کد خبر: ۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۹
ادغام مسیریاب‌های گوگل مپ و ویز؟ بر اساس آخرین اخبار منتشر شده توسط گوگل، تیم‌های سازنده دوتا از بهترین مسیریاب‌ها باهم ادغام خواهند شد.

گوگل تیم‌های سازنده دو تا از محبوب‌ترین برنامه‌های مسیریابی، Google Maps و Waze را ادغام می‌کند. گوگل خودش مپ را از پایه توسعه داد، ولی ویز را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد. Waze همیشه یک مزیت کلیدی نسبت به Google Maps داشته است: پشتیبانی از گزارش حوادث با گزارشات مردمی. این به برنامه اجازه می‌دهد مسیر شما را در زمان واقعی بر اساس جدیدترین داده‌ها تنظیم کند.

خبر مهم گوگل درباره ادغام مسیریاب‌های گوگل مپ و ویز

مخاطب ۲۴- در سال‌های اخیر، گوگل شروع به اضافه کردن ویژگی‌های Waze به Google Maps کرده است و بالعکس. اکنون یک گزارش جدید ادعا می‌کند که گوگل برای ساده‌سازی توسعه اپلیکیشن ناوبری خود و ادغام هرچه بیشتر تیم‌های Google Maps و Waze یک قدم فراتر خواهد رفت. با این حال، خوشبختانه، برنامه‌ها به طور جداگانه و در کنار هم به کار خود ادامه می‌دهند و قرار نیست با برنامه‌ای خداحافظی کنیم.

گوگل به دنبال ساده سازی عملیات و کاهش هزینه‌ها با ادغام تیم‌های گوگل مپ و ویز است. یک سخنگوی به وال استریت ژورنال گفت که تیم Waze متشکل از بیش از ۵۰۰ نفر در روز جمعه به سازمان Geo خواهند پیوست. این سازمان Google Maps، Earth و Street View را مدیریت می‌کند.

مدیر عامل Waze، نها پریخ، پس از یک دوره انتقال، نقش خود را ترک خواهد کرد، اما گوگل در این فرآیند هیچ فردی را از تیم Waze اخراج نخواهد کرد. کریستوفر فیلیپس که تیم Geo را رهبری می‌کند نیز بر Waze نظارت خواهد داشت.
این شرکت به ژورنال گفت که گوگل می‌خواهد کار نقشه برداری همپوشانی را در نقشه‌های گوگل و ویز کاهش دهد، اما این شرکت هیچ تغییر چشمگیری در Waze ایجاد نخواهد کرد یا خود برنامه را در Google Maps ادغام نخواهد کرد.
منبع این روزنامه گفته است: «گوگل عمیقاً به برند منحصر به فرد Waze، برنامه محبوب و جامعه پررونق داوطلبان و کاربران خود متعهد است».

برنامه Waze چهارمین معامله بزرگ گوگل در سال ۲۰۱۳ بود که گوگل آن را به قیمت ۱.۱ میلیارد دلار خریداری کرد. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از ۱۵۱ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که به گوگل انگیزه زیادی می‌دهد تا برنامه Waze را بیش از حد تغییر ندهد. قطعا جایی برای Waze و Google Maps برای همزیستی وجود دارد.

این تغییر ساختار احتمالاً بخشی از تلاش‌های ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل برای ساده‌سازی عملیات است. او در سپتامبر گفت که می‌خواهد گوگل ۲۰ درصد بهره‌ورتر شود تا بتواند با اقتصاد کنونی بهتر مقابله کند. پیچای در آن زمان گفت که ممکن است گوگل تیم‌هایی را که روی محصولات همپوشانی کار می‌کنند، ادغام کند.

هنوز خیلی زود است که بگوییم دو تجربه ناوبری گوگل تحت تأثیر این ادغام قرار خواهند گرفت یا نه، اما می‌توانید مطمئن باشید که می‌توانید برای مدتی طولانی به استفاده از هر دو برنامه در دستگاه‌های خود برای جهت‌یابی و پیمایش ادامه دهید.

 

منبع: آی تی رسان

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.