کد خبر: ۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
لیونل مسی با حضور درفینال جام جهانی رکورد ۲۶ بازی در جام جهانی مردان را به نام خود ثبت خواهد کرد و از رکورد قدیمی لوتار ماتئوس، کاپیتان آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۹۰ می‌گذرد.

مخاطب ۲۴- رکورد بازی در جام جهانی - لیونل مسی: بازی با فرانسه آخرین بازی من در جام جهانی خواهد بود، مسی با حضور درفینال جام جهانی رکورد ۲۶ بازی در جام جهانی مردان را به نام خود ثبت خواهد کرد و از رکورد قدیمی لوتار ماتئوس، کاپیتان آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۹۰ می‌گذرد.

لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین گفته که فینال روز یکشنبه، آخرین بازی او در جام جهانی خواهد بود.

 

به گزرارش بی بی سی، این مهاجم ۳۵ ساله در دیدار نیمه‌نهایی و پیروزی سه بر صفر سه‌شنبه شب مقابل کرواسی، پنجمین گل خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را زد و در دو گل دیگر نیز نقش مستقیم داشت.

این صد و دومین بازی ملی مسی در رده بزرگسالان و گل ۷۹۱ و پاس گل ۳۴۰ دوران حرفه‌ای او بود.

مسی که پنجمین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند، هنوز نتوانسته عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد. او می‌گوید: «خیلی خوشحالم که سفرم در جام جهانی با حضور در فینال به پایان می‌رسد و این آخرین بازی من در این رقابت‌ها خواهد بود. تا دوره بعد، مدت زیادی باقی مانده و فکر نمی‌کنم بتوانم دوباره در جام جهانی بازی کنم.»

«حضور در این جام جهانی و دیدن شادی مردم در آرژانتین برای من بسیار لذت بخش و خوشحال کننده بود.»

آرژانتین به فینال جام جهانی رسیده و مسی با حضور در آن رکورد ۲۶ بازی در جام جهانی مردان را به نام خود ثبت خواهد کرد و از رکورد قدیمی لوتار ماتئوس، کاپیتان آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۹۰ می‌گذرد.

جام جهانی ۲۰۲۶ در کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد.

مسی هفت بار برنده توپ طلا شده است، جایزه‌ای که به بهترین بازیکن جهان داده می‌شود و از این نظر رکورددار است. همچنین او یک بار هم به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی انتخاب شده است.

مسی در ضمن تنها بازیکنی است که در نوجوانی، دهه سوم و چهارم زندگی‌اش در جام جهانی گلزنی کرده است. افتخارات دیگر او چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، ۳۵ جام با بارسلونا، قهرمانی فصل گذشته فرانسه با پاری‌سن‌ژرمن و قهرمانی کوپا آمریکا ۲۰۲۱ با آرژانتین است.

جام جهانی تنها جای خالی در تالار افتخارات اوست. فرصتی که یک بار با شکست در فینال جام ۲۰۱۴ برزیل مقابل آلمان آن را از دست داد. هرچند که بهترین بازیکن آن تورنمنت شد.

این واقعیت که بر خلاف هموطنش، دیگو مارادونا یا پله برزیلی، او هنوز یک جام جهانی را فتح نکرده است، رسیدن به عنوان بهترین بازیکن تمام دوران را برای او با تردید مواجه ساخته است. اما او حالا این شانس را دارد که تردیدها را برطرف سازد.

در صورت قهرمانی در فینال یکشنبه، مهاجم آرژانتینی احتمالا می‌تواند همزمان جام جهانی، توپ طلا و کفش طلا را بدست آورد.

مسی یک بار در ژوئن ۲۰۱۶ از تیم ملی خداحافظی کرد و دو ماه بعد تصمیم خود را تغییر داد.

او می‌گوید: «در چند سال گذشته از حضور در تیم ملی لذت برده‌ام. همانطور که تاکنون بوده، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این بار واقعاً آن اتفاق بیافتد و قهرمان جام جهانی شویم.»

«فتح کوپا آمریکا، رسیدن به جام جهانی با ۳۶ بازی بدون شکست و پایان دادن به این مسیر با حضور در فینال باور نکردنی است.»

«امیدوارم مردم آرژانتین از کاری که ما انجام می‌دهیم، لذت ببرند و شک نداشته باشند که تمام تلاش خود را خواهیم کرد.» مسی که برای تیم بزرگ فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند، در کنار لوتار ماتئوس آلمانی، کریستیانو رونالدو پرتغالی وآنتونیو کارباخال، آندرس گواردادو و رافائل مارکز از مکزیک، یکی از تنها شش بازیکنی است که در پنج جام جهانی حضور داشته است.

مسی که در حال حاضر با کیلیان امباپه فرانسوی برای کسب کفش طلا رقابت می‌کند، اولین بازیکن آرژانتینی است که در چهار جام جهانی گلزنی کرده و با یازده گل رکورددار گلزنی برای آرژانتین در جامهای جهانی است.

