کد خبر: ۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
ما می‌توانستیم به صورت هوشیارانه و هوشمندانه طرح‌هایی را پیاده و از نمادهای کشور استفاده کنیم اما مورد تایید هیئت رییسه و سایر دوستان قرار نگرفت.

تیم ملی فوتبال ایران که در ادوار گذشته جام جهانی، با کیت‌های آدیداس، پوما و آل‌اشپورت در مسابقات شرکت کرده بود، این‌بار با لباس‌های تولیدشده توسط برند داخلی "مجید" وارد این رقابت‌ها خواهد شد.

واکنش مالک مجید به منتقدان لباس تیم ملی / چرا طرح ها برگشت خورد؟

مخاطب ۲۴- به نقل از ورزش سه؛ شب گذشته طی مراسمی در سالن همایش‌های برج میلاد، به صورت رسمی از طرح پیراهن‌های تیم ملی برای حضور در جام جهانی رونمایی شد تا این طرح که در نگاه اول یک پیراهن سفید ساده، تنها با طرح پوست یوز ایرانی روی آستین‌ها به نظر می‌رسد، انتقادات هواداران را در پی داشته باشد.

در همین راستا خبرنگار "ورزش سه" امروز طی گفت‌وگویی با مجید ساعدی‌فر، مالک برند مجید از او درباره این طرح و همچنین مسیری که مجید برای به دست آوردن امتیاز پیراهن تیم ملی برای جام جهانی پیش رفت، صحبت کرد و از او درباره کیفیت این لباس‌ها سوال کرد.
طرح‌های مختلفی داشتیم، اما فدراسیون مخالفت کرد؛ کمپانی مجید: هیچ تفاوتی با نایکی و آدیداس نداریم ما می‌توانستیم به صورت هوشیارانه و هوشمندانه طرح‌هایی را پیاده و از نماد‌های کشور استفاده کنیم، اما مورد تایید هیئت رییسه و سایر دوستان قرار نگرفت. کمپانی مجید: هیچ تفاوتی با نایکی و آدیداس نداریم
به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتبال ایران که در ادوار گذشته جام جهانی، با کیت‌های آدیداس، پوما و آل‌اشپورت در مسابقات شرکت کرده بود، این‌بار با لباس‌های تولیدشده توسط برند داخلی "مجید" وارد این رقابت‌ها خواهد شد.

شب گذشته طی مراسمی در سالن همایش‌های برج میلاد، به صورت رسمی از طرح پیراهن‌های تیم ملی برای حضور در جام جهانی رونمایی شد تا این طرح که در نگاه اول یک پیراهن سفید ساده، تنها با طرح پوست یوز ایرانی روی آستین‌ها به نظر می‌رسد، انتقادات هواداران را در پی داشته باشد

 

.

در همین راستا خبرنگار "ورزش سه" امروز طی گفت‌وگویی با مجید ساعدی‌فر، مالک برند مجید از او درباره این طرح و همچنین مسیری که مجید برای به دست آوردن امتیاز پیراهن تیم ملی برای جام جهانی پیش رفت، صحبت کرد و از او درباره کیفیت این لباس‌ها سوال کرد.


این مصاحبه را در ادامه می‌خوانیم:

* شب گذشته مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی برگزار شد؛ شما در این مراسم حضور داشتید؟
متاسفانه من دیشب حضور نداشتم، چون فدراسیون از من خواسته تا ۴۸ ساعت آینده لباس‌های تیم ملی را تهیه کنم و به همین دلیل، مجبور شدم به کارخانه اندیمشک سفر کنم و در حال حاضر هم در اندیمشک هستم و سعی می‌کنم که لباس‌ها را ظرف ۴۸ ساعت، تهیه کنیم.

* می‌خواهم درباره جزییات طرحی که شب گذشته از آن رونمایی شد، صحبت کنید.
در ابتدا قرار بود طرح پیراهن تیم ملی، کاملا ساده باشد، اما گروهی به عنوان نماینده ارشاد در جلسه هیئت رییسه فدراسیون حاضر شدند و توافق کردند که بر روی شانه‌های این طرح ساده که قرار بود کاملا سفید یا قرمز باشد، از پوست یوزپلنگ استفاده بشود. اگر پیراهن را از نزدیک دیده باشید، مشخص است که دوخت آن در سطح بالایی است، چون تلفیق و الهامی از دو برند جهانی بزرگ باعث انتخاب این برش شده است؛ برش ساده‌ای هم نیست، اما ظاهرا از دور، پیراهن ساده به نظر می‌رسد. هر کسی از نزدیک پیراهن را ببیند، متوجه می‌شود که تکنیک دوختی که مورد استفاده قرار گرفته، کار ساده‌ای نیست.

