کد خبر: ۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
مصاحبه دبیر کل جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با سایت نسیم جنوب بوشهر

- به عنوان اولین سوال بفرمائید که در جبهه تدبیر و توسعه به دنبال چه هستید؟

- ما در جبهه تنها فعالیت های سیاسی را دنبال نمی کنیم بلکه بدنبال فعالیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستیم و مهمترین بحث ما نهادینه کردن اعتدال و مقابله با هر گونه افراط گری و تفریط در جامعه است، در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان ستاد مردمی به فعالیت مشغول بودیم و در زمان انتخابات یازدهم ، 120 هزار نفر در استان های مختلف مشغول به فعالیت بودندو بعد از آن برای ادامه فعالیت با شعار اعتدال و تدبیر به تشکیل جبهه روی آوردیم و قصد فعالیت گسترده در کل کشور را داریم.

- چه اقداماتی را برای فعالیت هر چه بهتر این جبهه انجام داده اید و خواهید داد؟

- ما در واقع  اولویت برنامه مان بیشتر استفاده از نیروهای مردمی بوده است، مثل جذب فعالین سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی در سطح کشور. ما حدود دو سال و نیم است که فعال هستیم و دفاتری را در کلیه مراکز استان ها فعال و راه اندازی کردیم و حتی در شهرستان ها هم دفاترمان در حال فعال شدن است و بیشتر به دنبال این هستیم که بتوانیم در جهت توسعه کشور، برنامه های متنوعی را در زمینه های مختلف تهیه کنیم. مثلا در جهت رفاه مردم و در جهت توسعه کشور کمکی شویم برای نظام جمهوری اسلامی و همچنین دولت هایی که سرکار می آیند.

- برای فراگیری جبهه تدبیر و توسعه چه برنامه ای دارید؟

- باید بپذیریم که برخی از احزاب بیشتر خانوادگی و یا با عده ای محدود در حال فعالیت هستند و از محدوده خانواده خارج نمی شوند. البته ممکن است در فضای مجازی خیلی خبر منعکس کنند و مانور دهند، ولی واقعیت این هست که فراگیر نیستند. در کشور برای این که بتوانیم فراگیر شویم باید از پتانسیل های مردمی استفاده کنیم و ما در جهت جبهه این برنامه را داریم که از مردم جدا نباشیم ضمن اینکه بدنبال حاشیه هم نیستیم. بدنبال جریان اعتدال گرایی در چارچوب قانون اساسی هستیم و  معتقد به قانون اساسی و چارچوب نظام جمهوری اسلامی می باشیم.

- فعالیت جبهه تدبیر و توسعه هم اکنون در چه راستایی است؟

- ما قبل از انتخابات در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی فعالیت داشتیم ولی در زمان کنونی انتخابات، تقریبا می توان گفت که تمام فعالیت هایمان را متمرکز کرده ایم بر روی انتخابات کشور و از آنجا که این اولین مصاحبه من بعد از اعلام نتایج اولیه ی کاندیدها است، از این فرصت استفاده و اعلام می کنم که ما به تعداد حوزه های انتخابی نمایندگان کل کشور، لیست مستقل خواهیم داد هرچند که شاید در بعضی از موارد لیستی که در استان ها یا شهر و شهرستان ها اعلام می کنیم با لیست های دیگر، افراد مشترک داشته باشند ولی به صورت تشکیلات فراگیر بزرگ حامی دولت لیست های مستقل در کل کشور خواهیم داد که به عنوان کاندیدای مورد حمایت یا اعتماد جبهه تدبیر و توسعه خواهند بود.

- آیا لیست شما در استان بوشهر مشخص شده است؟

- هنوز نه، ولی در همه جا از جمله استان بوشهر داریم به جمع بندی می رسیم.

