاری از استان‌های کشورمان باعث شد که برای کاهش مصرف گاز، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۴ و ۲۵ دی ماه در بسیاری از شهر‌های کشورمان از جمله تهران تعطیل شوند.

 


به گزارش تسنیم؛ حالا با توجه به ادامه برودت هوا و بارش برف در تهران و ادامه وضعیت کمبود گاز در برخی از شهر‌های کشورمان و لزوم تمهید تصمیلات ضروری برای کاهش میزان مصرف گاز، احتمال تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در برخی از شهر‌ها از جمله در پایتخت بسیار بالاست.
بر همین اساس، عصر امروز نیز جلسه مربوطه برای تصمیم‌گیری در این باره در استانداری تهران تشکیل خواهد شد و وضعیت تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در روز دوشنبه ۲۶ دی ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

به منظور استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف گاز، همانند روز‌های گذشته بارش برف و کاهش دما سبب تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آن به همراه تعطیلی برخی اداره‌ها و انجام دورکاری در استان‌های مختلف کشور طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ۲۶ و ۲۷ دیماه ۱۴۰۱ شده است.

تعطیلی مدارس در گیلان

مدارس و دانشگاه‌های گیلان تا چهارشنبه غیرحضوری وساعات کاری ادارات محدود بوده و فعالیت آموزشی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان نیز به صورت غیرحضوری است.

دورکاری ادارات خراسان شمالی تا پایان هفته

استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد بحران از ادامه دورکاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: دورکاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌های خراسان شمالی تا پایان هفته تمدید شد.

تعطیلی مدارس در خراسان رضوی تا پایان هفته

مهد‌های کودک، مدارس و دانشگاه‌های خراسان رضوی تا پایان هفته تعطیل شد

فرماندار مشهد گفت: مهد‌های کودک، مدارس و دانشگاه‌ها در تمام مقاطع از امروز یکشنبه ۲۵ دی ماه تا پایان هفته غیر حضوری شد.

مدارس استان گلستان دوشنبه ۲۶ دی‌ماه غیرحضوری است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان، اظهار داشت: امروز در جلسه ستاد بحران تصمیم گرفته شد مدارس فردا دوشنبه ۲۶ دی‌ماه نیز غیرحضوری و آموزش‌ها در سامانه شاد ادامه یابد.

تعطیلی مدارس تهران در روز دوشنبه

فردا ۲۶ دی ماه؛ آموزش در تمام مدارس استان تهران به صورت غیر حضوری است.

به گزارش ایسنا، آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه ای که بر روی کانال اطلاع رسانی اش در شبکه شاد قرار داد اعلام کرد که با توجه به شرایط جوی و بارش برف و همچنین تشدید برودت هوا و لغزندگی معابر؛ فردا ۲۶ دیماه؛ آموزش در تمام مدارس مناطق ۱۹ گانه پایتخت به صورت غیر حضوری است. 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین، امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه(دروس مانده )، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه های تحصیلی و امتحانات هماهنگ استانی سوم متوسطه فنی و حرفه ای (۳-۳-۵) و پایه نهم بزرگسالان، داوطلبان آزاد، آموزش از راه دور، ارزشیابی جامع، دی ماه ۱۴۰۱ طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.

همچنین ارزشیابی و امتحانات داخلی نوبت دی ماه ۱۴۰۱ دوره های تحصیلی، در ایام آموزش غیرحضوری برگزار نمی شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی این ایام، توسط مدیر واحد آموزشی متعاقبا به اولیا و دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.  

 همچنین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که به علت بارش برف، برودت هوا و یخبندان، فعالیت و آموزش در همه مدارس دولتی و غیر دولتی، کانون‌های فرهنگی، اردوگاه‌ها، پژوهش‌سراها، دارالقرآن‌ها و فضاهای آموزشی و تربیتیِ شهرستان‌های استان تهران در روز دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ تعطیل و کلاس‌های درس بصورت غیرحضوری در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

همچنین امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد.

ادارات تهران فردا فعال هستند

تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات استان تهران در روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه دایر است.

 بر اساس هماهنگی به‌عمل‌آمده با وزارت نفت مبنی بر کنترل نسبی مصرف بهینه گاز مقرر شد تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی در سطح استان تهران در روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ مطابق روال عادی به فعالیت بپردازند و درجه حرارت محیط اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه حفظ نمایند.

تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به حداقل رساندن میزان مصرف گاز در پایان ساعت اداری هستند.

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.