چقد برای طراحی این پیراهن وقت گذاشته شده است؟
زمان بسیار زیادی برای تهیه و طراحی پیراهن تیم ملی گذاشته شد. ما بیش از ۳۰ طرح ارائه دادیم، اما برگشت داده می‌شد و می‌گفتند این طرح شلوغ است یا این طرح با آثار باستانی ایران همخوانی ندارد و .... ما از آثار باستانی، فرش ایرانی و بسیاری از طرح‌های دیگر استفاده کردیم، اما هر کدام به طریقی ریجکت شدند. در مجموع فکر می‌کنم چیزی حدود ۳ تا ۴ ماه زمان برد.
لباس تیم ملی برای جام جهانی قطر 2022
* نظر شما درباره انتقاداتی که پس از رونمایی از پیراهن، از سوی هواداران مطرح شد، چیست؟ مشخصا انتقاد اصلی به طرح مطرح شده است؛ اینکه این طرح ساده و بدون جزییات، قرار است چه چیزی را نشان بدهد.
همانطور که گفتم طرح خیلی ساده نیست و اگر پیراهن را از نزدیک ببینید از تکنیک و سختی دوخت و همچنین مخلوطی که از تور و پارچه با الیاف مکروفایبر تهیه شده، کاملا مشخص است که طرح ساده نیست، ولی انتقادات مردم همیشه قابل قبول است. ما انتقادپذیر هستیم، اما‌ای کاش این انتقادات مقداری تخصصی‌تر بود نه احساسی. اگر از نظر تخصصی به طرح نگاه کنید و به پارچه‌ای که با تکنولوژی کول مکس انتخاب شده و الیاف نخی که به صورت مکروفایبر تهیه شده تا لباس را برای بازیکنان، سبک و راحت کند، توجه کنید متوجه می‌شوید که لباس آنچنان هم ساده نیست، اما باز هم تاکید می‌کنم مشتری همیشه حبیب خداست.

* باتوجه به اینکه برای مثال پیراهن تیم ملی ژاپن ترکیبی از فرهنگ، موفقیت ورزشی، اصالت و کیفیت را ارائه می‌کرد، فکر می‌کنید شما هم توانسته‌اید چیزی را که شایسته تیم ملی ایران باشد، تولید کنید؟
در درجه اول ما در فیفا محدودیت رنگی داریم و پیراهن باید یا سفید باشد و یا قرمز و قوانین و مقررات هم اجازه نمی‌دهند که هر شکلی مثل نقشه یا چیز‌هایی از این دست روی لباس قرار داده شود، اما ما می‌توانستیم به صورت هوشیارانه و هوشمندانه طرح‌هایی را پیاده و از نماد‌های کشور استفاده کنیم، اما مورد تایید هیئت رییسه و سایر دوستان قرار نگرفت. این طرح انتخاب شخص من نبوده و طرح مورد تایید فدراسیون فوتبال است. ما تا جایی که می‌توانستیم، سعی کردیم نشانی از یوز را به خاطر پشتیبانی از محیط زیست، روی شانه لباس نگه داریم. منطقی نیست که کشور‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد، اما نکته‌ای که مهم است، داشتن یک فرهنگ پشت لباس است. همانطور که توضیح دادم کاری که ما به پیشنهاد دوستان توانستیم انجام بدهیم، این بود که در کنار سادگی از محیط زیست هم پشتیبانی کنیم.

در مجموع با توجه به اینکه اصولا مردم نسبت به لباس‌های داخلی، نگاهی اغلب منفی دارند، شما چه دیدگاهی نسبت به نظرات مردم دارید؟
مردم ما مقداری مشکل‌پسند هستند و، چون تجربیات پوشیدن جنس خارجی را دارند، انتظارات‌شان هم در سطح اجناس خارجی است. شاید اگر ما هم امکانات برند‌هایی مثل نایک و آدیداس و ... را در ماشین آلات، تهیه پارچه و تکنولوژی در اختیار داشتیم، پیشرفت بهتری صورت می‌گرفت. به هر حال ما سعی کردیم با داشته‌های خودمان، بهترین‌ها را انجام بدهیم، اما باز هم تا زمانی که یک تفکر منفی پشت مشتری باشد، کار سخت‌تر است. به هر حال نظر مردم برای ما محترم است. دیدگاه شخصی من این است که همیشه رو به بهبود باشیم و من هم همیشه انتقادات را به جان خریده‌ام و سعی کردم کارهایمان را رو به جلو ببریم و برای بهتر شدن اصلاح کنیم.

