کد خبر: ۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
هر فردی که دوران خدمت نظام وظیفه (سربازی) را گذرانده و دارای کارت پایان خدمت هوشمند باشد می تواند با پرداخت حق بیمه، مدت ایام سربازی خود را به سابقه بیمه پردازی خود اضافه کند.

چگونه خدمت سربازی را به سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه کنیم؟ هر فردی که دوران خدمت نظام وظیفه (سربازی) را گذرانده و دارای کارت پایان خدمت هوشمند باشد می‌تواند با پرداخت حق بیمه، مدت ایام سربازی خود را به سابقه بیمه پردازی خود اضافه کند. اگر شما قبل از سال ۱۳۸۵ خدمت نظام وظیفه را انجام داده باشید ممکن است خرید سابقه کار سربازی شما رایگان باشد.

چگونه خدمت سربازی را به سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه کنیم؟

مخاطب۲۴- فرد می‌تواند بلافاصله بعد از تمام شدن دوره سربازی درخواستش را ارائه کند. همچنین نیازی نیست که او در زمان ارسال درخواست تحت بیمه تامین اجتماعی یا به عبارتی بیمه‌پرداز این سازمان باشد. ۲ سال سابقه برای انجام این کار کافی است.

 

شرایط خرید سابقه بیمه سربازی

تبدیل شدن بیمه سربازی به سابقه کار به چند شرط نیاز دارد. بعد از مهیا کردن این شروط می‌توان برای خرید سابقه بیمه سربازی اقدام کرد:

1-  داشتن کارت پایان خدمت برای این فرآیند ضروری و لازم است. کارت پایان خدمت افراد زیر ۵۰ سال باید به صورت الکترونیکی باشد.

2-  فرد باید دو سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته‌باشد. در صورت نداشتن این سابقه امکان اضافه کردن دو سال بیمه سربازی به سابقه امکان‌پذیر نخواهد بود.

3-  مرحله بعدی، محاسبه آنلاین خرید بیمه سربازی، پرداخت هزینه به صورت نقدی یا قسطی از طریق سایت است.


ثبت درخواست خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۱

برای ثبت این درخواست باید به آدرس eservicesmi.tamin.ir مراجعه کنید. این سایت علاوه بر کار‌های غیر حضوری تامین اجتماعی سایت خرید بیمه سربازی هم هست. در اولین قدم باید کار ثبت نام در سایت را انجام دهید و نام کاربری و رمز ورود را حتما به خاطر بسپارید. این آدرس متعلق به انجام  امور مرتبط به سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری است.  

با وارد کردن موارد خواسته شده به پنل کاربری مربوط به خودتان وارد خواهید شد. در این قسمت باید از طریق آیکون بیمه‌شدگان که بالای صفحه است؛ به گزینه امور بیمه‌شدگان بروید و بعد از آن گزینه محاسبه خدمت سربازی را انتخاب کنید تا به صفحه مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی برسید.

پس از ورود به این بخش، تمامی اطلاعات مرتبط با شما درباره دوران خدمت سربازی را مشاهده خواهید کرد که از سوی ناجا در سایت تامین‌اجتماعی بارگذاری شده‌است. با توجه به این اطلاعات می‌توانید هزینه خرید بیمه سربازی را حساب کنید.

اگر کلا در این سیستم حساب کاری نداشته باشید یا کار از طریق آن برای شما مشکل باشد؛ می‌توانید با تهیه مدارک لازم برای خرید بیمه سربازی مثل اصل کارت پایان خدمت، کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی به شعبه‌های مورد نظر سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید. بعد از پر کردن فرم‌ها و ارائه مدارک لازم این کار با صرف کمی زمان بیشتر انجام خواهد شد.

اگر کارت پایان خدمت مفقود شده یا در دسترس نباشد؛ می‌توانید از اصل گواهی انجام خدمت سربازی که از تاریخ شروع و پایان خدمت در آن ذکر شده استفاده کنید.

قانون جدید خرید بیمه خدمت سربازی

افرادی که قبل از تاریخ (۷/۵/۱۳۸۵) در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی اشتغال داشته و به واسطه رابطه مزدبگیری دارای سابقه پرداخت حق‌بیمه بوده و پس از پایان خدمت نظام وظیفه مجدداً در مؤسسات و کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی اشتغال و مبادرت به تداوم بیمه‌پردازی نزد سازمان تأمین‌اجتماعی کرده باشند، مشمول ماده ۹۵ قانون تأمین‌اجتماعی بوده و از پرداخت حق‌بیمه دوران سربازی معاف می‌شوند.  همچنین آن دسته از متقاضیانی که خدمت نظام وظیفه آنان منطبق با شرایط فوق نیست، از شمول ماده ۹۵ قانون تأمین‌اجتماعی خارج و احتساب سوابق مدت خدمت موردنظر این قبیل افراد، موکول به داشتن دو سال سابقه پرداخت حق‌بیمه، بیمه‌پرداز بودن در زمان ارائه تقاضا و پرداخت حق‌بیمه متعلقه خواهد بود.


قیمت بیمه سربازی در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

بیمه سربازی هم مانند سایر بیمه نامه‌های دیگر هزینه‌هایی دارد که باید آن را پرداخت کرد. سوالی که ایجاد می‌شود این است که هزینه این بیمه نامه چقدر خواهد بود؟

قیمت خرید بیمه سربازی با توجه به آیین نامه‌ای که از سمت قانون گذار ابلاغ شده است و مطابق با فرمول محاسبه می‌شود. با توجه به این موضوع نمی‌توان یک قیمت مشخص یا ثابت برای خرید بیمه در نظر گرفت. می‌توانید با توجه به فرمول میزان حق بیمه را محاسبه کرد. فرمول محاسبه قیمت بیمه خدمت سربازی به شرح زیر است:

میزان حق بیمه = (نرخ) ۳۰% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

همچنین لازم به ذکر است که بدانید تنها ۷ درصد از مبلغ بیمه را باید بیمه‌گزار پرداخت کند و مابقی حق بیمه بر عهده دولت خواهد بود.


خرید قسطی سابقه کار سربازی

کار‌های مربوط به ثبت سابقه کار سربازی وقتی تمام می‌شود که تمامی هزینه‌هایش پرداخت شود. با مشخص شدن هزینه، آن‌هایی که می‌خواهند سابقه بیمه را به صورت نقدی بخرند تنها یک ماه برای واریز پول فرصت دارند.

از طرفی دیگر، ممکن است فردی در ابتدا میزان پول لازم برای خرید نقدی را نداشته باشد. برای چنین افرادی امکان خرید قسطی فراهم شده‌است.

به همین خاطر سازمان تامین اجتماعی برای دسترسی تمامی متقاضی‌ها به این فرصت اقساط دوازده ماهه‌ای را در نظر گرفته‌است. بهتر این است که تمامی اقساط سر موعد مقرر پرداخت شوند. در غیر این صورت، با عقب افتادن اقساط، روند محاسبه و قسط‌بندی باید از اول انجام شود.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.