کد خبر: ۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
امروز دوشنبه هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

مخاطب ۲۴- به نقل از تابناک؛ سخنگوی وزارت امور خارجه امروز همراه با یک ماسک شیمیایی در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران حضور یافت. به نظر می‌رسد این اقدام کنعانی، اشاره‌ای به حمایت آلمان در جنگ تحمیلی از صدام و در اختیار قرار دادن سلاح‌های شیمیایی از سوی دولت این کشور به رژیم صدام دارد.

آخرین وضعیت مذاکرات برجام از زبان سخنگوی وزارت امورخارجه

وی در این خصوص گفت: این ماسک مخوف گویای خاطراتی برای شهروندان ایرانی و نیرو‌های مسلح ما است، بنده در طول دفاع مقدس زمانی که نوجوانی ۱۶ یا ۱۷ ساله بودم مدت زمانی را در جبهه‌های جنگ حضور داشتم، این ماسک که ظار مخوفی دارد یکی از اقلام همراه ما بود که در مناطق مختلف حتی پشت جبهه داشتیم.

کنعانی گفت: رژیم صدام در استفاده از تسلیحات و بمب‌های شیمیایی هیچ ممانعتی نداشت، در طول جنگ دولت‌های غربی از جمله دولت آلمان با علم و اطلاع دولتمردان این کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به همه دریادلان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم و برای آن‌ها در انجام ماموریت خطیر حفاظت از آب‌های ملی و سرزمین و مرز‌های دریایی آرزوی موفقیت داریم.

امیدوارم شاهد بازی خوب و نتیجه شیرین دیگر برای بازی مهم فردا باشیم

 

وی ادامه داد: امروز سالروز شهادت شهید دانشمند بسیجی و برجسته هسته‌ای و دفاعی کشورمان شهید فخری‌زاده است که توسط تروریسم سازمان‌یافته رژیم آپارتاید صهیوینسیت به درجه رفیع شهادت رسید که به روح این شهید سلام می‌فرستیم. روز سه‌شنبه روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین و چهارشنبه روز ولادت حضرت زینب و روز پرستار که پیشاپیش خدمت آن‌ها تبریک می‌گویم و برای آن‌ها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

کنعانی تاکید کرد: آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال در مسابقه پیش‌رو داریم و برای آن‌ها دعا می‌کنیم، تبریک می‌گوییم به دلیل بازی فنی و خیلی جذاب و نتیجه شیرینی که کسب کردند و دل ملت ایران را به‌دست آوردند و امیدواریم در سایه تلاش آن‌ها شاهد بازی خوب و نتیجه شیرین دیگر برای بازی مهم فردا باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درمورد قطعنامه حقوق بشری علیه ایران گفت: بیانیه وزارت خارجه منتشر شد و ایران هیچ گونه همکاری با این کمیته سیاسی نخواهد داشت و جمهوری اسلامی داوطلبانه به مسئولیت خود عمل می‌کند و چنین اقداماتی کمکی به حقوق بشر نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه درمورد حمله به نفتکش صهیونیستی گفت: اتهام زنی واهی به ایران، هدف رژیم صهیونیستی و دیگر متحدان است و ایران اگر اقدامی انجام دهد آنقدر شجاع است که بخواهد مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

کنعانی در مورد سفر نخست وزیر عراق گفت: آنگونه که هماهنگی شده است که سفر نخست وزیر عراق روز سه شنبه یه تهران انجام می‌شود و در چارچوب استمرار دو کشور خواهد بود و کمیسیون‌های عالی دو کشور را در سطح عالی روسای جمهور برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی به در مورد شکایت ایران به شرکت‌های آلمانی مبنی بر فروش مواد و سلاح شیمیایی گفت: روز چهارشنبه روز همبستگی با قربانیان سلاح شیمیایی است جالب است بدانید که بنده در طول دوران دفاع مقدس شخصا بر مبنای وظیفه ملی این توفیق را داشتم که در کنار رزمندگان دفاع مقدس باشم و این ماسک مخوف همیشه همراه ما بود چراکه رژیم صدام برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی ابایی نداشت و در طول دوران جنگ تعدادی از دولت‌های غربی به ویژه آلمان از آن علیه ملت ایران در دفاع مقدس داشتند و محموله‌ها و سلاح‌های شیمیایی را در اختیار رژیم بعث قرار دارند. در رسانه‌های المان در ابتدای دهه نود میلادی به نقش المان تصریح شد.

وی ادامه داد: نتیجه گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که آلمان نقش مهمی در این خصوص داشته است و مجله اشپیگل المان در این خصوص هم نوشته است و ما در آلمان همواره شاهد نقض حقوق بشری و حقوق زنان بودیم.

کنعانی درمورد نقش دولت‌های غربی و همسو با ایالات متحده امریکا در اغتشاشات گفت: اطلاعات دقیق در مورد دخالت این کشور‌ها به روسای نمایندگی‌های دولت‌های غربی در تهران و حافظ منافع امریکا داده شده است، تعدادی از شهروندان و اتباع کشور‌های مختلف در اغتشاشات حضور داشتند که شواهد زیادی در این خصوص وجود دارد که در اختیار دولت‌های متبوع آن‌ها گذاشته شده است. چطور کشوری که کمیته ملی برای رخدادی تشکیل داده است، اما کشور‌های دیگری دست به اقدامات سیاسی و انتشار اخبار کذب میزنند.

حدود پنجاه تعرض به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور شده است

کنعانی در خصوص تعداد تعرضات به نمایندگی‌های ایران در خارج کشور گفت: حدود پنجاه تعرض به نمایندگی‌های ما شده است از جمله کشور انگلیس، که سابقه سیاهی در تعرض به سفارت خانه ما در لندن دارد. در همین موارد اخیر چندین بار چنین اتفاقی افتاد، این در حالی است که کشور‌ها موظف به حمایت از ماموران دیپلماتیک و ماموران سیاسی هستند. این کشور‌ها اجازه دادند که مخالفین سیاسی خشونت طلب از دیوار‌های سفارت خانه‌های ایران بالا بروند و هیچ اقدامی انجام ندادند.

وی تاکید کرد: شبکه‌هایی که به اتاق جنگ و اتاق نظامی تشکیل شده اند در همین کشور‌های مدعی حقوق بشر هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد آخرین تحولات مذاکرات وین گفت: اروپا با بی تعهدی و بی عملی در مذاکرات عمل می‌کند و نوعی عدم رای و استقلال در مذاکرات برجام دارند و در سایه تصمیم و رویکرد سیاسی دولت امریکا قرار گرفته اند لذا نمی‌توانیم بگوییم اروپا نقش مستقلی را ایفا می‌کند، اما در مورد امریکا، امریکایی‌ها نکاتی را مطرح می‌کنند که مذاکرات در دستور کار ما نیست، اما در حوزه عملی همچنان پیام‌هایی را ارسال می‌کنند و ما به چارچوب دیپلماتیک علاقه‌مند هستیم و ایران همیشه واقع بین بوده و فعال عمل می‌کند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
هیس... پوران درخشنده با شبکه خانوادگی می‌آید! title
پوران درخشنده کارگردان “هیس دختر‌ها فریاد نمیزنند” به دنبال ساخت فیلمی دوملیتی و سریالی ملودرام برای شبکه خانگی است.
سمی با خاصیت زیبایی! title
بوتاکس معمولا درمان اول برای میگرن نیست و کسی که دچار میگرن است، لازم نیست یا هیچ اولویتی ندارد که از همان ابتدا به فکر بوتاکس باشد.
برگزیده
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد