کد خبر: ۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
نشست خبری اولین دوره ی نمایشگاه گردشگری فرهنگ ایران زمین در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش مخاطب ۲۴ و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان این که نخستین دوره نمایشگاه "فرهنگ ایران زمین" با هدف ایجاد فرصت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری کشور عزیزمان و به اشتراک گذاری این ظرفیت‌ها با کشور‌های منطقه از ۱۴ تا ۱۷ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش توسط موسسه فرهنگی و هنری ژرفا هنر ساتین کیش برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این گونه رویداد‌ها که با رویکرد معرفی ظرفیت‌های ملی و بین المللی برگزار می‌شوند زمینه ساز رونق روزافزون در جزیره خواهد بود.
برگزاری نخستین نشست خبری نمایشگاه گردشگری فرهنگ ایران زمین
یکه دهقان، افزود: معمولا در نیمه دوم شهریور شاهد افزایش ورود گردشگران به کیش زیبا هستیم و امیدواریم این رویداد ارزشمند بتواند نقش مهمی در رونق هر چه بیشتر فضا‌های گردشگری و اقتصادی جزیره داشته باشد.

وی همچنین از برگزاری مجموعه‌ای از رویداد‌های فاخر ملی و بین المللی در شش ماه دوم سال خبر داد و اظهار داشت: رویکرد جدی معاونت گردشگری سازمان حمایت حداکثری از برگزاری رویداد‌های گردشگری توسط بخش خصوصی است و در این راستا با همکاری حوزه‌های رویداد ساز سازمان و جوامع و اصناف گردشگری، به دنبال تدوین تقویم رویداد‌های شش ماه دوم سال هستیم چرا که جزیره‌ی کیش با بهره مندی از زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری، پایلوت مناسبی برای رویداد سازی است و گردشگری رویداد یکی از مهم‌ترین ابزار‌های بازاریابی گردشگری است.

محدثه وحیدی مهر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری ژرفا هنر ساتین کیش در این نشست با بیان این که این رویداد همه بخش‌های فرهنگ ایران زمین را پوشش می‌دهد، محور‌های فرهنگ قومیت ها، جاذبه‌های گردشگری استان‌ها، پوشاک، صنایع دستی، هنر‌های سنتی، تجسمی، موسیقی، تئاتر، سینما، انتشارات، کتاب ها، فرهنگ غذایی و ... را جزو محتوای نمایشگاه برشمرد.

وحیدی مهر در رابطه با معرفی هرچه بهتر فرهنگ ایران زمین از حضور کشور‌های حوزه خلیج فارس، خزر و کشور‌های عضو اکو در این رویداد خبر داد و اظهار داشت: پکیج حمایتی برای ۳۱ استان آماده کرده ایم تا هنرمندان هر استان برای معرفی توانمندی‌ها و زیبایی‌های فرهنگ خود در این نمایشگاه شرکت کنند.

به گفته وحیدی مهر امیدواریم جزیره کیش نیز دستاورد‌های خود را در حوزه‌های یاد شده در این نمایشگاه به میهمانان خود معرفی کند.

ابراهیم نبیونی معاون پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به این که در بازه زمانی ده سال گذشته شاهد اتفاقات بزرگی در حوزه فرهنگ در سطح کشور بوده ایم، گفت: تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که حوزه فرهنگ و هنر صرفا هزینه بر نیست بلکه می‌تواند زمینه ساز درآمدزایی و رشد اقتصادی برای کشور‌ها و ملت‌ها باشد.

نبیونی اظهار داشت: خیلی از کشور‌ها از حوزه‌های هنر، موسیقی، سینما و حتی گردشگری درآمد‌های زیادی را کسب می‌کنند و از طریق ارائه و به اشتراک گذاری جاذبه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری خود ضمن درآمدزایی، فرهنگ خود را به کشور‌های دیگر القاء می‌کنند.

وی با بیان این که در مسیر توسعه‌ی پیش روی کشورمان با توجه به اعمال تحریم‌ها و کمبود درآمد‌های نفتی، یکی از موضوعاتی که مورد توجه دولت و بخش خصوصی قرار گرفته درآمد زایی از طریق صنایع فرهنگی و گردشگری است، ابراز امیدواری کرد برپایی این نمایشگاه بتواند مصداق خوبی برای این رویکرد ارزشمند باشد.

ابراهیم نبیونی اظهار داشت: این نمایشگاه با توجه به این که اقوام و قومیت‌ها و هنرها، صنایع دستی بخش‌های مختلف کشور را به نمایش می‌گذارد، در کنار سایر رویداد‌های پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، به بازار سازی و تجاری سازی محصولات هنرمندان کمک شایانی خواهد کرد.

گفتنی است نشست خبری اولین دوره‌ی نمایشگاه گردشگری فرهنگ ایران زمین با حضور اصحاب رسانه کیش روز پنجشنبه ۲۰ مرداد در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.