او اولین بازی ملی خود برای آرژانتین را در هجده سالگی در سال ۲۰۰۵ انجام داد و در ۱۷۲ بازی ۹۷ گل زده است.

نظر کارشناسان در مورد «بهترین بازیکن تاریخ فوتبال»

جیمی کاراگر مدافع سابق تیم ملی انگلیس پس از عملکرد عالی مسی در توییتی نوشت که مسی «بهترین بازیکنی است که تا به حال دیده است.»

آلن شیرر، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، در حال تماشای این بازی به بی‌بی‌سی گفت: «آیا این به بحث مارادونا یا مسی پایان می‌دهد؟ تفاوت او با مارادونا تنها در کسب جام جهانی است و در صورت قهرمانی، او بهترین بازیکن تاریخ خواهد بود.»

رابرت گرین که در جام جهانی ۲۰۱۰ برای انگلیس بازی کرده، فکر می‌کند که مسی روز یکشنبه این عنوان را کسب خواهد کرد.

دروازه بان سابق انگلیس به بی‌بی‌سی گفت: «اگر از مسی بپرسید که آیا می‌خواهد بهترین بازیکن جهان باشد یا قهرمان جام جهانی، قطعاً روز یکشنبه جام طلایی را انتخاب خواهد کرد.»

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین و مدافع سابق وستهم یونایتد، در مورد اینکه آیا مسی بهترین بازیکن تاریخ است یا خیر، گفت: «شکی ندارم. مدت زیادی است که این را می‌گویم و افتخار می‌کنم که می‌توانم تمرین او را ببینم. چیزی برای گفتن در مورد مسی باقی نمانده است و داشتن او در تیم یک امتیاز است.»

مسی در اوایل بازی برابر کرواسی، از ناحیه عضله ران کمی مصدوم بود و سرعت قبل را نداشت. اما با این حال در یک حرکت انفرادی قابل توجه، پاس گل فوق‌العاده‌ای به آلوارز داد تا گل دومش را بزند.

شیرر در ادامه گفت: «آرژانتین به خاطر مسی در فینال است. همه به او نگاه می‌کنند. او به اندازه گذشته سخت تلاش نمی‌کند و ممکن است مانند سال‌های قبل سریع نباشد. اما هنوز هم آن جادو و توانایی را دارد که بپیچد و بچرخد و با توپ بدود و به راحتی از کنار مدافعان عبور کند.»

پابلو زابالتا، هم تیمی سابق مسی در آرژانتین، به بی‌بی‌سی گفت: «مسی باورنکردنی بوده است. چرخش او فوق‌العاده بود. او در این فضاها بسیار سریع است. پاس گل او به آلوارز عالی بود. این یک گل باور نکردنی بود.»

«هر بار که مسی توپ را می‌گرفت، به نظر می‌رسید که دوباره اتفاقی خواهد افتاد.»

و خود مسی نیز گفت: «بسیار لذت می‌برم و واقعاً احساس خوبی دارم، به اندازه کافی قوی هستم که بتوانم در هر مسابقه‌ای بازی کنم. خیلی خوشحالم که می‌توانم به تیم خود در این جام جهانی کمک کنم.»

لوئیس سوارز که با مسی در بارسلونا همبازی بود، گفت: «همه باید به احترام او و هر آنچه این پسر به فوتبال می‌دهد، بایستند و او را تشویق کنند»

لوئیس سوارز، هم تیمی سابق مسی در بارسلونا در اینستاگرام خود نوشت: «هرگز از ثابت کردن بهترین بودنت در جهان خسته نمی‌شوی.»

زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی که تیمش در فینال ۲۰۱۸ مغلوب فرانسه شد، می‌دانست که این بار از یک بازیکن بزرگ شکست خورده است. او گفت: «در مورد مسی نیازی به گفتن نیست. بهترین بازیکن جهان، امروز بسیار خوب و خطرناک بود. این همان مسی واقعی است که انتظار داشتیم ببینیم.»

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
استاد سارا هم وارد دنیای بدون کیش و مات مد شد! title
سارا خادم الشریعه شطرنج باز ایرانی است. سارا خادم الشریعه از ۸ سالگی شطرنج را شروع کرده. سارا خادم الشریعه در سال ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان شد. سارا خادم الشریعه به اسپانیا پناهده شده است. حالا عکس سارا خادم الشریعه روی یک جلد مجله مد ثبت شده است.
تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش title
فریدون زندی تصویر جالبی در فضای مجازی به اشرتاک گذاشت.
عمو ابراهیم رییسی با حقوقش چی کار می‌کند؟ title
فرزند رئیسی درباره میزان حقوق پدرش در قوه قضائیه توضیحاتی ارائه کرد.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.