کد خبر: ۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
جوان‌ترین عضو تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ ابوالفضل جلالی با ۲۴ سال سن است. در ادامه با جوان‌ترین‌ بازیکنان ایران در تاریخ جام جهانی آشنا شوید.

مخاطب ۲۴- به نقل از ورزش سه؛ تیم ملی ایران با تیم مسن‌تری نسبت به ادوار گذشته در جام جهانی قطر حاضر شده است. این تیم با میانگین سنی ۲۹ سال، پیرترین تیم این دوره است. ابوالفضل جلالی با ۲۴ سال و ۴ ماه جوان‌ترین عضو تیم ملی امسال است؛ او در بین جوان‌ترین‌های پنج دوره اخیر ایران، پیرترین به شمار می‌رود.
جام جهانی ۱۹۷۸/ ابراهیم قاسمپور

تیم ملی ایران برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد. ابراهیم قاسمپور با ۲۱ سال و ۹ ماه، جوان‌ترین عضو آن تیم بود و در بازی با هلند نیز فرصت حضور در میدان را کسب کرد.

جوان‌ترین‌ بازیکنان ایران در تاریخ جام جهانی +  تصاویر
جام جهانی ۱۹۹۸/ مهدی مهدوی‌کیا

۲۰ سال بعد و در بازگشت دوباره به جام جهانی، مهدی مهدوی‌کیا جوان‌ترین عضو تیم ملی در فرانسه بود. او با ۲۰ سال و ۱۰ ماه یکی از ارکان اصلی تیم آن دوره بود و یکی از حساس‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال ایران را نیز در جریان پیروزی دو بر یک مقابل امریکا به ثمر رساند.

 

جوان‌ترین‌ بازیکنان ایران در تاریخ جام جهانی +  تصاویر
جام جهانی ۲۰۰۶/ حسین کعبی

هر کجا که سخن از بازیکنان جوان و رکورد‌های مربوط به آن‌ها باشد، باید نامی از حسین کعبی هم برده شود. او جوان‌ترین عضو تیم ملیِ سال ۲۰۰۶ بود. او در حالی که ۲۰ سال و ۸ ماه داشت با تیم ملی در آلمان حضور یافت تا رکورد مهدوی‌کیا را بشکند و به جوان‌ترین بازیکن تاریخ ایران در جام جهانی تبدیل شود.

جوان‌ترین‌ بازیکنان ایران در تاریخ جام جهانی +  تصاویر
جام جهانی ۲۰۱۴/ علیرضا جهانبخش

یکی از باتجربه‌ترین چهره‌های تیم امسال، دو دوره قبل، جوان‌ترین عضو تیم ملی بود. علیرضا جهانبخش وقتی که ۲۰ سال و ۱۰ ماه داشت با تیم ملی در جام جهانی برزیل حضور یافت و عملکرد خوبی نیز در اندک فرصت‌های حضورش در میدان داشت.

جوان‌ترین‌ بازیکنان ایران در تاریخ جام جهانی

جام جهانی ۲۰۱۸/ سعید عزت‌اللهی

کارلوس کی‌روش در دومین جام جهانی خود با ایران، سعید عزت‌اللهی را در حالی در لیست نهایی اعزامی‌ها به روسیه قرار داد که این بازیکن تنها ۲۱ سال و ۸ ماه داشت. عزت‌اللهی با قرار گرفتن در لیست نهایی به جوان‌ترین عضو تیم ملی در آن دوره تبدیل شد. او مقابل اسپانیا حتی موفق به گلزنی هم شد، ولی داور با بهره‌گیری از VAR این گل را مردود اعلام کرد.

سعید عزت اللهی

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.