کد خبر: ۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
ارسال رایگان دیجی‌کالا، تنها در شرایطی برای مشتریان فراهم است که یکی از کالا‌های موجود در دسته «ارسال توسط فروشنده» را انتخاب کنند و به پست فروشنده‌ای بخورند که از خود دیجی‌کالا سخاوتمندانه‌تر رفتار می‌کند. یک برند مشهور لباس هم از خریداران سبد ۹ تا ۱۰ میلیونی، ۱۰۰ هزار تومان هزینه ارسال می‌گیرد

مخاطب ۲۴- به نقل از فرارو؛ دیجی‌کالا تازه‌ترین دستاورد خود را «کاهش هزینه ارسال» معرفی می‌کند و در نوشته‌ای که روی سایتش قرار داده به مشتریان خبر می‌دهد از آبان ۱۴۰۱ به این‌طرف، «تمامی سبد‌های خرید با هر مبلغ سفارش» را «با هزینه یکسان» دریافت خواهند کرد. پیش از این، اگر ارزش سبد خرید شما بالای ۵۰۰ هزار تومان بود، به‌عنوان مزیت رقابتی خرید غیرحضوری، دیجی‌کالا بابت تحویل آن هزینه ارسال دریافت نمی‌کرد.

ارسال دیجی کالا دیگر رایگان نیست!

دیگر فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی هم با توجه به شهرت و محبوبیت خود تلاش می‌کردند با وعده ارسال رایگان سفارش، مهلت تست، ضمانت بازگشت، تعویض بی‌قید و شرط و چیز‌هایی از این دست مشتری جذب کنند، اما دقیقا در روز‌هایی که خبر‌های غیررسمی از افت و کاهش درآمد فروشگاه‌ها و کسب‌وکار‌های اینترنتی حکایت دارد، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، با حذف گزینه ارسال رایگان تصمیم گرفته با مشتریان خود به سبک و سیاق دیگری رفتار کند. بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد در سایر فروشگاه‌های اینترنتی، حتی سایت فروش آنلاین برند‌های سرشناس هم چنین اتفاقی مشهود است.

دیجی‌کالا و تغییرات قوانین مربوط به ارسال سفارش
دیجی‌کالا پیش از این برای ارسال رایگان بسته‌ها سقف قیمت در نظر می‌گرفت. یعنی بسته‌هایی که ارزش آن‌ها تا عدد مشخصی مثل ۵۰۰ هزار تومان بود رایگان برای مشتری ارسال می‌شد، اما به‌تازگی ارسال رایگان دیجی‌کالا منتفی شده است. در توضیح مربوط به این تصمیم، تقریبا آن را یک دستاورد معرفی کرده‌اند: «هم‌اکنون با یکپارچه‌سازی هزینه ارسال برای همه سبد‌های خرید، تلاش شده هزینه ارسال برای سبد‌های کوچک‌تر با کاهش حدود ۵۰ درصدی همراه باشد. به این ترتیب، هزینه ارسال سفارش‌ها از آبان ۱۴۰۱ برای تمامی سفارش‌های عادی ۲۰ هزار تومان و برای تمامی سفارش‌های سوپرمارکتی ۱۵ هزار تومان است.»

 

تحویل عادی سفارش مشتریان دیجی‌کالا با نام اکسپرس در تهران، کرج، اصفهان، تبریز، کرمانشاه، قم، یزد، قزوین، زنجان، اردبیل، گرگان، ارومیه، اراک، خرم‌آباد، مشهد، اهواز، شیراز، کرمان، بندرعباس، زاهدان، رشت، نوشهر، بابل و همدان امکان‌پذیر است و در شهر‌های مشهد، اهواز، شیراز، کرمان، بندرعباس، زاهدان که امکان ارسال هوایی وجود ندارد، بین سه تا پنج روز کاری زمان می‌برد. هزینه ارسال سفارش‌های دیجی‌کالا توسط پست پیشتاز ۲۰ هزار تومان است.

خریداران دیجی‌کالا برای دریافت سفارش خود گاهی باید بیشتر از ۲۰ هزار تومان بپردازند. محصولاتی که در دسته کالا‌های سنگین قرار می‌گیرند، حتی اگر در تهران تحویل داده شوند بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه روی دست مشتری می‌گذارند. یخچال، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، کولر، کتابخانه‌های بزرگ، میز تلویزیون، مبلمان و موتورسیکلت جزو کالا‌های سنگین هستند و گاهی شیوه محاسبات هزینه ارسال آن‌ها سروشکل عجیبی به‌خود می‌گیرد، مثلا اگر ساکن تهران باشید و یک تلویزیون ۵۰ اینچ دوو با وزن بسته‌بندی بالاتر از ۱۰ کیلوگرم بخرید، هزینه ارسال آن ۵۰ هزار تومان تعیین می‌شود.

پنکه ویداس با وزن ۷.۵ کیلوگرم را هم در دسته کالا‌های سنگین قرار داده‌اند، ولی برای ارسال آن ۶۰ هزار تومان هزینه حمل محاسبه شده است. هزینه ارسال یک یخچال ساید بای ساید کره‌ای با قیمت ۸۰ میلیون، ۱۵۰ هزار تومان است و برای خرید موتورسیکلت از دیجی‌کالا باید ۱۰۰ هزار تومان هزینه ارسال پرداخت کنید.

گزینه ارسال رایگان تنها در شرایطی فراهم است که کالا‌هایی با تگ «ارسال توسط فروشنده» را انتخاب کنید

تحویل حضوری سفارش، یکی از گزینه‌های پیش‌روی مشتریان دیجی کالا است. در این حالت سفارش را خودتان از محل‌های تعیین شده توسط دیجی‌کالا تحویل می‌گیرید و بابت این کار ۱۰ هزار تومان هزینه می‌پردازید. دیجی کالا همچنین به مشتریانش، خرید اشتراک دیجی‌پلاس را توصیه می‌کند که مهمترین مزیت آن امکان ارسال چهار سفارش رایگان برای مرسوله‌های عادی در ماه است. برای خرید اشتراک دیجی‌پلاس در حال حاضر باید ماهیانه ۶۰ هزار تومان پرداخت کرد. اگر اشتراک یک‌ساله دیجی پلاس بخرید، برای کل ۱۲ ماه، ۷۸۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنید و در طول مدت اشتراک، ۴۸ مرتبه ارسال رایگان عادی سهمیه می‌گیرید.

سفارش‌های سوپرمارکتی برای مشترکان دیجی پلاس، با شرط ارزش بالای ۸۰ هزار تومان مشمول ارسال رایگان می‌شود. آن گروه از مشترکان دیجی پلاس که بخواهند از امکان ارسال فوری استفاده کنند، باید در تهران ۵۰ هزار تومان پرداخت کنند. به این ترتیب گزینه ارسال رایگان برای مشتریان دیجی‌کالا تنها در شرایطی فراهم است که یکی از کالا‌های موجود در دسته ارسال توسط فروشنده را انتخاب کنند و به پست فروشنده‌ای بخورند که از خود دیجی‌کالا سخاوتمندانه‌تر رفتار می‌کند.

برچسب ها: دیجی کالا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.