کد خبر: ۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
به گفته سخنگوی کاخ کرملین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود، گفته است که مسکو همچنان برای مذاکره با اوکراین آماده است.

مخاطب۲۴- دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، می‌گوید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفته است که مسکو همچنان آماده مذاکره با کی‌یف است اما همزمان با تغییر شرایط، شروط آنها نیز تغییر می‌کند.

کرملین: پوتین همچنان آماده مذاکره با اوکراین است

پسکوف روز سه‌شنبه گفت: رئیس جمهور (روسیه) گفته است که مسکو همچنان برای مذاکره آمادگی دارد اما تغییر شرایط، شروط آنها را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد.

وی اضافه کرد که در رابطه با مذاکرات، مواضع اصلی دست‌نخورده مانده و پوتین از اردوغان خواسته تا به خاطر داشته باشد که این اوکراین بوده که از مسیر مذاکرات خارج شده است.

سخنگوی کرملین افزود: به طور کلی، اصول به قوت خود باقی است درست همانطور که تمام اهداف عملیات ویژه نظامی دست‌نخورده و بدون تغییر مانده است. در این دیدار همچنین تاکید شده که این طرف اوکراینی بوده که مذاکرات را ترک کرده و به همین دلیل عملیات ویژه نظامی ادامه یافته است.

پیش از این مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفته بود که پوتین در جریان دیدار با اردوغان در سمرقند، رئیس جمهور روسیه اذعان داشته که ادامه مذاکرات با کی‌یف همچنان محتمل است.

پوتین ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد و دلیل این اقدام خود را درخواست جمهوری‌های دونباس از وی برای پایان دادن به ظلم رژیم کی‌یف علیه آنها، عنوان کرد.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از این عملیات، حالا برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین از جمله جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون از جمعه گذشته آغاز شده و تا امروز (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت. شماری از سران کشورهای غربی از همین حالا مخالفت خود را با همه پرسی جاری در مناطق مذکور اعلام کرده و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان همچون استولتنبرگ دبیرکل ناتو، این همه‌پرسی را «ساختگی و غیرقابل پذیرش» خوانده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.