پورزادی افزود: باید نظارتهای فراگیر با استفاده از ظرفیت سامانهای در جهت رفع سریع نواقص توسط هتلها و شرکت بازرسی انجام شود.
سعید پورزادی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: پاسخگویی به مراجعات باید در کمترین زمان ممکن و با نظارت آنلاین حوزه استاندارد انجام شود.
عضو هیئت مدیره
سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که تعداد ۵۰ هتل در کیش به مرحله بهره برداری رسیده است افزود: ضمن تهیه چک لیست باید فعالیتهای بازرسی با دقت هر چه بیشتر انجام شود.
پورزادی اظهار داشت: پروانههای بهره برداری صادر شده از سوی معاونت گردشگری در صورت اخذ تاییدههای آتش نشانی، اداره استاندارد و بهداشت به صورت یک ساله صادر میشود.
وی خاطر نشان کرد: پس از ارسال تاییدیهها برای واحد بازرگانی سازمان، مجوز فعالیت اقتصادی به صورت سه ساله صادر میشود تا شخص درخواست کننده مشکلات خود را در بخش تامین سوخت، مالیات و ... رفع کنند.
معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اعتماد سازی سرمایه گذاران، برند هتلهای جزیره را حفظ و از آنها حمایت میکند.
سرپرست معاونت گردشگری سازمان نیز ضمن تأکید بر تسهیل در فرایندهای پیگیری فعالیتهای گردشگری گفت: تأکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همواره جاری سازی نگاه علمی و همچنین تسریع در پیگیری امورات مربوط به رونق گردشگری در منطقه است.
مرتضی رمضانی گالشی همچنین توجه به تأمین امنیت و استحکام تأسیسات گردشگری را موضوع محوری معاونت گردشگری دانست و افزود: توسعه برند جزیره زیبای کیش جز با تقویت زیرساختهای گردشگری امکان پذیر نیست و این مهم زمانی تحقق مییابد که فعالان گردشگری منطقه به ویژه مالکان و مدیران هتلهای جزیره بر استحکام بنا، تقویت امکانات و رعایت استاندارد همه بخشهای هتل تأکید داشته باشد.
این جلسه با حضور رئیس جامعه هتلداران کیش، رییس اداره استاندارد، نماینده بازرسی سازمان و جمعی از هتلداران کیش با محوریت بررسی نصب آسانسورها در هتلها برگزار شد.
لازم به ذکر است "بالا بودن تعرفه ها، کمبود قطعات آسانسورها، عدم رسیدگی مناسب به وضعیت آسانسورها، نبود کارشناسان مجرب در این حوزه، کمبود شرکتهای بازرسی" از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.