کد خبر: ۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
بازار امروز وضعیت بهتری داشت و شاخص کل مثبت بود اما نتوانست جبران ریزش دیروز را داشته باشد؛ گروه پالایشی بعد از مدت‌ها که روند منفی طی کرد امروز وضعیت بهتری را سپری کرد. پیش ‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ را بخوانید.

شاخص بورس تهران در جریان معاملات امروز خود با رشد ۵ هزار و ۶۰۰ واحد همراه شد و امروز بازدهی مثبت ۰.۴۱ درصدی را به ثبت رساند و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز در پیروی از شاخص کل با افزایش ۰.۳۴ درصدی همراه شد. از گروه‌های خوب امروز می‌توان به صنایع پالایشی، بانکی، قند و شکر، فلزات اساسی، فراکاب‌ها و... اشاره کرد که هر کدام با توجه به شرایط خاص خود توانستند خریداران را به خرید سهامشان مجاب کنند.

پیش ‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

مخاطب ۲۴- به نقل از نبض بورس؛ یکی از مهم‌ترین عواملی که امروز بورس تهران را به مدار صعودی بازگرداند، رشد دوباره قیمت دلار بود.

با توجه به قطع گاز صنعت پتروشیمی و این احتمال که گاز دیگر صنایع نیز قطع شود، اهالی بازار انتظار افزایش قیمت محصولات برخی گروه‌ها را در بازار دارند از جمله این گروه‌ها، آهن و فولاد است که با پیشتازی در قطع گاز نماد فسبزوار مواجه شده است. البته صنعت سیمان هم از این موضوع مستثنی نیست و وزیر صمت اعلام کرده که شخصاً پیگیر این موضوع است.

به آینده بورس می‌توان امیدوار بود؟

اگرچه تالار شیشه‌ای امروز رنگ سبزی به خود گرفت، اما قدرت معاملات به شکلی نیست که نگرانی‌ها را به طور کامل از بین ببرد که به طور واضحی در روند گروه‌های بزرگ بازار قابل مشاهده است. دلیل این اتفاق نیز بیشتر به قطعی‌های دوره‌ای گاز صنایع در فصل سرما مربوط می‌شود که تولید و فروش شرکت‌ها را در این مدت با چالش جدی مواجه می‌کند. اگرچه تا قبل از شروع فصل سرما بسیاری از مسئولان وعده عدم قطعی گاز را می‌دادند، اما طبق خبر‌ها گویا قطعی گاز برخی پتروشیمی‌ها شروع شده و خطوط تولید چند پتروشیمی حاضر در عسلویه متوقف شده است.

 

در کنار این موضوع می‌توان به باقی ماندن ابهامات چند ماه اخیر نیز اشاره کرد که تاثیر مستقیمی بر روند بورس تهران خواهند داشت. از مسائل سیاسی و مذاکرات هسته‌ای که اکنون کاملا به حاشیه رفته تا بحث لایحه بودجه ۱۴۰۲ که در حال حاضر از انتشار در اوایل آذر به اوایل فروردین سال آینده موکول شده است. این موضوعات که منجر به ارزش معاملات پایین و عدم ورود پول جدید به بازار می‌شود، همچنان احتیاط را اصلی‌ترین الگوی معاملاتی فعالان بازار سرمایه قرار داده است و نمی‌توان انتظار حرکت‌های صعودی قدرتمندی را برای بورس تهران داشت.

روند صعودی صف‌های خرید

تقاضا در بورس امروز دست برتر را در اختیار داشته است. این شاخص تا انتهای بازار به مسیر صعودی خود ادامه داده است، اما در انتها شاهد کاهش قدرت هستیم که می‌تواند معاملات فردا را با عرضه بیشتری (اما نه پرقدرت) مواجه کند. تعداد صف‌های خرید و فروش نیز به خوبی این موضوع را تایید می‌کند که خریداران به خصوص در برخی از گروه‌ها که در ابتدا به آن‌ها اشاره کردیم (صنایع پالایشی، بانکی، قند و شکر، فلزات اساسی، فراکاب‌ها)، شرایط به مراتب بهتری نسبت به فروشندگان داشته‌اند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بورس فردا نیز به روند صعودی خود، اما با قدرت کمتر ادامه دهد مگر اینکه شاهد نوسان شدید در قیمت دلار بازار آزاد باشیم. /فردای اقتصاد

پیش بینی بورس فردا

پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه طی روز‌های آینده وضعیت بهتری را ثبت کند و محدوده یک میلیون ۳۸۰ هزار واحد نیز حفظ شود، در صورتی که بتواند مجدد سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد را بازپس بگیرد، احتمال رشد بازار وجود خواهد داشت، در غیر این صورت احتمال رفتار نوسانی بین سطح یک میلیون ۳۸۰ تا یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد وجود خواهد داشت. /ایمنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.