کد خبر: ۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
پیش بینی قیمت سکه با توجه به رشد عوامل بنیادی، ذاتا برای حرکت در مسیر صعودی آمادگی دارد اما مهمترین انگیزه، شکستن رکورد‌هایی است که عموما از پاییز سال ۱۳۹۹ پابرجا باقی ماند‌ه‌اند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه طلا در هفته منتهی به ۱۳ آبان ۱۴۰۱، با اشتیاقی مثال‌زدنی دست به‌دست هم دادند و همه‌کار کردند تا اتفاقی تاریخی رقم بخورد. به‌خاطر همین شلوغ‌کاری‌ها ممکن است تصور می‌کنید عدد ۱۶ میلیون و پنج هزار تومان که روز پنجشنبه ۱۲ آبان، جلوی قیمت سکه امامی ثبت شده، رکوردشکنی تازه به‌حساب می‌آید. اگر واقعا چنین تصوری دارید، سخت اشتباه می‌کنید. درست است که دلار پس از پشت‌سر گذاشتن شش روز معاملاتی در هفته دوم آبان با پیشروی ۶.۳۸ درصدی، توانست با همدستی هر گرم طلا و انس جهانی، سکه امامی را به کانال ۱۶ میلیون تومان هل بدهند، اما بررسی تاریخچه قیمت‌ها در بازار طلا نشان می‌دهد رکورد‌های تاریخی حداقل تا پیش از شروع معاملات رسمی روز شنبه ۱۴ آبان دست‌نخورده باقی می‌مانند. با توجه به رشد ارزش جهانی انس تا هزار و ۶۷۴ دلار، افزایش قیمت دلار و گرانی طلا در بازار داخلی، به‌نظر می‌رسد از روز ۱۴ آبان تا روز پنجشنبه ۱۹ آبان باید منتظر چنگ انداختن سکه به رکورد‌های قدیمی باشیم.

پیش‌بینی قیمت سکه در آبان

سکه امامی؛ ۱۱۶ هزار تومان

به گزارش فرارو، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید که در بازار با نام سکه امامی شناخته می‌شود، در شروع هفته دوم آبان، معادل ۱۵ میلیون و ۱۸ هزار تومان بود. در پایان همان روز سکه تمام بهار آزادی، ۴۳ هزار تومان ارزان شد. اگر بازار روند طبیعی خود را در پیش می‌گرفت، کاهش قیمت سکه تمام بهار آزادی باید در روز‌های بعدی ادامه پیدا می‌کرد، اما قیمت سکه، روز یکشنبه هشتم آبان ۴۹ هزار تومان رشد کرد. در روز دوشنبه هم ۲۳۹ هزار تومان گران شد و روز سه‌شنبه به ۱۵ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان رسید. چهارشنبه و پنچشنبه قیمت سکه به‌ترتیب ۲۹۶ هزار تومان و ۵۶ هزار تومان بالا رفت تا قیمت سکه در پایان هفته منتهی به ۱۳ آبان نهایتا روی جایگاه ۱۶ میلیون و پنح هزار تومان بایستد. این عدد ۱۱۶ هزار تومان با رکورد تاریخی فاصله دارد. قیمت سکه امامی در روز ۲۲ مهرماه سال ۱۳۹۹ روی قله ۱۶ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان قرار داشت.

سکه تمام طرح قدیم؛ ۴۵۵ هزار تومان

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در پایان هفته منتهی به ۱۳ آبان ۱۴۰۱، با رشد ۸۴۲ هزار تومانی که تقریبا معادل بازدهی شش درصدی است، روبرو بود. در ابتدای هفته، سکه طرح قدیم را ۱۴ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان می‌فروختند. وقتی اولین روز معاملات به پایان رسید، سکه طرح قدیم ۴۳ هزار تومان کاهش پیدا کرد، اما این روند ادامه نداشت و از روز یکشنبه هشتم آبان، ورق برگشت تا سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم پس از تجربه رشد ۱۸۹ هزار تومانی، ۱۵۲ هزار تومانی، ۲۵۳ هزار تومانی، ۲۴۱ هزار تومانی و بالاخره ۵۰ هزار تومانی در روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه روی ۱۵ میلیون و ۴۵ هزار تومان توقف کند. این عدد نسبت به ۱۳ آبان سال گذشته، سه میلیون و ۴۴۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده، اما نسبت به ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹ که رکورد تاریخی قیمت سکه طرح قدیم در آن به ثبت رسیده، ۴۵۵ هزار تومان کمتر است. قیمت سکه طرح قدیم در این روز به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