* لباس‌های برند مجید، در مقایسه با برند‌های خارجی از چه کیفیتی برخوردار هستند؟
از نظر کیفیت و دوخت، هیچ اختلافی با برند‌های بزرگ وجود ندارد، چون ما تا حدودی دارای تکنولوژی هستیم و آخرین مدل‌های ماشین آلات دوخت البسه یا تکنولوژی چاپ‌ها را داریم و پارچه‌ای هم که انتخاب شده، وارداتی است و از یک کارخانه بزرگ در تایلند وارد شده که بیشتر برندها، پارچه‌های خود را از آنجا تهیه می‌کنند؛ این لباس با استفاده از تکنولوژی‌های روز طراحی شده و نخی هم که استفاده شده، خاص و صد درصد پلی استر است و بنابراین من تفاوتی نمی‌بینم.

* آیا با بازیکنان و سرمربی تیم ملی درباره لباس صحبت شده و آن‌ها از کیفیت و طرح لباس ابراز رضایت کرده‌اند؟
جلسه‌ای با آقای کی‌روش گذاشتند و من هم در جلسه حاضر شدم. ایشان تمام البسه‌ها را دیدند و نظرات فنی خود را بیان کردند و ما هم پذیرفتیم و نکاتی را که خواسته بودند، روی البسه پیاده کردیم. ایشان کاملا از طرح و جنس البسه‌ها راضی بودند، اما متاسفانه آن روز، فرصتی نبود که نظر بازیکنان را هم جویا شویم.

* لباس دوم، لباس دروازه‌بانی، پولوشرت و سویشرت قبل بازی چه طرحی دارد؟ آیا بین طرح‌ها هماهنگی وجود دارد؟
لباس دوم دقیقا شبیه لباس اول و به رنگ قرمز است و لباس دروازه‌بانی هم در سه رنگ سبز فسفری، مدادی و ... طراحی شده که در آن هم نقش پوست یوزپلنگ روی آستین‌های آن نقش بسته است، ولی البسه هتلی با تکنیک بالا و طرح‌های لاکچری دوخته شده است. همه این طرح‌ها، مورد تایید فدراسیون، بخش تعیین معاملات فدراسیون و گروه سه‌نفره شامل رییس فدراسیون، سرپرست تیم ملی و شخص متخصص در دوخت البسه قرار گرفت و در نهایت هم آقای کی‌روش مهر تایید را روی آن زدند و ظاهرا راضی هستند.

لباس تیم ملی

لباس دوم تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی قطر، قرمز رنگ است و روی آستین‌های آن، همانند پیراهن اول، طرح یوز ایرانی به چشم می‌خورد.

* به عقب‌تر برگردیم؛ شما چطور توانستید امتیاز پیراهن ایران در جام جهانی را به دست بیاورید؟
فدراسیون یک فراخوان زد و چندین لیست داد و از تمام شرکت‌کنندگان قیمت و نمونه البسه خواست. چندین شرکت خارجی و دو شرکت ایرانی شرکت کردند و فدراسیون هم آن‌ها را بررسی کرد و من هم در تمام جلسات، بدون دفاعیه‌ای گوش می‌کردم. در نهایت دوستان تصمیم گرفتند از شرکت داخلی مجید که برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده و از بیش از ۲۰۰ خانواده حمایت می‌کند، انتخاب کنند. فکر می‌کنم برای فدراسیون خیلی مهم بود که از تولیدات داخلی استفاده کنند و به همین دلیل شرکت من را انتخاب کردند.

