کد خبر: ۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد شرایط تیم ملی و حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ به صحبت پرداخت.

مخاطب ۲۴- به نقل از فارس؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه با شبکه آمریکایی ESPN به سوالاتی درباره جام جهانی، تیم ملی ایران و حریفان یوز‌ها در جام جهانی پاسخ داد.

نظر کارلوس کی روش درباره حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲

*از ایران به‌عنوان تیمی نام برده می‌شود که شانسی برای صعود از مرحله گروهی ندارد؛ این در حالی است که ایران تیم بیستم رده‌بندی فیفاست و کمی پایین‌تر از ولز، تیم نوزدهم و آمریکا، تیم شانزدهم قرار گرفته است. آیااین به شما انگیزه بیشتری می‌دهد؟

هرگز. من هرگز این‌طور فکر نمی‌کنم و به اینکه دیگران درباره ما چه فکری می‌کنند، اهمیت نمی‌دهم. ما به خودمان فکر می‌کنیم. ما نقاط قوت و کیفیت خودمان را داریم و البته مثل همه تیم‌های دیگر، نقاط ضعفی نیز داریم. هیچ طرفی در حال حاضر کامل نیست. الان زمان صحبت‌کردن در زمین مسابقه است.
آن حس و حال‌ها و اظهارنظر‌ها به حساب آورده نمی‌شود، اما در آخر مسابقه، موضوعی که مهم است، عملکرد عالی و فوتبال بازی‌کردن خوب است و باید نتیجه را به خدا واگذار کرد. این چیزی است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

 



*ایران هرگز از مرحله گروهی جام جهانی صعود نکرده است. انتظارات از شما در قطر چگونه است؟

از نظر من، این بد نیست که این فشار را برای بالابردن مسئولیت‌ها، انگیزه و وظایف خود احساس کنیم، اما در داخل تیم انتظارات برای اینکه عملکرد خوبی داشتیم، دقیقا در همان سطح بقیه است. می‌خواهیم رو به جلو حرکت کنیم، بهتر باشیم و مطمئناً انتظارات خودمان را داریم تا به مرحله دوم جام جهانی برسیم. چیزی تغییر نکرده است. ما با همان اعتقاد و جاه‌طلبی به سومین جام جهانی خود می‌رویم.

*اولین بازی شما با انگلیس خواهد بود؛ تیمی که از شانس‌های قهرمانی است. آن‌ها چقدر قوی هستند؟

من خوشحالم که با انگلیس بازی می‌کنیم؛ همانطور که ما در فوتبال ایران خوشحال شدیم که با پرتغال و اسپانیا بازی کردیم. ما خوشحال هستیم که با بهترین تیم‌های جهان بازی می‌کنیم چراکه این زندگی ماست. ما تلاش می‌کنیم در جمع بهترین تیم‌ها و بازیکنان جهان باشیم.
آنجا بودن برای ما یک لحظه شادی است. ما تمام زندگی خود را تلاش می‌کنیم تا در جام جهانی باشیم. وقتی به جام جهانی می‌رویم، ما به‌عنوان بازیکنان کم نام و نشان به آنجا خواهیم رفت، اما وقتی ما در میان ۳۲ تیم برتر جهان هستیم، خب بیایید از آن لذت ببریم.

*شما به دلیل کار کردن در منچستریونایتد، با انگلیس و ناکامی‌های تیم آن آشنا هستید و پیش‌تر شاهد شکست‌های آن‌ها هم بوده‌اید.

انگلیس تیم سطح بالایی است. شکی نیست که در طول چند سال گذشته و در سطح ملی، انگلیس با آماده‌سازی بهتر و دید شفاف‌تر، رشد کرده است. این از نتایج انگلیس در زمین مسابقه مشخص است. اما من نمی‌خواهم بگویم که این تیم یا بازیکنان آن از روز‌هایی که «دیوید بکام» یا «پل اسکولز» بودند، بهتر هستند. آن‌ها در آن نقطه نیستند، اما در حال حاضر تفاوت در این است که انگلیس مسیر و دید روشن را نشان داده که بازیکنان و تیم به کدام مسیر باید بروند. این ویژگی‌ها تیمی را درست می‌کند که انسجام بیشتری دارد و قادر به رقابت است.
اما این جام جهانی متفاوت است چراکه ما با آماده‌سازی کاملا متفاوتی روبرو هستیم. زمان‌های کوتاه استراحت بین بازی‌ها و برگزاری رقابت‌ها در ماه نوامبر کاملا شرایط متفاوتی را در مقایسه با جام‌های جهانی قبلی رقم زده است. ما بازیکنانی در اروپا داریم که وقتی به قطر می‌آیند، در ۱۵ تا ۲۰ بازی به میدان رفته‌اند. در جام‌های جهانی قبلی آن‌ها با ۶۵ تا ۷۰ بازی به تورنمنت می‌آمدند. ببینیم چه می‌شود.

*بازی شما با آمریکا هم آخرین بازی است و ممکن است تیم صعودکننده را تعیین کند. شما سابقه مربی‌گری در MLS در دهه ۹۰ را داشتید. تیم آمریکا و پیشرفت آن‌ها را چگونه می‌بینید؟

من پیشرفت‌هایی را می‌بینم. پیشرفت فوتبال را در هر جایی می‌بینم. اکثریت مردم آن‌را نمی‌بینند، اما افراد حرفه‌ای چرا. فوتبال در آمریکا به جلو می‌رود؛ و بازیکنان سریع‌تر می‌شوند، سریع‌تر فکر می‌کنند و سریع‌تر تصمیم می‌گیرند. ما باید نسبت به آن آگاه باشیم.

این البته در تمام کشور‌های اتفاق می‌افتد، از جمله آمریکا، اما سال به سال رو به جلو می‌روند و با دیگر قاره‌ها مقایسه می‌شوند. حالا آن‌ها ارتباطاتی با بازیکنانی در کشور‌ها و مسابقات بزرگ دارند. بازیکنان آمریکایی در حال پیشرفت سریع هستند و با کشور‌ها و قاره‌های دیگر مقایسه می‌شوند.

*آیا ایران می‌تواند همه را در جام جهانی غافلگیر کند؟

آنچه ما در جام جهانی انتظار داریم، بازی‌ها، مسایقات و عملکرد فوق‌العاده است. ایران، انگلیس، ولز، اسپانیا، پرتغال، آمریکا و همه باید فقط به یک هدف چشم داشته باشند؛ ایجاد شادی، خوشحالی و افتخار برای هواداران‌مان.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.