کد خبر: ۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی درگذشت.

رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی بعد از یک دوره تحمل بیماری صبح امروز (۱۷ آذرماه) درگذشت.

رستم قاسمی درگذشت / دلیل فوت وزیر سابق چه بود؟

رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی بعد از یک دوره تحمل بیماری صبح امروز (۱۷ آذرماه) درگذشت.

مخاطب ۲۴- به نقل از تسنیم؛ مرحوم رستم قاسمی متولد سال ۱۳۴۳، از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که بعد از پایان جنگ تحمیلی، در راه سازندگی کشور خدمات فراوانی انجام داد. وی فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء از سال ۸۶ تا ۹۰ بود و همان سال به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس معرفی شد و رأی اعتماد گرفت.

رستم قاسمی بعد از پایان دوره وزارت نفت، معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران در دوره فرماندهی سردار سلیمانی شد. وی بعد از پیروزی آیت‌الله رئیسی به ریاست‌جمهوری، به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت، اما به دلیل بیماری اوایل ماه جاری از این سمت استعفا داد.

 

علی جعفری مشاور رستم قاسمی در توئیتی که خبر درگذشت وی را اعلام کرد، نوشت: سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد، اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال می‌کرد، که متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد. از رئیس جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رئیس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد. متاسفانه پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز خانواده و همه دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.


بیشتر بخوانید: چرا پیکر مرحوم رستم قاسمی در چین بود؟ + زمان تشییع


آخرین توییت رستم قاسمی

رستم قاسمی درگذشت / دلیل فوت وزیر سابق چه بود؟

رستم قاسمی در آخرین توئیت خود که دقایقی پس از اعلام درگذشت او منتشر شد، نوشته است:

در تمام دوران خدمتم، از میدان جنگ نظامی تا نبرد اقتصادی تلاشم این بود که تا پای جان و آبرو و آخرین نفس، سرباز وفادار ایران و خدمتگزار شما مردم عزیز باشم. از ملت شریف ایران برای تمام کاستی های دوران مسئولیت طلب حلالیت دارم.

واکنش به درگذشت رستم قاسمی

رستم قاسمی درگذشت / دلیل فوت وزیر سابق چه بود؟

یاسر جبراییلی در توییترش نوشت:  مهندس قاسمی حقیقتا یک گنجینه تمام عیار بود که واقعیت "ما می‌توانیم" را از سدسازی تا پالایشگاه‌سازی و کشتی‌سازی تا مقابله با تحریم به تجلی رساند و پس از عمری مجاهدت، امروز آرام گرفت و به یار شهیدش حاج قاسم سلیمانی پیوست. رضوان و رحمت خدا بر او باد...

 

 

بیوگرافی رستم قاسمی

رستم قاسمی در سال ۱۳۴۳ در روستای سرگاه از توابع شهرستان مهر،  استان فارس زاده شد. قاسمی در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در جنگ ایران و عراق شرکت کرد. وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مهندسی عمران آموزش راه دور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد گرمسار استان سمنان بود. پس از جنگ ایران و عراق، به قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیوست و در سال ۱۳۸۶ پس از عبدالرضا عابد، به عنوان فرمانده قرارگاه منصوب شد. وی در مرداد ماه ۱۳۹۰ در پی برکناری مسعود میر کاظمی، توسط محمود احمدی‌نژاد برای تصدی پست وزارت نفت پیشنهاد شد و در ۱۲ مرداد، به‌عنوان آخرین وزیر نفت دولت دهم از مجلس رای اعتماد دریافت کرد.
نام رستم قاسمی به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در فهرست تحریم‌های شورای امنیت، حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا قرار داشت که بعد از وزیر شدن، از فهرست تحریم‌های بین‌المللی خارج شد. همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا در ۴ سپتامبر ۲۰۱۹ رستم قاسمی و پسرش را در رابطه با یک شبکه انتقال نفت تحت کنترل سپاه پاسداران تحریم کرد. این شبکه به «شبکه نفت در خدمت تروریسم» معروف شده‌است.
رستم قاسمی ۳ شهریور ۱۴۰۰ از دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با ۲۶۷ رای موافق برای وزارت راه و شهرسازی رای اعتماد گرفت.

