مخاطب ۲۴، پاسخ به این سوال که آیا اینستاگرام به حرفهای ما گوش میدهد همیشه با شایعات زیادی همراه بوده است. حالا آدام موسری مدیر اینستاگرام در پستی به این تئوری توطئه قدیمی پاسخ داده و آن را رد کرده است. اما نکته جالب اینجاست که این شفافسازی همزمان با اعلام یک خبر مهم دیگر از سوی متا منتشر شده است.
آدام موسری میگوید که ایده جاسوسی اینستاگرام از طریق میکروفون گوشی یک شایعه قدیمی است. او توضیح میدهد که اگر این اتفاق میافتاد کاربران متوجه روشن شدن چراغ میکروفون و خالی شدن سریع باتری میشدند. به گفته او دقت بالای تبلیغات به دلیل الگوریتمهای پیشرفته متا است. این شرکت اطلاعات کاربران را از وبسایتهای دیگر دریافت میکند و افراد با علایق مشابه را هدف قرار میدهد.
موسری همچنین به یک دلیل روانشناسی اشاره میکند. گاهی ما یک تبلیغ را به سرعت در فید خود میبینیم و ناخودآگاه آن را به خاطر میسپاریم. بعدا وقتی درباره آن محصول صحبت میکنیم و دوباره تبلیغش را میبینیم تصور میکنیم که اینستاگرام به حرف ما گوش داده است.
اما خبر نگرانکننده این است که متا به زودی از روش جدیدی برای هدفگیری تبلیغات استفاده خواهد کرد. این شرکت قصد دارد از دادههای مکالمات کاربران با محصولات هوش مصنوعی خود برای نمایش تبلیغات مرتبط استفاده کند. این روش حتی از شنود مکالمات توسط اینستاگرام هم میتواند قدرتمندتر و شخصیتر باشد. به نظر میرسد پاسخ به سوال آیا اینستاگرام به حرفهای ما گوش میدهد در آینده پیچیدهتر خواهد شد.