کد خبر: ۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان به این سمت حرکت می‌کند که از یک دانشگاه معمولی به یک دانشگاه جامع تربیت معلم تبدیل شود گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که از این پس اگر کسی بخواهد از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شود، شش مهارت را کسب کرده باشد که در حیطه ساحت‌های تربیتی شش‌گانه ما قرار می‌گیرد.

به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از ایسنا؛ یوسف نوری مروری بر وضعیت دانشگاه فرهنگیان در زمانی که هدایت این وزارتخانه را برعهده گرفت داشت و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان را در شرایطی تحویل گرفتیم که حدود ۵۰ هزار دانشجو را جذب کرده بودند و برایش جا نداشتند؛ دوسال در شرایط کرونایی بودیم و آموزش‌ها غیرحضوری بودند.

شروط فارغ‌التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان/رفع مشکل تامین «خوابگاه» دانشجویان

 

وی افزود: کار خوبی برای جذب دانشجو انجام داده بودند، اما فضا و ظرفیت دانشگاه برای پذیرش هم مهم است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نسبت یک به ۱۱۱ اساتید به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: همچنین هیئت ممیزه دانشگاه فرهنگیان در وزارت علوم قرار داشت. معلم چندمهارتی و چندپایه نداشتیم. رشته مربی بهداشت را در دانشگاه فرهنگیان دایر کردیم و اقداماتی از این دست را در دست انجام داریم. علاوه‌ بر اینها ارتباطی میان دانشگاه شهیدرجایی و فارغ‌التحصیلان و هنرستان‌های ما وجود نداشت؛ دانشگاه فرهنگیان هم همینطور.

 

صدور مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه

 

نوری ادامه داد: اقدام مهم اول اینکه خوشبختانه هیئت ممیزه به دانشگاه فرهنگیان بازگشت. دوم آنکه ۱۵۰۰ مجوز جذب هیئت علمی اخذ شد که ۱۳۰۰ مجوز صادر شده و بخش اعظمی از این‌ها دکترمعلم‌ها هستند که البته تبدیل وضعیت آنها به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه، قیود و شرایطی دارد از جمله اینکه معدل و محل تحصیلشان خوب باشد. بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان جذب خواهند شد و حدود ۱۰۰۰ نفر دکتر معلم خواهند بود.

 

 

 

رفع مشکل تامین خوابگاه و کلاس‌های آموزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

 شروط فارغ‌التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان

 

وی با اشاره به اینکه برای اینکه فضا برای دانشجویان در دانشگاه مهیا باشد ۱۵ هزار دانشجوی سال آخر را وارد چرخه آموزش در مدارس کردیم اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع از فضاهای آموزش‌وپرورش را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم که مشکل خوابگاه و کلاس‌های آموزشی دانشجویان حل شود؛ باتوجه به اینکه امسال هم ۲۵ هزار دانشجوی جدید جذب کردیم و روند پذیرش دانشجو را متوقف نکردیم.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: دانشگاه فرهنگیان به این سمت حرکت می‌کند که از یک دانشگاه معمولی به یک دانشگاه جامع تربیت معلم تبدیل شود. پیش‌بینی کرده‌ایم که از این پس اگر کسی بخواهد از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شود، شش مهارت را کسب کرده باشد که در حیطه ساحت‌های تربیتی شش‌گانه ما قرار می‌گیرد.

نوری ادامه داد: همچنین فارغ‌التحصیلان ما باید به نرم افزارهای مختص کار خودشان مسلط باشند. اکثر دانشجویان ما رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور و  بسیار توانمند هستند و به خوبی از عهده فراگیری این مهارت‌ها برمی‌آیند. مهارت‌ها توسط ارزیابان حرفه‌ای احراز می‌شود و نه توسط آزمون چهارگزینه‌ای و مانند آن؛ به روال معمول، یک آزمون استاندارد هم تحت عنوان آزمون صلاحیت معلمی از فارغ التحصیلان گرفته خواهد شد. 

وی اضافه کرد که در حال تربیت معلم چندمهارتی و معلم چندپایه هستیم که در ردیف برنامه‌های مهم ما در دانشگاه فرهنگگیان قرار دارد. 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزشگاه‌های رانندگی سوالات گواهینامه را می‌فروشند؟ title
در کنار همه بازار‌ها سیاه‌های شناخته‌شده کشور، عجیب نیست که اخیرا شایعاتی درباره فروش سوالات گواهینامه به‌صورت غیرقانونی نیز مطرح شده است!
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
از بیماری‌های شایع فصل بهار چی می‌دونید؟ title
حساسیت‌های بهاری، آلرژی فصلی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا، آبله مرغان شایع‌ترین بیماری‌های دیده شده در فصل بهار هستند.
شما هم استرس جنگ با اسراییل را دارید؟ title
استرس باعث تغییرات فیزیولوژیکی مانند افزایش سطح هوشیاری، تنفس و ضربان قلب سریع‌تر، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و افزایش تنش عضلانی می‌شود.
خاله شادونه درباره حمله دیشب ایران به اسراییل چی نوشت؟ title
ملیکا زارعی در صفحه خود در اینستاگرام نسبت به حمله ایران به اسرائیل نوشت: امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند...
حمید معصومی‌نژاد: بازیگری مثل خبرنگاری سخت است title
حمید معصومی‌نژاد خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا با فیلم «سال گربه» برای اولین بار وارد دنیای سینما شد.
عشق فضای مجازی باعث طلاق در فضای حقیقی شد! title
مرد جوان وقتی متوجه شد همسرش علاقه زیادی به فضای‌مجازی دارد برای جدایی از وی درخواست طلاق داد.
برگزیده
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت title
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اینجانب به‌پیروی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و به‌پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیرو‌های مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.
برخورد پلیس با زنان بی‌حجاب با عنوان طرح نور title
طرح نور با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های در سراسر کشور و از سوی فرماندهی انتظامی کل کشور از امروز اجرا می‌شود.