کد خبر: ۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر در ۳ دانشگاه کشور مشخص شد.

مخاطب۲۴- آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در اتفاقات اخیر در ۳ دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران مشخص شد.

۴ دانشجوی بازداشتی دانشگاه شریف امروز یا فردا آزاد می‌شوند

جواد حسینی عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: متاسفانه ۷ نفر از دانشجویان در این تجمعات بازداشت شده اما یک نفر از آن فردای روز تجمع و ۶ نفر از آن‌ها در همان شب تجمع آزاد شدند.

وی افزود: ۴ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که در تجمعات بیرون از دانشگاه حضور داشتند، هنوز آزاد نشده‌اند. این افراد به دلیل حضور در تجمعات خارج از دانشگاه دستگیر شده‌اند. احتمالا این ۴ نفر نیز امروز یا فردا آزاد خواهند شد.

رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف نیز امروز در پیامی اعلام کرد: همچنان که پیگیر آزادی آن هفت فرزندم بعد از تجمع روز شنبه و دستگیری‌شان بودم، از لحظه شنیدن خبر احضار و نگهداشت این چهار عزیز دانشجو نیز مصرانه، با جدیت و تعامل سازنده به دنبال بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده و دانشگاه هستم. طبق آخرین تماس‌ها، ایشان در سلامت کامل بوده و بزودی در جمع ما خواهند بود. از همه شما تقاضا می‌کنم با حفظ آرامش خود در فضای حقیقی و مجازی، به تسریع روند کمک کنید.

وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه امیرکبیر

محمد مصطفی باغبان مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگویی با بیان اینکه در درگیری‌ها و تجمعات چند روز اخیر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هیچ دانشجویی از سمت معترضان یا بسیج دانشجویی بازداشت نشده است، گفت: البته تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در بازداشت به سر می‌برند؛ اما آنها در تجمعاتی خارج از محدوده دانشگاه بازداشت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد دانشجویان بازداشتی در دست نیست، تصریح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از همان ابتدای کار پیگیر وضعیت این دانشجویان از رئیس و معاونان دانشگاه بوده است.

تشکیل کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران

معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز در مصاحبه‌ای از تشکیل کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران خبر داد و اعلام کرد: با پیگیری‌های مکرر، بامداد روز پنج شنبه ۳۱ شهریور ماه دانشجویان بازداشت شده آزاد شدند. در چند روز گذشته دانشگاه با بخش قابل‌توجهی از خانواده‌های این دانشجویان ارتباط نزدیکی داشته است، که علی‌رغم همه نگرانی‌ها، با دانشگاه همکاری و همراهی کرده و با متانت و تدبیر، موضوع ایجاد شده را در سایه آرامش مورد نیاز پیگیری کرده‌اند. امیدواریم به زودی بتوان نگرانی سایر خانواده‌های دانشجویان را برطرف کرد. در این ارتباط لازم است از همکاری نزدیک و پیگیری‌های مکرر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکر و قدردانی شود.

برچسب ها: دانشجویان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.