سکه نیم‌بهار آزادی؛ ۷۰۰ هزار تومان

قیمت سکه نیم‌بهار آزادی در معاملات روز هفتم آبان امسال، ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به هشت میلیون و ۱۸۰ تومان رسید. روز دوشنبه هشتم آبان شاهد رشد ۱۰۰ هزار تومانی این قطعه سکه بودیم. نهم آبان و دهم آبان هم به ترتیب ۵۰ هزار تومان و ۷۰ هزار تومان روی قیمت سکه نیم بهار آزادی رفت. وقتی پنجشنبه ۱۲ آبان، طلافروش‌ها و صرافی‌ها کرکره‌ها را پایین می‌کشیدند تا به تعطیلات آخر هفته بروند، ۲۰۰ هزار تومان دیگر به قیمت نیم سکه بهار آزادی اضافه شده بود. هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به معنای رشد ۴۵۰ هزار تومانی در طول یک هفته و معادل بازدهی ۵.۵ درصدی این نوع سکه است، اما نباید فراموش کرد که همین سکه در ۲۲ خرداد امسال تا ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیش رفت و پیش از این هم در ۲۲ مهرماه سال ۱۳۹۹، موفق به لمس سکوی ۹ میلیون تومان شده بود.

سکه ربع بهار آزادی؛ ۷۰۰ هزار تومان

سکه ربع بهار آزادی صبح روز شنبه هفتم آبان پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و در پایان همان روز به پنج میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید. ۲۴ ساعت بعد، قیمت سکه ربع ۱۰۰ هزار تومان دیگر گران شد و در روز نهم آبان روی پنج میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ایستاد. در پایان هفته منتهی به ۱۳ آبان سکه ربع بهار آزدی در جایگاه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آرام گرفت. بررسی تاریخچه بازار نشان می‌دهد قیمت سکه ربع بهار آزادی در ۲۲ خرداد امسال به ارتفاع شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده. سکه ربع بهار آزادی در بازه ۲۳ تا ۲۷ مهرماه همان سال نیز در محدوده بالاتر از شش میلیون مشاهده شده است. با این حساب قیمت سکه ربع بهار آزادی فعلا ۷۰۰ هزار تومان تا رکورد تاریخی خود فاصله دارد.

قیمت سکه گرمی؛ ۵۰ هزار تومان

قیمت سکه گرمی در پایان هفته منتهی به ۱۳ آبان ۱۴۰۱، روی جایگاه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ایستاد. این عدد در مقایسه با قیمت پایانی هفته گذشته، ۹۰ هزار تومان رشد را تجربه می‌کند، اما بررسی روزانه تحولات قیمت سکه گرمی خالی از لطف نیست، چون بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سکه گرمی در روز هفتم آبان، سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده. یک‌روز بعد به سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده و در روز‌های نهم و دهم آبان در همان محدوده دیده شده است. قیمت سکه گرمی چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ با رسیدن به سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان گردوخاک کرده، ولی روز پنجشنبه تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب می‌نشیند. اگر این عدد را به‌عنوان نرخ پایانی سکه گرمی در نظر بگیریم، نسبت به ۱۳ آبان سال گذشته با رشد، ۹۵۰ هزار تومانی روبرو می‌شویم، اما هنوز با قله تاریخی ثیت شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، حدود ۱۰۰ هزار تومان فاصله دارد. در این روز قیمت سکه گرمی به سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. رکورد قبلی در ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ با قیمت سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت شده بود.

پیش‌بینی قیمت سکه در هفته سوم آبان

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.