کد خبر: ۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود در جام جهانی به مصاف ولز می‌رود. ایران در بازی اول مقابل انگلیس شکست خورد و حالا به گفته اعضای تیم ملی با فراموشی بازی قبلی، جام جهانی از این بازی برای ایران شروع می‌شود.

مخاطب24- تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود در جام جهانی به مصاف ولز می‌رود. ایران در بازی اول مقابل انگلیس شکست خورد و حالا به گفته اعضای تیم ملی با فراموشی بازی قبلی، جام جهانی از این بازی برای ایران شروع می‌شود.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه B
ورزشگاه: احمد بن علی (الریان) - ساعت ۱۳:۳۰ - تماشاگر:؟ نفر

داور: ماریو آلبرتو اسکوبار (گواتمالا) / کمک‌ها: کالب والس (ترینیداد و توباگو) و خوآن کارلوس (کاستاریکا) / داور چهارم: ماگوئته اندیایه (سنگال).

تیم ملی ایران:
سیدحسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی‌روش

گزارش بازی ایران ولز بازی دوم جام جهانی

تیم ملی ولز
وین هنسی، کریس مفام، جو رودن، بن دیویس، اتان آمپادو، آرون رمزی، کانتر رابرتز، نکو ویلیامز، گرت بیل، هری ویلسون و کیفر مور
سرمربی: رابرت پیج

 

لحظات حساس:
دقیقه ۳: شوت نکو ویلیامز از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.
دقیقه ۷: یک و دوی سردار آزمون و طارمی، سردار را در موقعیتی شوتزنی قرارداد اما شوت مهاجم ایران کم جان بود.
دقیقه ۱۲: سانتر عالی رابرتز بهترین موقعیت بازی را خلق کرد و ضربه کیفر مور توسط حسین حسینی مهار شد.
دقیقه ۱۵: اشتباه خط دفاعی ولز سبب شد قلی‌زاده با سماجت توپگیری کند و با سردار آزمون یک و دو کند. سردار آزمون پاس نهایی را برای قلی‌زاده فرستاد و دروازه ولز باز شد اما کمک داور ویدئویی گل ایران را به دلیل آفساید رد کرد.

دقیقه ۱۹: موقعیت خوب برای ولز که حسینی توپ را مشت کرد.
دقیقه ۳۷: حرکت خوب ویلیامز از سمت چپ که با ایستادگی رامین رضاییان نتوانست کار خود را تکمیل کند.
دقیقه ۴۲: کرنر ولز از سمت چپ ارسال شد و سید حسین حسینی با خروجی موفق توپ را جمع کرد‌.
دقیقه ۲+۴۵: ارسال خطرناک عزت اللهی به محوطه شش قدم موقعیت خوبی را برای سردار خلق کرد اما تکل آزمون به توپ نرسید و این موقعیت نفس‌گیر به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: بهترین فرصت‌های ایران در این دقیقه به دست آمد. فرار سردار آزمون او را در موقعیتی عالی قرار داد و ضربه او به تیرک سمت چپ هنسی برخورد کرد. در برگشت فرصت به قلی زاده رسید که شوت او از پشت محوطه هم در عین ناباوری به تیرک سمت راست دروازه‌بان ولز خورد.

دقیقه ۶۴: مهدی طارمی با پاس عزت اللهی وارد محوطه شد اما شوت او پس از برخورد به مدافعین ولز راهی کرنر شد.
 دقیقه ۷۱: ایران روی کار تیمی توپ را با ارسال به محوطه ششم رساند اما ضربه سر طارمی شدت لازم نداشت.
دقیقه ۷۳: فرصت عالی برای ایران که شوت عزت اللهی با شیرجه استثنایی هنسی راهی کرنر شد تا سعید افسوس بزرگی بخورد.
دقیقه ۸۳: فرصت خطرناک برای ولز که شوت بن دیویس را حسینی با واکنشی خوب به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۴: فرار مهدی طارمی روی پاس علی کریمی سبب شد او در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما هنسی طارمی را با خطایی سنگین سرنگون کرد و داور به دروازه‌بان ولز ابتدا کارت زرد نشان داد اما با بررسی صحنه و کمک گرفتن از  VAR با کارت قرمز به سوی گلر ولز برگشت تا این تیم ده‌نفره شود.

دقیقه ۸۹: شوت عالی مهدی ترابی به طور میلیمتری از بالای دروازه به بیرون رفت تا نفس‌ها در سینه حبس شود.

شرح گل:
ایران یک - ولز صفر ( دقیقه ۸+۹۰- روزبه چشمی): حرکت ایران از سمت سمت چپ مدافعان ولز را به اشتباه انداخت و آلن توپ را به پشت محوطه فرستاد و روزبه چشمی با شوتی فوق العاده دروازه ولز را فرو ریخت.

 


ببینید: گل اول ایران به ولز در جام جهانی قطر توسط روزبه چشمی + فیلم



ایران دو - ولز صفر (۱۲+۹۰- رامین رضاییان): در حالی که ولز بی محابا حمله می کرد و چیزی برای از دست دادن نداشت روزبه چشمی توپ را با سر از دفاع به طارمی رساند، مهدی طارمی توپ را برداشت و با پاسی فوق العاده رامین رضاییان را در موقعیت گلزنی قرار داد و رامین با ضربه چیپش دروازه ولز را برای بار دوم باز کرد.


ببینید: گل دوم تیم ملی فوتبال ایران به تیم ولز توسط رامین رضاییان +فیلم


خوشحالی عجیب سردار آزمون با کی‌روش بعد گل ایران به ولز


گزارش بازی ایران ولز بازی دوم جام جهانی
 
فوتبال ایران به این پیروزی احتیاج داشت. به خصوص که نشان داد با رویکرد تهاجمی چه تیم خوب‌تر و موفق‌تری خواهیم بود.حالا ایران با سه امتیاز وارد روز سوم مسابقات شده و دست بالا را مقابل آمریکا و ولز خواهد داشت و چه بسا اولین صعود به دور دوم جام‌های جهانی در انتظارمان باشد. صعودی که پایه‌اش را در بهترین نمایش تاریخ فوتبال ملی جستجو خواهیم کرد.

روزبه چشمی پس از این  مسابقه حرف‌های کوتاهش را اینطور آغاز کرد: « اول به همه تیم تبریک می‌گویم. در بازی اول فشارهای زیادی بود. قطعاً اگر برابر انگلیس این فشارها نبود آن نتیجه را نمی‌گرفتیم. سپس با صحبت‌های کادر فنی و عملکردی که داشتیم توانستیم امروز سه امتیاز را بگیریم. این هم به دلیل همبستگی و همدلی تیم بود که توانستیم نتیجه بگیریم.»

مدافع تیم ملی درباره فشاری که به او پس از شکست مقابل انگلیس وارد شده بود، عنوان کرد: «ـ یکسری فشارها اگر فوتبالی باشد به خاطر اینکه روز خوب یا بد داریم طبیعی است اما اگر به ناحق بخواهیم کاری کنیم جالب نبود. قضاوت عجولانه‌ای روی من شد که منطقی نبود. هم تیمی‌هایم، خانواده و تمام اعضای تیم ملی کمک کردند تا تنها من فقط گل بزنم. همه آنچه دیدیم لطف خدا و تلاش بچه‌ها بود.»

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.