مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی بانک دی؛ علیرضا قیطاسی با بیان این که پروندههای دعاوی و اجرایی باید اولویتبندی شده و همه ابعاد آنها از سوی کارشناسان پرونده به طور دقیق بررسی شوند، اظهار کرد: پیشگیری از ایجاد پروندههای مطالباتی بر پیگیری آنها مقدم است و باید از ایجاد پروندههای جدید و انباشت پروندههای حقوقی در بانک جلوگیری کرد.
وی با تاکید بر این که همه کارشناسان این اداره باید به پروندههای ایجاد شده در شعب اشراف کافی داشته باشند، ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی جامعی از همه پروندههای مطالباتی بانک تهیه شده و نظریات کارشناسی در آنها به طور کامل ثبت و ضبط شود.
قیطاسی پیگیری مرتب و منظم پروندهها از طریق کارشناسان اداره دعاوی و اجرائیات را خواستار شد و با بیان این که پروندهها باید به طور عادلانه و مساوی میان کارشناسان تقسیم شود، افزود: کارشناسان این اداره باید درباره چگونگی رسیدگی به پروندههای حقوقی، آموزشهای به روز را دریافت کنند.
مدیرعامل بانک دی همچنین لزوم بهرهمندی از مشاورههای حقوقی در زمینه پیگیری پروندهها را یادآور شد و ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، حجم مطالبات غیرجاری بانک در حال کاهش است و در یک برنامه دقیق و زمان بندی شده، این میزان به حد مطلوب خود خواهد رسید.
در این دیدار، مسعود رشیدی سرپرست اداره دعاوی و اجرائیات بانک نیز درباره چگونگی رسیدگی به پروندهها در این اداره توضیحاتی ارائه کرد.