-شما قبلا فرمودید که این جبهه ها در تمام استان های کشور فعال هستند، نحوه عضوگیری و تشکیلات جبهه تدبیر و توسعه چگونه است؟ 

- چون تشکیلات مردمی هست ما کسی را منصوب نمی کنیم بلکه افرادی را برای تصدی مسئولیت در جبهه، به عنوان شورای مرکزی یا به عنوان مسئولیت دفتر یا شورای سیاست گذاری شناسائی و مورد مصاحبه قرار می گیرند و افرادی که وقت می گذارند و طرح و برنامه های بهتری دارند، برای پیشبرد اهداف جبهه استفاده می شوند. اما در بعضی مواقع نادر ممکن است افراد فعال سیاسی که وابسته به حزب خاصی هم نیستند و خوش فکر هستند و با معیارهایی که ما داریم مطابقت دارند و افکارشان با افکار ما نزدیک است، را به جبهه دعوت کنیم و مسئولیت هائی را به آنها واگذار کنیم.

- فعالیت این جبهه در بوشهر چگونه است؟

- بوشهر آخرین استانی است که شورای مرکزی ما به دلایلی با تاخیر زیادی در اینجا راه اندازی شد ولی در این مدت کوتاه الحمدلله فعالیت بسیار خوبی داشته است.

- لطفا بیشتر درباره برنامه ها و فعالیت های سیاسی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی توضیح دهید؟

- همان طور که قبلاً عرض کردم ما از نظر سیاسی یک جریان اعتدال گرا هستیم در چارچوب قانون اساسی و مقررات نظام جمهوری اسلامی و احترام به تمام اعضاء و گروه ها و اقشار مختلف، و در واقع جزء برنامه های این جبهه این است که آگاهی های سیاسی را با هدف رسیدن به بلوغ سیاسی و فرهنگی جامعه با رویکرد احترام به عقاید مخالف، نقدپذیری و مشارکت پذیری، گسترش دهیم و همچنین همکاری با احزاب، تشکل ها و گروه های سیاسی را در قالب جبهه فراگیر تدبیر و توسعه دنبال کنیم. بدنبال گسترش مواضع اعتدال گرایانه هستیم ما روی جریان اعتدال و قانون اساسی تکیه داریم و از افراط و تفریط پرهیز داریم.

- نظرتان درباره عمل دکتر روحانی به وعده های انتخاباتی اشان چیست؟

- در زمان انتخابات همه کاندیداهای انتخاباتی وعده هایی به مردم دادند که جناب دکتر روحانی هم در زمان کاندیدای خودشان وعده هایی به مردم داده بودند و مردم بر اساس آن ایشان را به ریاست جمهوری انتخاب نمودند و الحمدلله شاهد این هستیم که ایشان یک به یک دارند به وعده هایشان عمل می کنند و یکی از بزرگترین وعده هایی که داده بودند بحث سیاست خارجی کشور بود که کشور را از این بن بست خارج کنند که خوشبختانه خیلی مدبرانه و شجاعانه این کار را انجام دادند و امیدواریم که به وعده های دیگرشان هم عمل کنند.

- حمایت های جبهه تدبیر و توسعه از دولت تدبیر و امید چگونه است؟

- ما تا به حال از دولت دکتر روحانی حمایت کردیم، در مقاطع مختلف هم این کار را انجام داده ایم. زمانی که وزراء قرار بود رای اعتماد بگیرند ما بصورت فراگیر در کشور و در همه استان ها حضور داشتیم و اعضای ما ارتباط خاص و ویژه ای با نماینده ها در این مورد داشتند که در گرفتن رای اعتماد برای وزراء بسیار موثر بود. بعد از آن هم در مقاطع مختلف از این دولت حمایت کردیم و حالا هم که انتخابات نمایندگان مجلس هست تمام سعی مان این است که افرادی به مجلس بروند که با حمایت این جبهه، دولت را در راستاهای برنامه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی... حمایت کنند.

- نظر شما در خصوص توافق هسته ای و بر جام که توسط دولت تدبیر و امید صورت گرفته است چیست؟

- بسیار اقدام خوب و مناسبی بود که صورت گرفت. یکی از وعده هایی که آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتیشان داده بودند همین موضوع توافق هسته ای بود که ضمن اینکه انرژی هسته ای داشته باشیم تحریم ها نیز لغو شود و الحمدلله با سیاست و تدبیر دولت، این مهم به سرانجام رسید.

