واکنش عضو شورای شهر به تابلوهای شهرداری: مگر قالیباف، رییس جمهور آمریکاست؟
«درآمریکا از هر ۵ نوزاد، ۲ نوزاد نامشروع به دنیا می آیند»؛ «از ۱۱۰ شهروند آمریکا یک نفر در زندان است»؛ «هر ۹ ثانیه یک زن آمریکایی مورد ضرب و شتم قرار می گیرد»؛ اشتباه نکنید! این یک گزارش در خصوص ناهنجاری های اجتماعی آمریکا نیست. این متن برخی از بیلبوردهای شهری تهران است که توسط شهرداری در برخی از نقاط پایتخت نصب شده است!
سايت تدابير، در عصر
ارتباطات با دسترسی شهروندان به کسری از ثانیه به انواع اطلاعات ریز و
درشت، نصب بیلبوردهای از این دست در پایتخت با توجه به انواع آسیب های
اجتماعی کوچک و بزرگ که برخی از آنها به معضل تبدیل شده، چه محلی از اعراب
دارد؟
عضو شورای شهر تهران در این خصوص می گوید: مگرشهردار تهران
رییس جمهور آمریکا و یا شهردار یکی از شهرهای این کشور است که مشکلات آنجا
را حل کند؟ این اقدامات جنبه پوپولیستی، تبلیغاتی و انتخاباتی دارد و
امیدواریم که به این گونه رفتارها ادامه ندهند. اگر شهرداری پول اضافه دارد
چرا برای این بیلبوردهایی که هیچ کارآیی ندارد هزینه می کند؟ برای خدمات
شهری هزینه کند.
غلامرضا انصاری گفت: مردم تهران پول می دهند که
مشکلات شهر حل شود. وظیفه شهرداری جمع آوری زباله و ارائه خدمات شهری است.
شهردار وظیفه دارد در خصوص مساله آلودگی هوای تهران و یا حل مشکل آب آلوده
ای که در برخی از نقاط تهران به عنوان آب مصرفی و یا برای کشت سبزیجات
استفاده می شود تمرکز و آنها را حل کند.
این عضو شورای شهر تهران
همچنین بیان کرد: تبلیغات شهری باید دارای پیام های مثبت و جنبه های سلبی
باشد وبتواند جامعه را به سمت مسائل مثبت و مفید سوق داده و آنها را تبلیغ
کند.
انصاری ادامه داد: ما وقتی در خصوص مساله خاصی برجستگی داریم
تبلیغ در مورد ضد آن موضوع می گوید که جامعه ما الگوست و اکنون در حال بیان
مشکلات جامعه ای مانند آمریکا هستیم که به این ناهنجاری دچار است اما وقتی
ما در کشورمان به خصوص در همین تهران با مساله کودکان و زنان خیابانی و یا
کارتن خواب ها و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی دیگر مواجهیم که برای
حلشان یک متولی مشخص و هماهنگ بین دستگاه ها وجود ندارد،پرداختن به مشکلات
جامعه ی دیگر مناسب و درست نیست.
این عضو شورای شهر با ذکر مثالی
عنوان کرد: به عنوان مثال در خصوص منطقه هرندی خود شهرداری به صورت مستقیم
وارد شد و حتی به معاون اول رییس جمهوراعلام کرد که این منطقه به صورت
صدردصد پاکسازی شده و درخواست کرد که از این منطقه بازدید کنید که ما آنجا
رابه بهشت تبدیل کردیم اما دیدیم که با راهکار علمی و تبلیغی که شهرداری
تهران در دستور کار خود داشت، مشکل این منطقه نه تنها حل نشد، بلکه این
محله به چند محله دیگرتبدیل شد!
وی افزود: اگر ما انواع مشکلات
اجتماعی را نداشتیم می توانستیم بگوییم که این نقطه مثبت در کشورمان هست و
در خارج از کشور نیست، بعد شهرداری در مقام مقایسه برمی آمد. وقتی ما
خودمان دچار ناهنجاری های اجتماعی هستیم، پرداخت به ناهنجاری های کشور دیگر
نه تنها برای ما سودمند نیست، بلکه زیان هم دارد.
انصاری در
ادامه اظهار داشت: ما باید گروه های در معرض آسیب را شناسایی و تبلیغ کنیم
سپس این افراد را تشویق کنیم تا برای بیماری هنجارشکنانه خود راه های درمان
پیدا کنند اما همین افراد وقتی در تبلیغات رسمی می بینند که درآمریکا که
یک کشور صنعتی و پیشرفته از این بدترهم هست، قبح آسیب اجتماعی شکسته می
شود.
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: منابع شهرداری از طریق
مردم تامین می شود که با در نظر گرفتن خرابکاری ها و گران تمام شدن بسیاری
از خدمات عمرانی و شهری، هر تهرانی بسیار بیش از 6 میلیون تومان در سال
شارژ می دهد.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حجم عظیم انباشتگی
نیروی انسانی که آقای قالیباف در انتخابات گذشته ریاست جمهوری به عنوان
نیروی خدماتی وارد مجموعه مدیریتی خود کرد که امروز انباشتگی و ناکارآیی
آنها سبب شده اگر بیست و یا سی سال آینده این نیروها ترخیص شوند و حقوق
آنها نیز پرداخت شود، ضرر انها بسیارکمتر از حضورشان در مجموعه شهرداری
است.
انصاری در پایان تاکید کرد: ما پیش از این بارها به شهردار تهران در خصوص این گونه رفتار ها تذکرات لازم را داده ایم
گفتنی
است؛ نصب بیلوردهای عجیب شهرداری در سطح شهر تهران فقط به بیان ناهنجاری
های اجتماعی آمریکا منتهی نمی شود، پیش از این نیز برخی تبلیغات ضدامریکایی
و در راستای تخریب توافق هسته ای و مذاکرات ایران با ١+٥ با انتقادهای
بسیاری رو به رو شده بود.
عصر ايران به نقل از اعتماد آنلاين