کد خبر: ۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
احمد بناکار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان
با توجه به همکاری خوبی که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و ذوب آهن اصفهان از دیرباز وجود دارد، سایز‌های متنوع پروفیل‌هایی که مهندسین محاسب در ساخت و ساز‌ها استفاده می‌کنند در این مجتمع عظیم صنعتی بر اساس سفارش، تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

مخاطب ۲۴- به نقل از ذوب آهن اصفهان؛ احمد بناکار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آتشکار در این خصوص گفت: برخی از مقاطع ساختمانی مانند تیرآهن بال پهن مطابق با استاندارد‌های روز دنیا، صرفاً در سطح کشور در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود که مزایایی از جمله تسریع در ساخت و ساز، کاهش قیمت تمام شده ساختمان و استحکام بالا را در پی دارد.

سازه سبز،ثمره شعار برند « با اطمینان بسازید» است
سازه سبز، در خدمت رفاه و ایمنی هموطنان
وی اظهار داشت: نکته دیگر بازیافت مصالح ساختمانی است که در دو نوع اسکلت فلزی و بتنی قطعاً قابل مقایسه نیست، زمانی که عمر ساختمان به حد تخریب می‌رسد اسکلت فلزی به راحتی و بدون ضربه به ساختمان جمع آوری شده و در سازه‌ای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی امکان تخریب یک سقف از ساختمان چند طبقه هم وجود دارد، اما در ساختمان‌های بتنی، به جای بازیافت مصالح پِرتی بسیار زیاد، آلودگی صوتی، محیطی و... را شاهد هستیم؛ بنابراین ساختمان‌های اسکلت فلزی، سازه سبز نام گرفته اند. نکته دیگر اینکه در ساختمان‌های بتنی، فرآوری بتن بسیار مهم است، زیرا باید کلیه عناصر به میزان مشخص و مطابق با ضوابط ترکیب شده و سپس در ساختمان استفاده شود که بعضاً این دقت نظر‌ها صورت نمی‌گیرد و به این دلیل پرونده‌های عدیده‌ای را در مراجع قضایی شاهد هستیم که ریشه آن به استفاده از مصالح غیر استاندارد و عدم حضور مجریان ذیصلاح در عرصه ساخت و ساز، باز می‌گردد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در گذشته آرماتور‌هایی به اسم آرماتور کششی در بازار وجود داشت که ثمره تغییر سایز میلگرد به عنوان مثال از ۱۴ به ۱۲ بود و پس از نورد سرد، در ساخت و ساز از آن‌ها استفاده می‌شد و یا اینکه ضایعات ورق‌های فولادی را به صورت نورد سرد به آرماتور‌های سایز‌های پایین جهت خاموت تبدیل می‌کردند که به دلیل عدم بهره مندی از استاندارد‌های لازم، به سرعت بافت آن‌ها گسسته می‌شد.
احمد بناکار گفت: با همکاری بسیار خوب ارگان‌های مختلف و در راس آن‌ها اداره استاندارد، این تخلفات مخاطره آمیز به سرعت پیگیری شد و این قبیل ضایعات، از بازار جمع آوری شدند.
در ساخت و ساز، ارجحیت با محصولات تولیدی در کارخانه است
وی، سبد محصولات ساختمانی استاندارد را در مقایسه با مصالح غیر استاندارد، چنین مقایسه کرد: طبیعتاً محصولات فولادی که در کارخانه تولید می‌شوند تمام ضوابط، آیین نامه‌های استاندارد فنی و آزمون‌های متعدد را در طی فرایند تولید سپری می‌کنند، در نتیجه مشخص است استفاده از این گروه از محصولات قطعاً نسبت به مصالح غیر استاندارد، ارجحیت دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان کرد: شرکت‌های انبوه ساز که مجریان ذیصلاح در راس آن‌ها قرار دارند، محصولات مورد نیازشان را از سبد فولادی‌های استاندارد انتخاب می‌کنند و از این طریق برند حرفه‌ای ساختمان سازی خود را به استفاده از محصولات استاندارد پیوند می‌زنند. در این راستا و به منظور رعایت بیشتر ضوابط و آیین نامه‌ها در عرصه ساخت و ساز، با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان اجباری شدن حضور مجریان ذیصلاح در بخش ساختمان سازی را پیگیر هستیم تا از این طریق شناسنامه فنی و ملکی صادر شود. امید است در کلیه ساخت و ساز‌های استان از مصالح استاندارد اجباری استفاده نمایند که این امر سرلوحه کار اعضای سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد استان قرار دارد.
