مخاطب ۲۴- به نقل از بیمه میهن؛ در این نشستها ابتدا هر یک کارکنان به معرفی، ذکر سابقه و محل خدمت خود پرداختند و مسائل و چالشهای موجود و ظرفیتهای حوزه متبوع را بیان کردند و سپس معاونان فنی؛ مالی، اقتصادی و توسعه سرمایه انسانی و مدیران مجموعه در قالب پاورپوینت به ارائه گزارشِ آمار و عملکرد حوزه متبوع، بیان چالشها و راههای برون رفت از آن پرداختند و مدیرعامل ضمن بر شمردن دیدگاههای خود در ارتباط با هر یک از موضوعات مطرح شده، نقطه نظرات راهگشای خود را در هر زمینه بیان داشت.
سیدهادی شیخ الاسلامی در این نشستهای تعاملی علاوه بر آشنایی کامل با افراد و ساختار معاونتها در لایههای سازمانی و فرآیندهای عملیاتی و اجرایی و ظرفیتهای موجود، پس از استماع صحبتها و مطالبات همکاران حاضر، ضمن تبیین و تشریح وضعیت موجود شرکت و سیاستها و برنامههای دوره جدید مدیریتی، نقطه نظرات خود را به تفکیک هر حوزه بیان داشت.
مدیرعامل بیمه میهن با اشاره به اینکه مشکلات بیمه میهن محصول ۱۳ سال گذشته است و نیازمند برنامه ریزی برای حل آنها هستیم، یکی از مسائل مهم این شرکت را طی این سالها نبود فرایند و اشکالات زیرساختی عنوان کرد و بر اصلاح فرایندها و ایجاد زیرساختهای لازم تأکید کرد و اینها را از اولویتهای کاری شرکت برشمرد.
شیخ الاسلامی از سوی دیگر خودباوری و امید در کارکنان را نقطه آغاز تحول و از مؤلفههای مهم در پیشبرد امور شرکت عنوان کرد و گفت دستیابی به راهحلهای مناسب جهت تحقق اهداف سازمانی و حل چالشهای پیش روی آن با اهتمام و مشارکت آحاد کارکنان و ایده و خرد جمعی در چارچوب ضوابط و مقررات دست یافتنی است.
شیخ الاسلامی همچنین اصل انسجام و هم افزایی و رفتار سازمانی، نظم و انضباط کاری، لزوم اتحاد و تعامل و ارتباط دوستانه بین کارکنان و حس با هم بودن، ارتباطات درون سازمانی و ارتباط تنگاتنگ با حوزههای مختلف کاری، پرهیز از نگاه بخشی و جزیرهای و اهتمام کلیه ارکان مجموعه میهن برای تحقق اهداف شرکت را از دیگر اولویتهای مجموعه در شرایط فعلی برشمرد و گفت دلسوزی و صداقت کاری، ایجاد اعتماد متقابل و حس مالکیت معنوی میان سازمان و کارکنان و بالعکس و احترام به افراد؛ نقش مهمی در بروز خلاقیت افراد و بالندگی سازمان دارد و امیدوارم همه با هم با همفکری و هم افزایی و همکاری و تلاش مضاعف بتوانیم با موفقیت از این دوران عبور کنیم و بیمه میهن را به سرمنزل مقصود برسانیم.
مدیرعامل بیمه میهن آسیب شناسی مجموعه با در نظر گرفتن کل اجزای آن، ایجاد زیرساختهای لازم در کلیه بخشها بویژه بخش آی تی، اصلاح فرایندها، اصلاح ترکیب پورتفوی، مدیریت ریسک و نرخ دهی فنی در مناقصات، تعیین حدود اختیارات ستاد و شعب، کنترل و نظارت، مدیریت بازار، نگاه حمایتی از شبکه فروش، توسعه نیروی انسانی و حمایتهای مادی و معنوی از کارکنان، مقوله آموزش در کلیه سطوح، طبقه بندی مشاغل و ارزشیابی کارکنان را از دیگر برنامههای خود اعلام کرد و گفت اجرای این برنامهها به صورت گام بگام و هوشمند خواهد بود.
گفتنی است در این نشستها همچنین به موضوعات رفاهی و معیشتی کارکنان نیز پرداخته شد و مدیرعامل با بیان سیاستها و برنامههای کلی شرکت در این زمینه، از تمرکز بر امور رفاهی هدفمند در شرکت خبر داد و از طرحهای پیشنهادی در این خصوص استقبال کرد.