کد خبر: ۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: در شستا ماموریت دانش بنیان را دنبال می‌کنیم. ماموریت دانش بنیان یکی از مهمترین مظاهر اقتصاد مقاومتی است.

مخاطب24-  ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جلسه شورای معاونین و مدیران عامل هلدینگ‌های شستا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص هیات های اندیشه ورز گفت: شستا یکی از هلدینگ ها بزرگ اقتصادی در کشور است که شرایط گوناگون باعث می شود افراد مختلف در جایگاه های مدیریتی گوناگون آمد و رفت داشته باشند . باید به این موضوع توجه کرد که چقدر می توان به آدم ها متکی شد .

اصلاح پرتفوی شستا راهبرد اصلی و جامع ما خواهد بود

 

وی با اشاره به تشکیل اندیشکده شستا افزود: یک هیات اندیشه ورزی و یک دانشکده می تواند افراد متخصص و صاحب نظر را به مجموعه اضافه کند. اندیشکده شستا ایجاد شد تا همگان را به اندیشه کردن تذکر بدهد. اندیشکده شستا متمم و مکمل است و وظیفه دارد صنعت، دانشگاه و صنوف رو کنار هم گردآورد.

مدیرعامل شستا تشریح کرد: برنامه ریزی و مدیریت راهبردی از ماموریت های اصلی تشکیل اندیشکده شستا است . باید از نخبگان اندیشه ورز در جهت پیشبرد اهداف این اندیشکده استفاده شود. اندیشکده شستا زمانی به اهداف خود می‌رسد که مدیران هلدینگ ها و شرکت ها نهایت همکاری را با آن داشته باشند. رسیدن به فهم مشترک از الزامات این مهم است .
وی افزود: رسیدن به فهم مشترک باعث سرعت یافتن ماموریت های اندیشکده شستا می شود . این سرعت نه به معنای شتاب زده گی بلکه به معنای سرعت مطمئنه با تعامل دوسویه فی مابین اندیشکده و شرکت‌های تابعه است .

بازیان با اشاره به میزگرد های تخصصی پیش بینی شده در اندیشکده شستا گفت: این میزگردها میدانی است که موضوعات کلان را ناظر به صنعت بررسی می‌کند. شستا باید راهبردی فکر کند و با دانش قدم بردارد .

وی با اشاره به لزوم توجه به تعدیل پرتفو هلدینگ ها تابعه تشریح کرد: تعدیل پرتفو قطعا نیاز به برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد. جامعیت و مانعیت اصلاح پرتفو باید با همکاری هلدینگ ها به دست آید .شناسایی مختصات مشارکت و همکاری در اصلاح پرتفو از امور مهم و اثر گذار است.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: الزامات اولیه اصلاح پرتفو باید مشخصا اعلام شود. در این خصوص شستا که وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را برعهده دارد باید در اصلاح پرتفو هلدینگ‌ها نقش آفرینی کند. برای اصلاح پرتفو با دیدگاه سیستمی کار را آغاز می‌کنیم. در دیدگاه سیستمی ، زیر سیستم هایی مشخص می شود که دارای ورودی ، خروجی و ساز و کار انجام کار، تعریف می شود.

وی با اشاره به اصلاحاتِ ناظر به برنامه ریزی تحولی شستا گفت: این برنامه تحولی در شستا یک بخش سیاست‌ها ، بخشی عملکرد و یک بخش دیگر ، گزارش های ناظر به حداقل ترین اصلاح هاست که نشان گر پیامد ها و آثار برنامه ریزی ها است.

وی افزود: در این اصلاحات، تکمیل ، خروج و بهینه کردن پرتفو را دنبال می نماییم. البته که باید مراقب بود افراط و تفریط صورت نپذیرد . بهترین راه پیش گرفتن اعتدال است . گام اول نگرش بایک نگاه نسبی است. اصلاح پرتفو را در ۶ ماهه دوم دنبال خواهیم کرد. برنامه راهبردی ۵ ساله شستا ناظر به برنامه راهبردی شرکت ها ست. در این زمینه اصلاح پرتفو راهبرد اصلی و جامع ما خواهد بود .

مدیرعامل شستا با اشاره به ماموریت های شستا گفت: ما در شستا ماموریت دانش بنیان را دنبال می‌کنیم. بین فعالیت دانش بنیان و ماموریت دانش بنیان تفاوت های زیادی است . ماموریت دانش بنیان یکی از مهم‌ترین مظاهر اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود : اهمیت، چیستی و چرایی اقتصاد دانش بنیان موجب شد در ساختار جدید شستا معاونت نوآوری و اقتصاد دانش بنیان را ایجاد کنیم.
بازیان تشریح کرد: در یک بازه زمانی بحث اقتصاد روی ریل کشاورزی بود . امروز اقتصاد بر روی ریل علم و دانش حرکت می کند .اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد بی وزن است چرا که در ذهن است . وزن دهی به اقتصاد دانش بنیان وظیفه ما مدیران است .

وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما ایجاد ارزش افزوده در خصوص سرمایه بین النسلی تحت مدیریت ما است. امروز باید تمام حرکات و برنامه ریزی ها با رویکرد دانش بنیانی باشد. مکررا بحث نوسازی و بهسازی در شرکت های تابعه را عنوان کردیم . این نو سازی می تواند از منظر دانش بنیانی دنبال شود .

 

 

 
برچسب ها: تامین اجتماعی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تصویر عاشقانه‌ای از پیمان معادی title
پیمان معادی درکنار همسرش فرانک قوانلو تصویری منتشر کرد.
سوزاندن جسد دختر بچه ۱۱ ساله توسط مادرش title
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
برگزیده
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.