کد خبر: ۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
رادوشوویچ، دروازه بان کروات سابق پرسپولیس درخصوص درخشش تیم ملی کرواسی و عملکرد کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت‌وگو کرد.

مخاطب ۲۴- به نقل از همشهری آنلاین؛ تیم ملی کرواسی با شکست‌دادن برزیل، حالا به نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسیده و قرار است امشب در برابر آرژانتین، دیگر تیم سرشناسِ آمریکای جنوبی قرار بگیرد. درخشش کرواسی با واکنش بسیاری از مربیان و کارشناسان فوتبال در جهان همراه بود و جالب اینجاست که برانکو ایوانکوویچ هم چند روز پیش در مصاحبه‌ای تأکید کرد که ثابت شد مربیان کروات بهترین مربیان دنیا هستند. درخشش کرواسی در جام‌جهانی قطر بهانه‌ای شد تا دقایقی با بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان سابق پرسپولیس صحبت کنیم و او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

*فکر می‌کردی کرواسی با درخشش در این جام به نیمه‌نهایی برسد؟

 

ما تیم خوبی داریم و طبیعتا هواداران تیم ملی کرواسی این انتظار را داشتند که تیمشان در این جام بدرخشد. البته من صادقانه می‌گویم که انتظار نداشتم در یک‌چهارم نهایی برزیل را شکست دهیم و به نیمه‌نهایی برویم. آن‌ها ۵بار قهرمان جهان شده‌اند و تیمی پرقدرت با ستاره‌های تأثیرگذار هستند، شاید آن‌ها فکر می‌کردند یک برد ساده در انتظارشان است، ولی اتفاقاتی رخ داد که همه‌چیز عوض شد. برد مقابل برزیل یک روز تاریخی را برای فوتبال کرواسی رقم زد و بعد از برد واقعا احساس فوق‌العاده‌ای داشتم.

*در مورد درخشش لیواکوویچ دروازه‌بان کرواسی چه صحبتی داری؟

 

او لقب «قهرمان پنالتی» را به‌خودش اختصاص داد و ثابت کرد که یک گلر فوق‌العاده است. از زمانی که لیواکوویچ در دیناموزاگرب بود، او را می‌شناختم و اغراق نیست اگر بگویم که در حال‌حاضر یکی از بهترین گلر‌های دنیاست. امیدوارم درخشش او ادامه داشته باشد.

*مودریچ هم انگار تمام‌شدنی نیست؟

او یک لیدر واقعی در زمین مسابقه است که باید بابت در اختیار داشتن چنین بازیکنی افتخار کنیم.

*حالا قرار است امشب با آرژانتین روبه‌رو شوید؛ تیمی که لیونل مسی را در اختیار دارد. فکر می‌کنی کروات‌ها بعد از این بازی هم خوشحال باشند؟

هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و قشنگی فوتبال هم به این است که نمی‌توان نتایج را پیش‌بینی کرد. آرژانتین تا اینجا بالا آمده و حالا خیلی‌ها دوست دارند قهرمانی مسی را در جام‌جهانی ببینند. خیلی‌ها شاید سمت آرژانتین باشند، ولی همه می‌دانند کرواسی چه تیم باکیفیتی است. ما برزیل را حذف کردیم، پس می‌توانیم این اتفاق را دوباره تکرار کنیم.

*نتیجه را پیش‌بینی نمی‌کنی؟

نمی‌دانم چه بگویم، حس بدی ندارم و فکر می‌کنم امشب آرژانتین را هم حذف کنیم و به فینال برویم.

*می‌توانی در ذهنت رسیدن کرواسی به فینال و قهرمانی در جام‌جهانی را مرور کنی؟

فکرکردن به این موضوع احساس بسیار خوبی به من می‌دهد. قهرمانی در جام‌جهانی بالاترین افتخار برای یک تیم است، ولی فعلا بازی با آرژانتین را در پیش داریم که یک بازی سخت است.

*بازی‌های تیم ملی ایران در جام‌جهانی را دیدی؟

بله.

*نظرت در مورد عملکرد تیم ملی چیست؟

من قبلا هم با شما صحبت کردم و گفتم کاری که با دراگان اسکوچیچ کردند، درست نبود. شما از یک مربی غیر از نتیجه‌گرفتن چه می‌خواهید؟ آیا دراگان ماموریت خودش را به‌خوبی انجام نداد؟ او کارش را عالی انجام داد، ولی برکنارش کردند. در نهایت هم دیدیم که کی‌روش چه عملکردی در تیم ملی داشت. او هیچ کاری انجام نداد و نتایج ایران هم همه‌چیز را نشان می‌دهد.

*به‌نظر تو عملکرد بیرانوند و حسینی خوب بود؟

مشکل ایران در این جام گلر نبود. حسینی و بیرانوند گلر‌های خوبی هستند.

*راستی مثل اینکه در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کنی؟

بله، در کلاس‌های B یوفا شرکت می‌کنم. من مربیگری را دوست دارم و می‌خواهم کلاس‌های پیشرفته را پشت سر بگذارم.

*می‌خواهی از فوتبال خداحافظی کنی؟

نه، من قصدی برای خداحافظی ندارم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.