- نقش جبهه تدبیر و توسعه در این دوره از انتخابات چیست؟

- ما تاثیر زیادی خواهیم داشت و سعی می کنیم که نمایندگان واقعی مردم به مجلس راه یابند. مردمی که به این رییس جمهور رای داده اند خواهان اجرای برنامه های ایشان هستند ولی متاسفانه در بعضی مواقع در بعضی از حوزه های انتخاباتی شاهد این بودیم که نمایندگان این مردم نظریات متوکلین خودشان را در نظر نمی گیرند و خودسرانه با دولت و برنامه های دولت مخالفت می کنند. ما با توجه به فراگیر بودنمان و توانمند بودنمان و فعالیت های گسترده ای که در سطح کشور و استان ها و شهرها داریم فکر می کنم بتوانیم کسانی را که حامی دولت هستند و از مردم هستند و به نظر مردم احترام می گذارند کمک کنیم تا وارد مجلس شوند تا در جهت تحقق برنامه های دولت، حامی دولت باشند.

- شما فرمودید که در زمان انتخابات یازدهم ، 120 هزار نفر در استان های مختلف در این قالب فعالیت می کردند، حوزه فعالیت این 120 هزار نفر چیست؟

- البته اینها حدودی هستند، ما بخاطر این که ستاد مردمی بودیم آمار داشتیم با شماره تلفن و مشخصات که مسئولین استان ها تهیه کرده بودند و تحویل داده بودند. ستاد مرکزی تهران که بودیم حدود 120 هزار نفر فعال انتخاباتی داشتیم که خوشبختانه ما به  دنبال مطالبه گری نرفتیم و به دنبال اینکه پست بگیریم نبودیم بلکه در جهت گسترش فعالیت مان، اقدام می کنیم. 

- چگونه این ظرفیت گسترده را در قالب جبهه حفظ می کنید تا بتوانید در راستای یاری رساندن به دولت گام بردارید؟

- بزرگترین مشکل کشور مشکل اقتصادی است و در سال 92 حماسه سیاسی اتفاق افتاد که انتخابات ریاست جمهوری بود. مرحله بعدی رفع مشکلات اقتصادی به دست دولت است، ما همان موقع اعلام کردیم که تمام تلاشمان و پتانسیل مان را بکار می گیریم برای حمایت این دولت که بتواند حماسه اقتصادی را انجام دهند و مردم هم مشارکت داشته باشند در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و یاری رساندن به دولت و مردم ما خیلی صبورانه از برنامه های دولت حمایت کردند.

- جناب دکتر شما فرمودید که این جبهه از شش تشکل تشکیل شده است لطفا آنها را معرفی نمایید؟

- این شش تشکل عبارتند از سازمان توسعه و سازندگی ایران اسلامی که تبدیل به حزب توسعه سازندگی ایران اسلامی شده است، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان گلستان، حزب همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان ، کانون فارغ التحصیلان آذربایجان غربی، حزب میهن اسلامی ، کانون فارغ التحصیلان گیلان که دبیران کل این احزاب اعضای شورای جبهه تدبیر و توسعه هستند.

- در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

- آرزوی توفیق برای دولت دکتر روحانی را دارم و از شما هم تشکر می کنم که زحمت کشیدید. ما در موضع ها محکم ایستاده ایم و بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور تمام تلاش خودمان را بکار خواهیم گرفت. مخصوصاً از آقای دکتر روحانی که یک ولایت مدار مقتدر و مردمی هست با تمام وجود حمایت خواهیم کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید محسن حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
0
همانطور که در بیاناتتان گفتید مهم ترین عامل موفقیت هر تشکل، حزب، جبهه و خود دولت، حمایت گسترده ملی است.
قطعا قویترین و پر ارزش ترین عامل موفقیت رضایت و پشتیبانی عمومی آحاد ملت است.
موفق و پایدار باشید
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.