کد خبر: ۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
با توجه به مطرح شدن انتقاد جناب آقای طهماسبی،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با عنوان جزیره ای عمل کردن، شرکت مخابرات ایران اعلام می کند به عنوان یک مجموعه خصوصی بر اساس مواد قانون تجارت و تصمیمات حوزه رگولاتوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می کند، ضمن اینکه تمام پرداخت ها در حوزه حقوق و مزایا به کارکنان، بر طبق مواد قانون کار و آیین نامه شرکت مخابرات پس از خصوصی شدن انجام می پذیرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران،این شرکت به عنوان یک شرکت مادر تخصصی برابر مقررات قانون تجارت و مصوبات و الزامات مقرر حوزه رگولاتوری کشور (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ) و سیاست ها و مصوبات هیات مدیره و پروانه فعالیت صادره، تمام فعالیت های خود را با توجه به وسعت فعالیت‌ها و خدمت رسانی گسترده در سراسر کشور، در چارچوب مشتری مداری و حل مشکلات مخاطبان است علی رغم اینکه در بسیاری موارد، به علت تناسب نداشتن هزینه و تعرفه، امکان نگهداری، بازسازی و نوسازی شبکه نیز به صورت آن چه شایسته است، از مجموعه مخابرات به عنوان دارنده شبکه زیرساخت انتقال ارتباطات کشور سلب شده که این هم زیانی کلی برای تمام بازیگران این عرصه و مشتریان شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور است.

مخابرات براساس مقررات قانون تجارت ، مصوبات و الزامات حوزه رگولاتوری فعالیت می کند


شرکت مخابرات ایران و تمام مدیران آن، ضمن بی مهری هایی که در سال های گذشته در موارد مختلف مانند تعرفه گذاری به این مجموعه تحمیل شده است، همچنان از روش های قانونی به دنبال احقاق حق تعرفه ای خود برای توسعه و رضایتمندی مشتریان هستند و بصورت مستمر و شبانه روزی با ارائه سرویس و پایداری و ماندگاری فعالیت ها برای تامین رفاه و آسایش و امنیت روحی و روانی مشترکین و تأمین نیازهای امنیتی و انتظامی و اداری سایر دستگاه ها فعالیت می کنند .

این مجموعه،با توجه به اساسنامه خود هیچ گاه جزیره ای نیست و وزارت ارتباطات در تمام موارد از طریق ابزارهای قانونی بر مخابرات نظارت دارد و کمیسیون تنظیم مقررات نیز بر تمامی فعالیت های شرکت مسلط و در این موارد صاحب نظر است، و زیبنده نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست که با ادبیات و عباراتی و توصیفی من غیر حق به لحاظ یک موضوع خاص کل فعالیت ها و اقدامات و خدمات منشاء را نشانه قرارداده و مورد بی مهری واقع گردد .
 
 

ضمن اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، براساس شرح وظایف و تکالیف قانونی اختیار لازم را به منظور نظارت بر اجرای قوانین را برعهده دارند و در راستای این مهم در ماه های اخیر بیشترین حجم حضور و تعامل با نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی موید این رشد و بالندگی در حوزه نظارت و در نقطه مقابل تعامل و پاسخگوئی برمدار قانون بوده است .

بنابراین ضمن تشکر از حساسیت و دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع مهم توسعه ارتباطات و شرایط شرکت مخابرات ایران، لازم به ذکر است که در ۱۳ سال گذشته، عدم توجه به توسعه مخابرات وافزایش کیفیت ارتباطات ثابت در حوزه های اجرایی و تقنینی ، موجب وضع کنونی شده و در همین راستا، نگاه دغدغه مند تمام مسئولین به ویژه نمایندگان محترم بسیار ارزشمند است.
 

ضمنا در مورد شرایط مدیریتی، دولت جمهوری اسلامی ایران دو عضو مستقیم در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران دارد و تمام مصوبات و موضوعات اجرایی و تصمیم سازی در مخابرات ، تحت نظر هیات مدیره شرکت و ابلاغ مصوبات ایشان است و مدیرعامل محترم نیز بر طبق قانون تجارت، مجری تصمیمات هیات مدیره در مواردی است که از سوی هیات مدیره، اختیارات لازم به مدیرعامل تفویض می شود.

تمام این موارد در حالی است که اصلاح نشدن منطقی تعرفه ها، در بیش از یک دهه گذشته به طور کاملا روشن، امکان توسعه و نگهداری مطلوب را از شرکت مخابرات ایران سلب نموده است و در موارد بسیاری موجب نارضایتی مشتریان می‌شود و شرکت مخابرات ایران نیز به علت نبود منابع مالی لازم در این بخش، علی رغم تمام تلاش‌ها از توسعه بر اساس برنامه‌های خود باز مانده است.

با توجه به نکات گفته شده، از تمام بزرگان و صاحب نظران در حوزه های ارتباطی و فناوری اطلاعات و به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که هر یک به معنی واقعی کلمه عصاره رای و نظر ملت هستند، انتظار می رود با توجه به شرایط مهم شرکت مخابرات ایران در حال حاضر و اهمیت توسعه ارتباطات ثابت به ویژه در مورد دسترسی فیبر نوری، با هم افزایی بیشتر، مجموعه مخابرات را در توسعه این بخش و رسیدگی به مطالبات به حق کارکنان شرکت و مهم تر از همه، تحقق رضایت مندی مشتریان در بخش حساس و راهبردی ارتباطات کشور یاری رسانند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.