 

واکنش ابراهیم رئیسی به مرگ رستم قاسمی در بین مردم + فیلم

رئیس جمهور در جمع مردم رباط کریم در واکنش به فوت رستم قاسمی گفت: خداوند ان شاءالله آقای رستم قاسمی را به حق خود و اولیا خودش قرین رحمت الهی کند

پیام بذرپاش برای درگذشت رستم قاسمی

 
وزیر راه و شهرسازی با صدور پیامی درگذشت مهندس رستم قاسمی را تسلیت گفت.
 
بسم الله الرحمن الرحیم؛ مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

خبر ناگوار درگذشت مهندس رستم قاسمی‌، سردار مجاهد سال‌های حماسه و ایثار ‌و وزیر پیشین راه و شهرسازی موجب تاثر و تاسف فراوان شد.

این شخصیت خدوم و فداکار‌، تمامی عمر پر برکت خویش را وقف خدمت به مردم و انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران کرد و تا آخرین روزهای حیات‌، لحظه ای از تلاش خستگی ناپذیر و صادقانه باز نایستاد.

درگذشت ایشان را به خانواده معزز و مکرم آن مرحوم و کارکنان و مدیران خدوم وزارت راه و شهرسازی ، تسلیت عرض می کنم و برای روح بلند ایشان از خداوند متعال ، علو درجات و حشر با همرزمان شهیدش را مسالت دارم.

امید است خداوند بزرگ، پاداش زحمات و خدمات خالصانه آن مدیر جهادگر را، امروز که بیشتر همیشه به آن محتاج است ، به او برگرداند و او را در جوار لطف و رحمت بی کران خود ماوا دهد.

 

واکنش سفیر روسیه به درگذشت رستم قاسمی

 
«الکسی ددوف» سفیر فدراسیون روسیه در تهران امروز (پنجشنبه) ۱۷ آذر ماه در پیامی درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: بدین وسیله ضایعه درگذشت جناب آقای رستم قاسمی را به خانواده و بستگان وی تسلیت عرض می‌کنم. او یک فرد حرفه‌ای در شغل خود و یک وطن پرست واقعی بود و سهم بزرگی در توسعه همکاری‌های روسیه و ایران داشت.

گفتنی است، رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس امروز (پنجشنبه) بعد از یک دوره تحمل بیماری درگذشت.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
اخمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
10
2
روحش شاد
علی اصغر از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
11
1
خدا رحمتش کند انسان زحمت کشی بود یک نظامی بود و همیشه نظامیان مظلوم هستند
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
روحش شاد و یادش گرامی باد
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت title
برنارد هیل بازیگر سینما که بیشتر برای بازی در فیلم‌های تایتانیک و ارباب حلقه‌ها شناخته شده بود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.
کیک تولد سعید حدادیان title
عکسی از تولد حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) را مشاهده می‌کنید.
دختر می خواهی بخری یا پسر؟ title
پسر حدود ۵۰‌میلیون تومان، دختر حدود ۷۰ تا ۸۰‌میلیون تومان. قیمت کودک و نوزاد خیلی متفاوت است. نوزاد‌ها از کودکان گران‌تر هستند؛ آن هم اگر نوزاد دختر باشد. خرید و فروش نوزاد می‌کنند؛ آن هم به‌طور حرفه‌ای. چت می‌کنند و شماره می‌دهند، ارسال چند تا عکس، واریز پول و در آخر تحویل نوزاد.
افعی تهران به معلم‌ها نیش زد و توقیف شد! title
در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.
آتش سوزی در خیابان لاله زار! title
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.