این صاحب نظر عرصه ساخت و ساز کشور گفت: از یک سو دولت محترم، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سال را به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی خودش در دست پیگیری دارد و در طرف مقابل ذوب آهن اصفهان به عنوان برند مطرح در زمینه تولید مقاطع ساختمانی کشور قرار دارد، کاملاً مشخص است هم افزایی دولت و این کارخانه تولیدی در قالب امضای یک تفاهم نامه، می‌تواند در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن بسیار موثر واقع شود. از این مسیر پروژه‌های انبوه سازی نهضت ملی مسکن با استفاده از مصالح استاندارد و قیمت مناسب برای هموطنان عزیزمان ساخته می‌شود.
بناکار گفت: ذوب آهن اصفهان می‌تواند با تولیدات خود از طرح نهضت ملی مسکن پشتیبانی کند و از طرف دیگر دولت متعهد شود از این صنعت مادر که به شیوه کوره بلند تولید دارد و هزینه‌های ارزی و ریالی فراوانی را متحمل می‌شود، حمایت ویژه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مدیران و مهندسین ذوب آهن اصفهان دانش و توانمندی بسیار بالایی دارند و آثار تجربیات این عزیزان را در بخش‌های گوناگون کشور شاهد هستیم، بیان کرد: تدوین آیین نامه‌های ساخت و ساز به عنوان یک مرجع علمی و رسمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است لذا همکاری مهندسین ذوب آهن به دلیل دانش و توانمندی که این عزیزان در عرصه تولید مقاطع متنوع ساختمانی دارند، با دست اندرکاران تدوین آیین نامه‌های ساختمان (مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و معاونت تدوین مقررات ملی) قطعاً رویکرد سازنده و تاثیرگذاری محسوب می‌شود و جامعه از مزایای این هم افزایی ارزشمند به ویژه در بخش مسکن ایمن، بهره‌مند خواهند شد.
اعتماد و ارزش آفرینی، ثمره برند درخشان
بناکار گفت: ذوب آهن اصفهان از بدو تاسیس تاکنون بر پایه شعار دیرینه «با اطمینان بسازید»، اطمینان خاطر کامل را به همه مصرف کنندگان محصولاتش داده است و لذا هیچگاه عنوان نمی‌شود، محصولات این کارخانه قبل از استفاده در ساختمان تست شوند. در یک جمله می‌توانم بگویم هر برندی که امتحانش را پس بدهد، از ارمغان اعتماد و به دنبال آن ارزش آفرینی بهره مند می‌شود.
وی گفت: با توجه به اینکه محصولات ذوب آهن اصفهان بر پایه استاندارد‌های روز دنیا تولید می‌شود و ایمنی بسیار بالایی برای سازه‌ها در پی دارند، شایسته است تولید ملی در پروژه‌های ملی بیشتر به کار گرفته شود، بدین منظور پیشنهاد می‌کنم یک همایش دو روزه به میزبانی این کارخانه برای بازدید از خط تولید و معرفی سبد محصولات ساختمانی آن بر اساس مستندات علمی برای روسای سازمان‌های نظام مهندسی سطح کشور و هیات مدیره شورای مرکزی برگزار شود تا این گروه مرجع توانمندی‌های تولیدی ذوب آهن اصفهان را به مهندسین محاسب سازمان شان اطلاع رسانی نمایند. در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می‌نماید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.