* از نظر اقتصادی این قرارداد چه توجیهی برای شما داشت؟ فقط اینکه تبلیغات گسترده برای شرکت مجید صورت می‌گیرد و اعتبار آن را بالا می‌برد یا قرار است برای فروش هم برنامه داشته باشید؟
از نظر مادی این قرارداد به ضرر شرکت است و این هم به خاطر رعایت نشدن کپی رایت در ایران است که ما در گذشته هم با این معضل بزرگ برخورد کردیم و چندین سال در سه مرحله، به استقلال لباس دادیم و نتوانستیم از طریق فروش البسه تیمی که اسپانسر آن بودیم، درآمدزایی کنیم، اما همین که این اعتبار را به من دادند ارزش بالایی دارد. من عرق ملی بالایی نسبت به ایران دارم و همه می‌دانند که هشت سال بدون هیچ حقوق و قراردادی به عنوان فیزیوتراپ تیم ملی کمک کردم و الان هم که از من کمک خواستند، دست رد نزدم و پیشنهاد را قبول کردم. در عقد قرارداد، چک و چانه‌هایی در قیمت و تخفیف‌ها بود، ولی فکر می‌کنم در حال حاضر شرکت مجید باید سالانه برای ۱۹ تیم فدراسیون، چیزی حدود ۳۰ میلیارد هزینه کند. از نظر تبلیغاتی هم می‌شود به شرکت کمک کرد و ما هم خوشحالیم که به شرکت اعتماد شده و با افتخار این اعتماد را به جان می‌خریم و سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است مقابل فدراسیون روسفید باشیم.
برای فدراسیون انتخاب مجید چه توجیهی داشت؟ شما چه میزان تولید را با چه هزینه‌ای در اختیار فدراسیون قرار می‌دهید؟
ما به اندازه کافی با فدراسیون کار کرده‌ایم و بار‌ها پیش آمده که جنس خواستند و در کمتر از ۲۴ ساعت، ما برای آن‌ها تهیه کردیم؛ هر زمانی کمبود، کسری و اردو‌های غیرمنتظره داشتند، ما توانستیم خواسته‌های آن‌ها را برآورده کنیم. در واقع یکی از امتیازات ما، این است که در دسترس فدراسیون هستیم و فکر می‌کنم این، یکی از بزرگترین امتیازات برای اعتماد به ما بود. با این شرایط، فدراسیون با این مشکل مواجه نیست که شرکت‌های خارجی ممکن است نتوانند جنس برسانند؛ ما در اندیمشک، منطقه اروند آبادان، تهران و سلمانشهر مازندران کارگاه داریم و بیش از ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند و فکر می‌کنم بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانیم سفارشات فدراسیون را انجام بدهیم. از طرفی فدراسیون البسه بزرگسالان (فوتبال، فوتسال، ساحلی) را به صورت رایگان دریافت می‌کند و باقی البسه‌ای که قصد خرید آن را دارند در سال اول تا ۱۰ میلیارد، سال دوم تا ۱۱ میلیارد و سال سوم تا ۱۲ میلیارد رایگان است و اگر هم پس از آن خریدی داشته باشند، با تخفیف ارائه خواهد شد. فکر می‌کنم این قرارداد، بهترین قرارداد برای فدراسیون نسبت به سال‌های گذشته بوده است.

* فکر می‌کنید در یک فضای آزادانه تجارت، شایسته این رایت هستید؟
شک نکنید ما نسبت به بازار بین‌الملل بیگانه نیستیم و چندین سال است که در بازی‌های جهانی والیبال فعال هستیم؛ در سال ۲۰۱۳، چهار جام جهانی در چهار رده سنی والیبال ساحلی را برگزار کردیم و همانطور که اطلاع دارید در المپیک ریو ۲۰۱۶ و المپیک توکیو ۲۰۲۱، حرف‌هایی برای گفتن داشتیم و حتی طوری شده بود که رییس کمیته جهانی، خواستار پوشیدن ماسک‌های ما بودند و کسانی که مدال‌های قهرمانان را توزیع می‌کردند، از ماسکی که ما برایشان تولید کرده بودیم، استفاده می‌کردند. صاحبان شرکت‌های بزرگی که در حال حاضر غول‌های ورزشی هستند، با امکانات و کار‌های کوچکی شروع کردند، اما ما با یک پشتوانه بزرگ، این کار را آغاز کردیم. فکر می‌کنم من تنها شخص در ایران، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب باشم که تا این حد در صنعت ورزش سرمایه‌گذاری کرده است. ضمن اینکه ما در تولید البسه رشته‌های تخصصی متفاوت مثل کشتی، دوچرخه‌سواری، بسکتبال، والیبال، فوتبال، قایقرانی و ... هم فعالیت می‌کنیم و حتی همین الان هم در حال صحبت با فدراسیون قایقرانی مجارستان هستم که همیشه قهرمانانی در المپیک و رده‌های جهانی داشته تا انشاالله از البسه ما استفاده کنند. ما به قدری اعتماد به نفس و توانایی داریم که بتوانیم پاسخگوی سفارشات فدراسیون‌های خارجی هم باشیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.