کد خبر: ۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
آیین رونمایی از سامانه چکاد (چک امن دیجیتال) بانک پارسیان با حضور مدیران ارشد این بانک عصر روز شنبه ۲۱ آبان ماه برگزار شد.

مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان؛ مهندس پشم چی معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان در این مراسم، ارائه چک امن دیجیتال را یکی از دستاورد‌های بزرگ در حوزه سرویس و خدمات در حوزه بانکی کشور دانست و گفت: بانک پارسیان از یک ماه قبل آمادگی داشت تا این سرویس را در اختیار مشتریان قرار دهد، اما به دلیل اینکه هنوز برخی زیرساخت‌ها در سطح کشور و تعدادی از بانک‌ها فراهم نبود، ارائه آن به تعویق افتاد.

بانک پارسیان به‌عنوان اولین بانک خصوصی به سامانه
وی با توضیح مصوبه طرح تحول چک در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷، افزود: با ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرای طرح تحول چک از سوی بانک مرکزی، کار پیاده‌سازی این طرح در بانک پارسیان کلید خورد و خوشبختانه تا به امروز این بانک در تمامی مراحل اجرای نوآوری‌های این طرح در سطح بانک‌های کشور پیشرو بوده است.
معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان با اشاره به اینکه این بانک در ارائه خدمات الکترونیک همواره پیشرو و پیش‌قدم بوده است گفت: به‌عنوان نمونه خدمات احراز هویت غیرحضوری در دی‌ماه ۹۹ برای اولین بار در کشور از سوی بانک پارسیان ارائه شد.
وی ادامه داد: آخرین قدم در اجرای طرح تحول چک سامانه، چکاد بود که بانک پارسیان با ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام به اجرای آن نمود و یکی از مهم‌ترین مواردی که در این حوزه مطرح است موضوع امضای دیجیتال است که این بانک برای اینکه این خدمت را با اطمینان خاطر بالاتری در اختیار مشتریان قرار دهد هر دو امضا دیجیتال که در سطح نظام بانکی به‌عنوان امضا " نماد" و امضا" صمت" مطرح است را پیاده‌سازی کرده است.
پشمچی خاطرنشان کرد: بانک پارسیان آمادگی دارد تا به‌محض برقرار شدن زیر ساخت‌های لازم و آمادگی سایر بانک‌ها این سرویس را به اشخاص حقوقی نیز ارائه دهد.
وی یادآور شد: از امروز خدمات چک امن دیجیتال در اینترنت بانک پارسیان راه‌اندازی شده و آماده ارایه خدمات به مشتریان است و همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا یک ماه آینده این خدمت بر روی درگاه موبایل بانک پارسیان هم قرار خواهد گرفت.
در ادامه این مراسم مهندس حامد نقشوان مدیرعامل شرکت تأمین خدمات کاربردی کاسپین طی توضیحاتی در خصوص راه‌اندازی این سامانه در بانک پارسیان گفت: چک الکترونیک جایگزین چک کاغذی است با این تفاوت که علاوه بر کاهش مراجعه به شعب به‌مراتب کسب‌وکار‌ها را تسهیل می‌بخشد.
وی توضیح داد: در حال حاضر چک امن دیجیتال در بانک پارسیان برای مشتریان قابلیت صدور دارد و پس طی مراحل مربوط به صدور چک و تاییدات بانک مرکزی و استفاده از برگه‌های چک طبق روال عادی به مقصد انتقال می‌یابد.
وی در خصوص استفاده حقوقی‌ها از این امکان گفت: این عملیات هنوز از سوی نهاد‌های ذیربط پیاده‌سازی نشده است و به‌محض این‌که این خدمت از سمت بانک مرکزی آماده سازی شود، بانک پارسیان ارائه آن را به اشخاص حقوقی ممکن می‌سازد.
مدیرعامل شرکت تأمین خدمات کاربردی کاسپین با قدردانی از حمایت‌های مدیران ارشد بانک و سایر همکاران در به نتیجه رسیدن این پروژه گفت: در حالی امروز شاهد توانایی صدور و پذیرش چک دیجیتال در بانک پارسیان هستیم که هنوز بسیاری از بانک‌ها در سطح کشور مقدمات ارائه این سرویس را فراهم نکرده‌اند.
رونمایی از سامانه چک امن دیجیتال (چکاد) در بانک مرکزی
گفتنی است؛ هم‌زمان با رونمایی از سامانه چک امن دیجیتال (چکاد) در بانک مرکزی، نخستین چک دیجیتال کشور در بستر اینترنت بانک پارسیان صادر شد.
در مراسمی که صبح روز شنبه ۲۱ آبان ماه با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس، نمایندگان خانه ملت، مدیرعامل بانک پارسیان، مدیران عامل بانک‌ها، معاونان بانک مرکزی، کارشناسان، فعالان حوزه صنعت پرداخت الکترونیک و اصحاب رسانه، سامانه چک امن دیجیتال (چکاد) در بانک مرکزی رونمایی شد و نخستین چک امن دیجیتال کشور در سامانه بستر اینترنت بانک پارسیان صادر شد.
علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از سامانه چک امن دیجیتال چکاد، درباره چگونگی اجرای چک الکترونیک در بانک‌های مرتبط گفت: در مرحله اول، چک الکترونیکی در سه بانک صادرات، تجارت و پارسیان اجرا می‌شود، اما به‌مرور چک الکترونیکی در همه بانک‌ها اجرا خواهد شد.
رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه درباره اهداف رونمایی از چک الکترونیک متذکر شد: رونمایی از چک الکترونیک همان اعتباربخشی به چک بوده و روزبه‌روز باید اعتبار چک افزایش یابد.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز با قدردانی از بانک‌های پیشرو ازجمله بانک پارسیان درزمینه راه‌اندازی چک امن دیجیتال، به تشریح مزیت‌های این چک پرداخت و گفت: خدمات غیرحضوری بانک‌ها به بیش از ٩٥ درصد رسیده که با راه‌اندازی سامانه چکاد، این میزان به ٩٨ درصد افزایش خواهد یافت.
مهران محرمیان عدم نیاز به انتقال فیزیکی چک، امکان نقد کردن آن بدون مراجعه به شعبه را از مزایای این چک عنوان کرد و گفت: تمامی موارد قانونی اعتبارسنجی در مورد چک کاغذی، در مورد چک الکترونیک نیز صادق است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.