کد خبر: ۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
مردم دلار گران می خرند. مسعود توکلی سخنگوی بازار متشکل ارزی با تأکید بر اینکه آمار عملکرد بازار نشان می‌دهد صراف‌ها فروشنده اصلی این روزها هستند، گفت: چرا در شرایطی که صراف‌ها در کانال ۳۴هزار تومان فروشنده هستند، مردم ۲هزار تومان گران‌تر دلار می‌خرند؟

دلار گران تر از قیمت اصلی است؟ مخاطب ۲۴- به نقل از تسنیم؛ مسعود توکلی، اظهار داشت: هدف بانک مرکزی از راه‌اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی، جلوگیری از اتلاف وقت متقاضیان خرید ارز در مقابل برخی صرافی‌هاست؛ با این روش متقاضیان می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از سطح شهر و صرافی‌های نزدیک محل سکونتشان دریافت کنند.

دلار گران

وی با تأکید بر اینکه اختلال‌های سامانه برخط بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته برطرف شده و تا آخر هفته ایرادات باقی‌مانده نیز رفع خواهد شد، تصریح کرد: با تغییرات سامانه و رفع اختلالات، فرایند تعیین زمان مراجعه به صرافی‌ها برای خرید ارز از طریق سامانه سرعت خواهد گرفت.

توکلی تأکید کرد: راه‌اندازی سامانه برخط خرید و فروش ارز و اطلاع‌رسانی به مردم درباره خرید از این سامانه و تسری یافتن آن بین فعالان بازار باعث می‌شود که تمام صرافی‌های مجاز وارد معامله شوند و این توزیع تقاضا بین صرافی‌ها بار روانی را کاهش می‌دهد و صف‌ها را از بین می‌برد.

سخنگوی بازار متشکل ارزی از احتمال افزایش سهمیه ارزی روزانه صرافی‌ها خبر داد و گفت: الآن حداکثر سهمیه روزانه صرافی‌ها برای برداشت از بانک ۱۰۰ هزار دلار است، ولی احتمال افزایش این رقم در روز‌های آینده وجود دارد که البته در خصوص میزان خرید آن‌ها از بازار متشکل هیچ محدودیتی نیست و می‌توانند تا سقف وضعیت خود نسبت به خرید خود از بازار اقدام نمایند.

توکلی ضمن اشاره به اینکه با تخلیه اثرات روانی از بازار، قیمت‌ها به تعادل می‌رسد، افزود: صراف‌ها دلار را در کانال ۳۴ هزار تومان در بازار متشکل ارز می‌فروشند و اینکه مردم در این شرایط دلار را در کانال‌های بالاتری خریداری می‌کنند جای تأمل دارد! بخش قابل توجهی از فروشندگان ارز در بازار توافقی صرافی‌ها هستند، یعنی معامله بین صرافی‌ها در نرخ‌های پایین انجام می‌شود و صرافی‌ها حاضر هستند دلار خود را با قیمت‌های کمتر از حدود دو هزار تومان پایین‌تر از بازار آزاد بفروشند و تمایلی به خرید دلار با نرخ‌های بالا ندارند.

به گفته این مقام مسئول در بازار متشکل ارزی، صرافان به عنوان فعالان حرفه‌ای بازار در نرخ‌های بالا نه تنها خرید نمی‌کنند بلکه فروشنده هستند بنابراین چگونه است که افراد در بازار غیررسمی دلار با قیمت بالا خریداری می‌کنند؟

وی تأکید کرد که مشکلی در عرضه ارز در بازار نداریم؛ این گمانه که تقاضا در بازار ارز زیاد شده و ارز کم است درست نیست و شرایط عادی است و اخباری از این دست بار روانی را به جامعه تحمیل می‌کند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.