کد خبر: ۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک به‌عنوان یکی از شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل که در زمینه فروش محصولات فولاد مبارکه و ساخت واگن‌های باری فعالیت دارد، از ابتدای سال جاری تا مهرماه، توانسته 150 دستگاه واگن به ناوگان حمل‌ونقل کشور تحویل دهد و امید می‌رود تا پایان سال حدود 350 دستگاه واگن به مشتریان خود در سطح کشور تحویل نماید.

مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان؛ سید رحمان فقیر میرنظامی مدیرعامل شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک با اعلام این خبر گفت: شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک در ادامه فعالیت‌های ساخت واگن، به‌تازگی با شرکت سریر لجستیک هوشمند ایرانیان که وابسته به شرکت معدنی و صنعتی چادرملوست و حمل‌ونقل ترکیبی انجام می‌دهد وارد همکاری شده و طی مناقصه‌ای، مقرر شده تعداد ۲۰۰ واگن به این شرکت تحویل دهد.

اضافه شدن ۱۵۰ واگن به ناوگان حمل‌ونقل كشور
وی تصریح کرد: با توجه به قرارداد منعقدشده، در ماه گذشته ۲۰ دستگاه واگن تحویل داده شد و ۲۰ دستگاه نیز تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ تحویل داده خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت صنایع آهن‌وفولاد درخشان اراک، با شرایط موجود، می‌توانیم ۱۵۰ دستگاه از ۲۰۰ دستگاه باقی‌مانده را تا پایان سال تحویل دهیم.
وی افزود: شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک همچنین با شرکت ترکیب حمل‌ونقل وابسته به صندوق کارکنان راه‌آهن نیز قراردادی منعقد کرده و قرار است ۵۰ دستگاه واگن کفی چندمنظوره تولید کند.
به گفته فقیر میرنظامی، توان شرکت‌های سازنده واگن در ایران برای تأمین نیاز ناوگان ریلی قابل‌قبول است و این بخش از صنعت می‌تواند نیاز کشور به واگن را تأمین کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی مشکلات و چالش‌ها برای تولیدکنندگان واگن در کشور وجود دارد، افزود: کمبود منایع مالی یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی در صنعت واگن‌سازی است، بااین‌حال مشاهده می‌کنیم منابع مالی تولیدکنندگان که از طریق فروش مدت‌دار حاصل می‌شود، به‌عنوان یک راه برای برون‌رفت جهت جلوگیری از توقف تولید واگن است.
بنا بر اظهارات مدیرعامل شرکت آهن و فولاد درخشان اراک، برای تأمین ناوگان و کمک مالی به شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، دولت در قانون بودجه، تسهیلاتی را در نظر گرفته که می‌توانند از آن استفاده کنند و اگر پرداخت صورت گیرد به این صنعت رونق داده خواهد شد.
فقیر میرنظامی تصریح کرد: واگن‌هایی که در ایران ساخته می‌شود، به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از مواد اولیه آن در داخل کشور تولید می‌شود، به مقدار زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند؛ همچنین از دیگر مزایای ساخت واگن در کشور اشتغال‌زایی است؛ چراکه همیشه ایجاد اشتغال یکی از چالش‌های دولت بوده و می‌توان از این راه تا حدودی به ایجاد اشتغال در کشور کمک کرد.
وی موفقیت‌های حاصل‌شده را جز با حمایت مدیریت فولاد مبارکه و فولاد متیل میسر ندانست و ابراز امیدواری کرد: با تداوم این فعالیت‌ها از همه ظرفیت‌های موجود در این شرکت بهره‌برداری خواهد شد.
گفتنی است امروزه در حوزه معدن و صنایع معدنی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، کمبود توسعه‌های زیرساختی ازجمله حمل‌ونقل ریلی بوده و این در حالی است که در افق ۱۴۰۴ و رسیدن به اهداف تعریف‌شده در صنعت فولاد کشور، به ۵۶ هزار واگن نیاز است و درصورتی‌که حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی ناوگان ریلی صورت پذیرد، تأمین نیاز داخل دور از دسترس نخواهد بود و یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنایع فولادی کشور رفع خواهد شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوزاندن جسد دختر بچه ۱۱ ساله توسط مادرش title
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.
امام جمعه اردبیل: تکریم فرهنگیان دادن تقدیرنامه و کیک و آب میوه نیست! title
یک ماه و نیم است بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش تمام شده و تمدید نشده است و حالا می‌خواهیم آن‌ها را به جلسه دعوت و برای آن‌ها سخنرانی و لوح تقدیر بدهیم این قطعاً تکریم نیست ضد تکریم است.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
برگزیده
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.