کد خبر: ۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:همکاران ما در ماه مبارک رمضان به خودروهای فاقد معاینه فنی تذکر می‌دهند ولی پس از عید فطر، پلیس از ابزارهای دیگری برای کنترل معاینه فنی استفاده کرده و اقدامات سختگیرانه‌ای را برای کنترل معاینه فنی انجام خواهد داد.
سایت تدابیر: سردار تیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود در مرکز معاینه فنی نیایش با تاکید بر اینکه کنترل معاینه فنی خودروها از اولویت‌های پلیس راهور است، با اشاره به در پیش‌ِرو بودن فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی اظهار کرد:

 با توجه به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان، موج سفرهای تابستانی آغاز می‌شود لازم است همشهریان نسبت به کنترل معاینه فنی خودروهای خود حساسیت بیشتری داشته باشند چراکه فلسفه معاینه فنی، پیشگیری از وقوع تصادفاتی است که بر اثر نقایص فنی خودروها رخ می‌دهد. از این رو پلیس راهور تهران بزرگ موضوع کنترل معاینه فنی خودروهای پایتخت را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و در این ماه، تلاش می کنیم تا با اطلاع‌رسانی و ارائه تسهیلات، رانندگان تهرانی را به سمت مراکز معاینه فنی سوق دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بررسی‌های میدانی سال گذشته در تهران نشان داد که کمتر از 15 درصد خودروهایی که باید معاینه فنی داشته باشند، فاقد گواهی این معاینات بودند.

وی با انتقاد و گلایه از قانون معاینه فنی و الزام خودروها به اخذ گواهی این معاینات بعد از گذشت 5 سال از عمر خودرو، گفت: ما معتقدیم اخذ گواهی معاینه فنی پس از گذشت 5 سال از عمر خودروها، کارآمد نیست و باید این زمان کاهش یابد چراکه در کشورهای دیگر دنیا نیز، اخذ معاینات فنی تنها پس از گذشت کمتر از 2 سال، الزامی می‌شود.

حسینی ادامه داد: با توجه به قانون فعلی معاینه فنی و الزام به اخذ این معاینات پس از 5 سال از سپری شدن عمر خودروها، تنها 40 درصد خودروهای شهر تهران مشمول این قانون و اخذ معاینه فنی می‌شوند و از این رو باید این قانون اصلاح شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه بیشترین نقش معاینات فنی در پیشگیری از وقوع تصادفات است، افزود: معاینه فنی در موضوع آلودگی هوا، کمتر از 10 درصد اثرگذار بوده و بیشترین تاثیر آن در بحث پیشگیری از وقوع تصادفات است.

وی با اشاره به جریمه 40 هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی، به خودروهایی که هنوز اقدام به اخذ معاینه فنی نکرده‌اند هشدار داد و گفت: در ماه مبارک رمضان همکاران ما اقدام به تذکر به خودروهای فاقد معاینه فنی می‌کنند ولی پس از عید فطر، پلیس از ابزارهای دیگری برای کنترل معاینه فنی استفاده کرده و اقدامات سختگیرانه‌ای را برای کنترل معاینه فنی انجام خواهد داد.

حسینی با اعلام خبر متصل شدن تمام مراکز معاینه فنی به شبکه «سیمفا» افزود: با راه‌اندازی سامانه «سیمفا» امیدواریم هرچه زودتر این سامانه به سامانه کنترل هوشمند متصل شود تا عدم اخذ معاینه فنی نیز همچون سرعت غیرمجاز و سایر تخلفاتی که به صورت هوشمند کنترل می‌شوند، به صورت سیستماتیک بررسی شده و متخلفان به صورت هوشمند جریمه شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که پیش از این انتقاداتی نسبت به سیستم معاینه فنی خودروها داشته و عنوان کرده بود معاینات فنی را قبول ندارد، گفت: هنوز هم معتقدم معاینه فنی باید موجب رفع ایرادات شود و معایناتی که به رفع ایرادات ختم نشود، مورد قبول ما نیست. البته سیستم جامع «سیمفا» باعث کاهش تخلفات خواهد شد ولی باید همزمان با رشد صنعت خودرو، تجهیزات این مراکز نیز ارتقاء یابد.

وی در خصوص طرح LEZ نیز گفت: هم اکنون این طرح در شورای عالی ترافیک در حال بررسی است و پلیس نیز در صورت ابلاغ این طرح، آن را اجرا خواهد کرد.

منبع: سایت عصر ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.