کد خبر: ۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
نقشه راه زیست بوم پرداخت هوشمند شهروندی با هدف حمایت و توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری پرداخت های هوشمند در بانک شهر رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی بانک شهر، در این مراسم که با حضور دکترسیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر، شهردار زنجان و شهردار شیراز برگزار شد، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر با اشاره به اینکه در این نقشه راه که محور اصلی آن تحلیل اطلاعات به دست آمده از داده های شهر هوشمند است،گفت: در این نقشه راه اهدافی همچون مدیریت کارآمد دارایی ها، منابع و خدمات، توسعه پایدار شهری، توسعه اقتصادی شهرها و در نهایت ارتقای سطح رفاه زندگی شهروندان دنبال می شود.
 
رونمایی از نقشه راه زیست بوم پرداخت هوشمند شهروندی در بانک شهر

در ادامه این مراسم نیز، مهندس حسام حبیب اله معاون فناوری اطلاعات بانک شهر به تشریح جزییات نقشه راه زیست بوم پرداخت هوشمند شهروندی پرداخت و تصریح کرد: در این نقشه راه که شعار اصلی آن« پرداخت شهروندی با یک کارت شهروندی، یکپارچگی در ابزارپرداخت» است، گام های اصلی شامل تدوین سند راهبردی پرداخت هوشمند شهروندی، اجماع بازیگران اصلی در خصوص اسناد راهبردی، تاسیس شرکت مشترک ارائه دهنده خدمات پرداخت شهروندی جذب منابع و سرمایه گذاری و استقرار زیرساخت مورد نیاز، انسجام شبکه پرداخت کشور در راستای توسعه کیف پول هوشمند و در نهایت پردازش متا دیتای استخراج شده از زیرساخت های مذکور برای تصمیم گیری اهداف عالی تعیین شده است.
حبیب اله با اشاره به آگاهی و شناسایی دقیق مشکلات و معضلات شهرها از سوی بانک شهر طی بیش از یک دهه گذشته، تاکید کرد: درهمین راستا چالش های فقدان پرداخت هوشمند شهروندی را می توان در "دسترسی محدود و غیر متمرکز به اطلاعات پرداخت شهروندی"، "عدم دسترسی به اطلاعات به هنگام برای تصمیم گیری لحظه ای در مورد مدیریت شهری"، "امکان پذیر نبودن پایش اطلاعات برای تصمیم گیری بلند مدت به منظور بهینه سازی"، "حجم سنگین تراکنش های پرداخت شهری از مسیر زیرساخت پرداخت بانکی" و "وجود چندین ابزار پرداخت غیرمتمرکز به ازای هر شهروند و برای هر شهر" دانست.
وی ادامه داد: ارائه خدمات سهل تر و ارزان تر به شهروندان، تجمیع و یکپارچه سازی تراکنش ها، تاثیر گذاری مثبت در مولفه های اصلی شهر هوشمند، صرفه جویی در هزینه ها، افزایش نظارت و کنترل، تخصیص صحیح منابع به فعالان اقتصادی، کاهش آلودگی محیط زیست و مصرف بهینه انرژی نیز از مزیت های استقرار پرداخت هوشمند شهروندی است.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه کاهش وابستگی به پول نقد در پرداخت های شهروندی، حذف ابزارهای تماسی پرداخت شهروندی، توسعه متوازن و کاربردپذیر در تمامی حوزه های پرداخت شهری و هدایت مدیریت شهری به سمت مدیریت داده محور جزو اهداف کلان این سند محسوب می شود، اظهار داشت: استقرار پلتفرم پرداخت یکپارچه هوشمند شهروندی در حداقل 15 کلان شهر کشور در حوزه های مرتبط با شهرداری ها، ناوگان حمل و نقل عمومی، اماکن گردشگری، ورزشی، تفریحی و رفاهی هم جزو اهداف عملیاتی زیست بوم پرداخت هوشمند شهروندی است.
حبیب اله با تاکید بر اینکه استقرار نظام یکپارچه پرداخت هوشمند شهری مبتنی بر کیف پول شهروندی ، بخش قابل توجهی از پرداخت کشور را به روش های غیر وابسته به ابزارهای فیزیکی سوق خواهد داد، گفت: تدوین این سند و فعالیت آن، گام موثری در پیشبرد اهداف بانک شهر در زمینه ارائه بهترین خدمات مالی به مشتریان خواهد بود.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره تامین میان بانک شهر و شهرداری تهران، زنجان و شیراز، عنوان کرد: این تفاهم نامه به منظورارتقای ظرفیت های تامین مالی در شهرداری ها منعقد شده است.
حبیب اله گفت: زنجیره تامین مالی قطعا موجب کاستن هزینه ها، افزایش بهره وری، کاهش تورم و اعتماد و اطمینان در این زنجیره می شود.
در ادامه فروزنده معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران هم با بیان اینکه شهرداری ها بانک شهر را یک بانک تخصصی در حوزه تامین نیازهای خود می دانند گفت: امروزه شهرهای بیشتری به اهمیت فناوری پرداخت هوشمند پی برده اند که نقش مهمی در دستیابی به چشم انداز شهر هوشمند ایفا می کند.
اسدی شهردار شیراز و فیروز فر شهردار زنجان هم در سخنانی با مهم بیان کردن وجود چنین اکوسیستم های مالی در نظام بانکی کشور ضمن استقبال از این سند و درخواست افزایش تعاملات تاکید کردند: با راه اندازی و توسعه زیست بوم پرداخت هوشمند شهروندی ، سرعت، سهولت و کیفیت در فعالیت های مالی اکوسیستم بانکی بسیار رشد خواهد کرد.
 
 
برچسب ها: بانک شهر
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.