مخاطب ۲۴- به نقل از بیمه پاسارگاد؛ در این جلسه که مدیر، معاون، همکاران اداره کنترل و نظارت فنی، روسای شعب و منتخبی از نمایندگان عمومی منطقه حضور داشتند، علی خلیل زاده مدیر منطقه ۲ در ابتدا در سخنانی ضمن بیان اهمیت بیمههای مسئولیت، تعمیم آن در جامعه را موجب حفظ حقوق زیان دیدگان و همچنین پشتیبانی از فعالان اقتصادی و تولیدی دانست. وی اظهار داشت دست اندرکاران بیمه مسئولیت اعم از نمایندگان و کارشناسان بیمه و بیمه گزاران، ملزم به شناسایی فرایند حرفه و کارشان در این حوزه بوده، مسئولیتهای احتمالی را مرور و یادآور میشوند. در نتیجه بطور ناخودآگاه افراد وادار خواهند شد در هر مراودهای آثار مسئولیت رفتاری خود را متوجه شوند و این خود موجب مسئولیت پذیری در جامعه و حتی موجب خود کنترلی افراد میشود.
مدیر منطقه ۲ در بخش دیگری از صحبتهای خود با نمایندگان حاضر با بیان اینکه ایجاد درک مشترک از همدیگر موجب هم افزایی و موفقیت بیشتر در بازار بیمه خواهد شد افزود بنده و همکارانم در منطقه این درک و شناخت را از نمایندگان داریم که با آمادگی و امید وارد عرصه نمایندگی بیمه شده اید. میخواهید کار و تلاش کنید و با مشکلات بیرونی از جمله گرانی، افزایش هزینههای اداره دفتر نمایندگی، رقابت غیرحرفهای برخی از نمایندگان شرکتهای بیمه، بی پولی مردم و مشکلات درونی از جمله استراتژیک بودن بیمه عمر و گمان کم توجهی شرکت به سایر رشتههای بیمه، عدم پشتیبانی شرکت در ارائه نرخ رقابتی و آموزش نمایندگان و کارکنان مواجه اید. از طرفی این انتظار را داریم که نمایندگان نیز این آگاهی و بلوغ فکری را داشته باشند که ما بیمه پاسارگادیم. به لطف خدا و با همت امثال شما جایگاهی کسب کرده ایم که ادعای الگو بودن صنعت بیمه را داریم.
شرکت بیمه فاخری هستیم که در کنار سایر شرکتهای گروه مالی عظیم پاسارگاد اعتمام عمومی جامعه را کسب نموده در صدد کسب رتبه بالاترین شرکت بیمه خصوصی میباشیم. مدیرعامل محترم شرکت جناب آقای ضمیری ما رامکلف به پشتیبانی از شبکه فروش و نمایندگان با رعایت و انصاف در حفظ حقوق سهامدار، مشتریان، ارباب رجوع و مجریان که بخشی از مجریان شمائید نموده اند. قبول کنید ورود به بازارهای آشفته که اساس شرکت را با خطر و زیان مواجه میکند کار غیراصولی است و به الطبع همکاری و همدلی تا جای ممکن موجب رشد و ثبات همدیگر میشود. علی خلیل زاده در بخش پایانی سخنان خود با ارائه تحلیل آمار سال ۱۴۰۰ بازار بیمه کشور و بازار بیمه پاسارگاد و سهم منطقه با اشاره به ضرایب خسارت کلی و ضریب خسارت خوب بیمههای مسئولیت خواستار همکاری بیشتر مدیریت بیمههای مسئولیت شد و اظهار امیدواری کرد با شرایط جدید حتماً شعب منطقه فعالتر از گذشته در بیمههای مسئولیت حضور خواهند یافت.
ایشان حضور مدیریت بیمههای مسئولیت و دبیرکارگروه بیمههای مسئولیت سندیکای بیمه گران ایران و معاون مدیر بیمههای مسئولیت در شهر مشهد و در جمع نمایندگان را نشانهای از ایجاد شرایط بهتر و همراهی بیشتر با نمایندگان دانست و اظهار امیداواری کرد گفتمانی انجام شود که نتیجه آن رضایت بیشتر شبکه فروش و توسعه بازار بیمه پاسارگاد باشد.
در ادامه جلسه، مهرنوش نجابتی ضمن بیان اینکه این جلسه به منظور شنیدن مشکلات و نقطه نظرات نمایندگان عمومی در حوزه بیمههای مسئولیت و بررسی راه کارهای افزایش پرتفو تشکیل شده، اظهار داشت منطقه ۲ و نمایندگان آن برای ما به لحاظ ایجاد پرتفو و عملکرد از اهمیت خاصی برخوردار است.
مدیر بیمههای مسئولیت، ضمن معرفی محصولات جدید ارائه شده، اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته در این مدیریت و رویکردهای جدید را برای نمایندگان و روسای شعب حاضر در جلسه تشریح نمود.
تعدادی از نمایندگان نیز با اشاره به دغدغههای خود به عنوان مهمترین چالشهای پیش روی شبکه فروش برشمردند و خواستار فراهم شدن شرایطی شدن که امکان رقابت با نمایندگان سایر شرکتهای بیمه فراهم گردد.
مدیر و معاون بیمههای مسئولیت ضمن شنیدن نظرات نمایندگان، نسبت به پاسخگویی و رفع ابهامات موجود اقدام و با بیان اینکه علی رغم ضریب خسارت بالای بیمههای مسئولیت که در آمارهای اعلامی بیمه مرکزی به جهت تداخل با بیمههای مسئولیت حمل و نقل به درستی نشان داده نمیشود، قصد و قول ما، همکاری بیشتر با نمایندگان و فراهم شدن بهتر بستر رقابت میباشد، خواستار تمرکز و تلاش بیشتر شبکه فروش بر فروش انواع بیمههای مسئولیت شدند.
در پایان این جلسه که با استقبال و رضایت شرکت کنندگان همراه بود به ابتکار مدیریت منطقه ۲، نشستی صمیمی فی مابین مدیر محترم بیمههای مسئولیت و روسای شعب منطقه نیز برگزار و راهکارهای عملی تحقق اهداف مدنظر مدیریت بیمههای مسئولیت و نیز انتظارات متقابل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.